Gå til innhold

Har det vondt :-(

Gjest Sliten_av_alt

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten_av_alt

Jeg sliter veldig for tiden med depresjon. Er som en diger klump inni meg, en vondt klump (ikke fysisk med psykisk).

Er ganske suicidal for tiden,vært på sykehuset 2 ganger på 1,5 uker, pga overdose :-(

Har det nemlig så vondt inni meg at jeg bare vil forsvinne. Ser ingennlyspunkt, ser bare døden. Tenker på det hele tiden.Er sint på meg selv fordi jeg ikke fikk til å ta livet mitt denne gangen heller. Er et slags nederlag.

Orker ikke kjempe mere.

Er innlagt for tiden, og fortalte behandleren min hvordan jeg hadde det. At jeg lengtet etter døden og bare ville dø. At jeg var sliten og ikke orket så mye mere.

Endte med at hun satt meg på antideppresiv og lysbehandlig.Og hvis jeg skal ut, så må jeg ha med følge. Veldig irriterende det med følge, ikke noe gøy akkurat. Men jeg har meg selv å "takke". Er flink til å ødelegge for meg selv. DUMME,DUMME MEG!!

Får ikke dra på perm heller på 2 uker.... :-( Hater å være på denne avdelingen.....er lei av å være her Lurer på hva som skjer dersom jeg sier jeg vil skrive meg ut? de kan jo ikke nekte meg det siden jeg er frivillig innlagt?? Eller kan de endre på det og gå over til tvangsinnleggelse???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205961-har-det-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Grunnen til at de ikke vil la deg få perm eller gå ut uten følge er at de tror at du er en fare for deg selv. Fordi de har ansvar for deg mens du er innlagt tør de ikke å ta noen sjanser.

De har ikke lov til å skrive deg over på tvang når du er frivillig innlagt. Da må de evt. sende deg til en lege utenfor sykehuset for å vurdere deg.

Det de imidlertid kan, er å bruke nødrett. Det gir de rett til å holde deg tilbake ett døgn av gangen. De kan bare bruke den i en kort periode. Mens du er på nødrett kan de velge om de vil skrive deg ut eller sende deg til en lege som kan tvangsinnlegge deg.

Jeg synes det virker som om du trenger hjelp så hvis du skriver deg ut så enten mister du den hjelpen eller så blir du tvangsinnlagt og det er ikke gøy! Anbefaler at du blir der en stund nå. Snakk med dem om hvordan du har det og hvordan du tenker.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205961-har-det-vondt/#findComment-1479705
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...