Gå til innhold

angst/depresjon/svimmel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

er en voksen dame med 3 barn mann og travel jobb i urbant og travelt liv. Har det siste året merket at jeg har blitt mer og mer sliten. Har gitt av meg selv og selfølgelig latt familien komme først med skole aktiviteter tillitsverv osv.Har stort sett hat totalansvar for hjemmelivet med mann som reiser mye gjennom hele året. I våres opplevde jeg mitt første svimmelhetsanfall. Meget ubehagelig med hjertebank og utmattethet. Kommer og går med timers mellomrom. Er ikke svimmel når jeg ligger. Dette har vedvart utover året med gjevne mellomrom og bra perioden hvor jeg har prøvd meg i jobb, men blir bare verre der. Har vært til nevrolog, øre nese halskk mr og alle blodprøver er helt fine. Etter som tiden har gått merker jeg at jeg takler anfallene dårligere og dårligere og de 2 siste gangen har jeg vært veldig dårlig. Anfallene kommer akutt og har ingen forvarsel. Sist gang kolapset jeg helt og ble totalt sengeliggende med tunge tanker og selvfølgelig spørsmål om jeg har blitt helt gal. Har begynt å regaere på mye og lyd som gjør meg helt cracy med meget kraftig hjertebank, med følelese av at jeg ikke får puste. Alt jeg ønsker er å sove, og ligge å gjøre ingenting, men da blir jo bare tankene verre og verre. Klarer ikke å forholde meg til ting som skal skje og gruer meg sinnsykt til travle måneder som kommer. Fikk under siste anfall kreket meg til lege som ga meg sobril. siden jeg sannsynlivis har så høyt stressnivå med fryktlig uro i kroppen. føler det som jeg skjelver innvendig. Har stramminger i hodebunnen og sliter veldig med meg selv.Kan jeg ha klart å tulle meg inn i en angslidelse, er jeg deprimert eller er jeg bare utslitt?. Tror jeg trenger hjelp nå og hva kan anbefales. Solbril 15 mg 2 ganger om dagen har hjulpet meg noe opp. Men mangler mye enda. Føler ikke lege og familie forstår meg helt. Vi fasaderyttere er vel kanskje ikke flinke nok til å utlevere oss!

Skrevet

Hei på deg kjære c-63

Må si jeg kjenner meg veldig igjen i masse av det du har skrevet.

Har slitt mye selv og det jeg har gjort er å prøve alternative behandlinger, har selv hatt stor nytte og erfaring med Refleksologi, fikk også ett tips her på dol av en som svarte på mitt innlegg og det var tankefeltsterapi (www.tftnorway.com)Har ikke fått tatt time der ennå, men jeg fant iallefall ut hvor den nærmeste behandler holdt til og har også snakket med henne som jeg skal bruke. Må nok si at jeg har stor tro på dette. Når man er så nede vill man iallefall ikke la noe være uprøvd:-)

Ha en fin kveld.

Skrevet

Ble du helt "borte" under disse svimmelhetsanfallene? At alt ble mørkt?

Skrevet

Skrevet

Dette er nesten som å høre meg selv. Sliter også med kronisk svimmelhet, svimmelhetsanfall, utmattelse, lyd og lys ømtålighet... ja ømtålighet for det meste...kroppen er helt oppskrudd---

har slitt med dette i 11 år, men har ennå ikke funnet noe som hjelper. Eneste er beroligende for å ta toppene på spenningene i kroppen.

Min diagniose er forøvrig GAD med somatisering, og fybriomylagi. Og overfølsom balansenerve, siden jeg ikke tåler noe av bevegelse hverken for synet(se på bevegelse) eller kjøre noe. Alt dette gjør meg veldig svimmel, i tillegg til det kroniske presset i hodet som kommer av spenninger.

Men jeg er ikke deprimert,men sliter meg angst for hva som kan feile meg i tillegg til alt kroppslig ubehag. Men kroppslig ubehag kom først---ansten etterhvert.

Så om ikk AD virker på meg, så kan det gjøre det på deg. Så det er verd et et forsøk. Mange som får hjelp, men jeg er desverre ikke en av dem.

Lykke til!

Skrevet

Hei på deg kjære c-63

Må si jeg kjenner meg veldig igjen i masse av det du har skrevet.

Har slitt mye selv og det jeg har gjort er å prøve alternative behandlinger, har selv hatt stor nytte og erfaring med Refleksologi, fikk også ett tips her på dol av en som svarte på mitt innlegg og det var tankefeltsterapi (www.tftnorway.com)Har ikke fått tatt time der ennå, men jeg fant iallefall ut hvor den nærmeste behandler holdt til og har også snakket med henne som jeg skal bruke. Må nok si at jeg har stor tro på dette. Når man er så nede vill man iallefall ikke la noe være uprøvd:-)

Ha en fin kveld.

Hei, har prøvd tankefelts-terapi, og det koster mer enn det gagner. Det må man i allefall ha tro på---

Bare tull.... hadde angst vært så enkelt å kurere, så hadde det ikke vært noe problem, da.

Da var det bare å sitte å banke på punkter...nei---som sagt tro kan flytte fjell, men dette ... jaja.. skal ikke ta motet fra noen...men...

Måtte forøvrig forhåndsbetale femtusen kroner for fem timer... det sier vel litt om seriøiteten. Og vedkommende TFT behandler var opplært av guruen selv...

Skrevet

Hei hønemor!:0))

Håper du har det bra!

Leste i en bok av Wilhelmsen at å bli virkelighetsfjern var ett at symptomeme ved panikkangst... hvis du fortsatt er redd, (det er man jo alltid etter slike hendelser,meg selv inkudert) så kan du jo ta en MR. Der vil de se spor av alt annet....bli beroliget og få katastrofetankene ut av verden.

Gjorde det selv i fjor sommer, men det var før svimmelhetsanfallene startet for fullt--- så skulle gjerne gjort det igjen, men tviler på at legen sender meg:0((

Vi tastes!:0))

Skrevet

Nei alt ble ikke svart, men stappfullt av stress og hjertebank.

Skrevet

Hei, har prøvd tankefelts-terapi, og det koster mer enn det gagner. Det må man i allefall ha tro på---

Bare tull.... hadde angst vært så enkelt å kurere, så hadde det ikke vært noe problem, da.

Da var det bare å sitte å banke på punkter...nei---som sagt tro kan flytte fjell, men dette ... jaja.. skal ikke ta motet fra noen...men...

Måtte forøvrig forhåndsbetale femtusen kroner for fem timer... det sier vel litt om seriøiteten. Og vedkommende TFT behandler var opplært av guruen selv...

Ja da ble jeg litt betenkt??

hadde tenkt å ta noen timer med tft men da må jeg nok vurdere det en gang til. Fikk beskjed at det kostet 3500 for fem behandlinger.vist jeg ikke merker bedring etter første behandling skulle de ikke ta betalt, men men da får jeg trekke tilbake forslaget jeg ga til deg c-63 og takk for info inkink

Skrevet

Ja da ble jeg litt betenkt??

hadde tenkt å ta noen timer med tft men da må jeg nok vurdere det en gang til. Fikk beskjed at det kostet 3500 for fem behandlinger.vist jeg ikke merker bedring etter første behandling skulle de ikke ta betalt, men men da får jeg trekke tilbake forslaget jeg ga til deg c-63 og takk for info inkink

Min erfaring skara--- men jeg har GAD og ikke noen forbier... de påstår jo de kan fikse alle fobier.

men jeg' har ikke tro på det, men hvis det virker er jo det mye mer verdt enn penger--- å bli frisk mener jeg.

Det er tre år siden jeg prøvde, mulig de har gått ned i pris siden da... men han jeg var borti forlangte 5000 kroner på bordet i forkant. Så da så---

Nå var jeg i en finansiell situajon som kunne tåle å kaste bort fem tusen, men det er jo mange som kanskje er trygdet i en angstverden, og de har ikke mer enn de må å rutte med. Men vil prøve jo alt...for å bli friske...da er jo 5000 et løft...

reklamen sier jo faktisk at man blir frisk av det... og at er grunnen til at det må være så dyrt. Pasientene kommer ikke tilbake... synes nesten de ikke burde ha lov å skrive slikt i annonsene sine...

jaja.. verden vil bedras...

Men det er jo de som sier de har fått hjelp og da--- men tro kan som sagt flytte fjell.

Men jeg gikk iallfall dit med åpent sinn...og fant ut at det var bare tull.

Skrevet

Dette er nesten som å høre meg selv. Sliter også med kronisk svimmelhet, svimmelhetsanfall, utmattelse, lyd og lys ømtålighet... ja ømtålighet for det meste...kroppen er helt oppskrudd---

har slitt med dette i 11 år, men har ennå ikke funnet noe som hjelper. Eneste er beroligende for å ta toppene på spenningene i kroppen.

Min diagniose er forøvrig GAD med somatisering, og fybriomylagi. Og overfølsom balansenerve, siden jeg ikke tåler noe av bevegelse hverken for synet(se på bevegelse) eller kjøre noe. Alt dette gjør meg veldig svimmel, i tillegg til det kroniske presset i hodet som kommer av spenninger.

Men jeg er ikke deprimert,men sliter meg angst for hva som kan feile meg i tillegg til alt kroppslig ubehag. Men kroppslig ubehag kom først---ansten etterhvert.

Så om ikk AD virker på meg, så kan det gjøre det på deg. Så det er verd et et forsøk. Mange som får hjelp, men jeg er desverre ikke en av dem.

Lykke til!

Hva er AD og GAD? Ser mange bruker disse forkortelsene.

Gjest fyrtårn
Skrevet

;)

AD - antidepressiva

GAD - Generalisert Angstlidelse (Disorder), som er en type angstlidelse hvor man har angst, men ikke for noe konkret (er redd, men vet ikke hvorfor)

Gjest påkryssogtvers
Skrevet

Jeg anbefaler deg å gå til psykolog for utredning - så får du vite om det er behov for terapi eller ikke.

Vil fraråde deg å venne deg til å valium (sobril)... Lett å bli avhengig, og det kommer det ikke noe godt ut av på lengre sikt. Kanskje du kunne lære deg avspenningsteknikker? Yoga? :)

Lykke til

Skrevet

Ad er forkortelse på anti depressiva.

GAD er forkortelse for generalisert angst

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...