Gå til innhold

Fastlegen min krever at jeg skal slutte med Lamictal...

Anbefalte innlegg

fordi jeg er gravid. Trodde ikke dette var nødvendig? Men nå har jeg ihvertfall slutta. Tror ikke jeg TØR å fortelle det til psykiateren min. Han mener at jeg burde ta Lamictal resten av livet... Jeg har vært mye plaget av depresjoner, men har aldir vært manisk. Jeg har likevel fått diagnosen bipolar 2. Vet ikke om fastlegen min vet om det. Jeg har vært helt bra i ett og ett halvt år nå.

Det er så forvirrende når leger ikke greier å bli enige! Skal jeg gå med konstant dårlig samvittighet jeg da? Uansett hva jeg gjør så er det galt. Uansvarlig å ta medisinene, uansvarlig å ikke ta medisinene... Som at en ikke har nok å tenke på når en er blitt gravid...

Faktum nå er ihvertfall at jeg ikke tar medisin, ikke går til behandling hos psyk og ikke har noen spesiell oppfølging i svangerskapet heller. Føles som jeg er i fritt fall... å hvordan skal det gå med babyen...

Fortsetter under...

Hvorfor går du ikke hos din psykiater da? Jeg syns absolutt du bør be om å få timer der framover, spesielt siden du har sluttet med medisin.

Du bør også be fastlegen din om å ringe din psykiater, eller omvendt, slik at de to kan snakke sammen og bli enige om behandlingen din framover, både medisin og annet. Det er slik man pleier å gjøre det når det er to leger inni bildet.

Det er viktig at du får all den støtte du trenger nå!

Lykke til videre,

vennlig hilsen

• 2 uker senere...
Gjest Fire søstre

For å finne ut om det er nødvendig å slutte med Lamictal under graviditet, synes jeg du burde ta kontakt med RELIS, et regionalt legemiddelinformasjonssenter, eller be fastlegen din gjøre det.

Det finnes RELIS i hver region i landet vårt: Relis Sør og Relis Øst på Østlandet, Relis Vest i Bergen, Relis Midt-Norge i Trondheim og Relis Nord i Tromsø.

De har kunnskap om legemidler, deriblant legemidler og graviditet - og kan undersøke det som er mulig å finne om emnet.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...