Gå til innhold

Zoloft

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere slitt med angst og depresjoner. Etter at min nest eldste datter fikk diabetes for 3 år siden fikk jeg en kraftig økning av angstanfall og slet også med depresjon. Den gangen begynte jeg med zoloft og brukte det i ca 8 mnd. Dette fungerte fint for meg. Har nå fått de samme problemene igjen med angst og depresjon og lurer på om jeg vil ha samme gode effekten av zoloft igjen. Har lest mye negativt om zoloft i ettertid og det som skremmer meg mest er alt som er skrevet om personlighetsforstyrrelser og selvmord. Går det an å gi noen gode råd vedr. dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205726-zoloft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tidligere brukt zoloft, det funka greit på meg også, ble ganske apatisk og likegyldig til ting. Men hadde for mye bivirkninger med dem.

Hvis du er redd for å fortsette med dem pga hva du har hørt. Vil jeg anbefale remeron for deg. Det funket veldiig greit på meg, uten noen bivirkninger, utenom at -jeg sov 12 timer idøgnet. Du blir ganske trøtt av dem. Men jeg vil anbefale deg å forhøre deg med en psykriater og ikke lege om slike medikamenter som dette. Leger er uvitende på dette feltet desverre, og skriver ut i hytt og pinevær. Håper du finner ut av det til slutt. Husk at zoloft er det samme som prozac, som er et gammelt medikament, men legevitenskapen vet faktisk ikke for mye om påvirkning av hjerne og kropp og hva som fremtiden kan bringe. Man blir veldig rolig av "prozac" da-

En ting til, jeg la på meg litt ved bruk av remeron.

Mitt beste råd er å forhøre seg med psykriater.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205726-zoloft/#findComment-1479562
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...