Gå til innhold

Hva kan dette være - Prøver igjen

Anbefalte innlegg

Sterk og vedvarende "hul" smerte øverst i mageregionen. En lammende angst for hva som forventes av meg i min jobb og privat, lammende på en slik måte at hele kroppen blir nummen og jeg ikke klarer å tenke klart (noen ganger kan det nesten virke som anfall). Nervøs og veldig dårlig selvtillitt. Ofte oppkast morgen og kveld...ikke selvprovosert, men virker spenningsutløsende. Dårlig apetitt...kan gå flere dager uten å spise. Gråteanfall innimellom. Ingen søvnproblemer...drømmeløs søv. Muskelsmerter i rygg og bryst, og betennelser i tannkjøtt. Manisk biting i tungen (uten å tenke over det...fører til blødende sår).

Dette har vedvart i 2 måneder. Har vært hos lege, og har brukt beroligende tabeletter i 3 uker (hjelper meg litt med "gi blaffen"), og har i samme periode tatt lykkepiller (uten merkbar virkning).

Samme symptomer for 2 år siden. Lege og psykolog mente da at dette var jobbrelatert, les utbrenthet. De fleste symtomene forsvant gradvis gjennom samtaleterapi med psykolog (vanlig samtale og læring av enkle avslappingsteknikker)

Min nåværende lege mener dette ikke nødvendigvis er jobbrelatert, og har henvist meg til en neuropsykiater.

Bruker for tiden 10mg cipralex og 3 x 0.25 alprazolam daglig.

Tilleggsopplysninger: I nærmeste familie har jeg tilfeller av manisk depressivitet, depresjoner og alkoholisme.

Jeg er helt ukjent innenfor området...sier disse symptomene dere noe? Og hva er en neuropsykiater, og hva kan denne hjelpe meg med?

Fint om noen (kanskje tom nhd) kan gi meg noen inputs slik at jeg står litt sterkere til første time hos psykiateren.

Takk!

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...