Gå til innhold

Vil jeg noen gang klare å slutte?

Anbefalte innlegg

Holder på å skal slutte med effexor. Gikk på 150 mg. Gikk først på 75 mg 2 uker og nå har jeg gått p å 37,5 mg i 3 uker. Dvs at jeg tar en 75 mg tabl annenhverdag. Dersom jeg ikke tar tabl med en gang jeg våkner, får jeg skikkelige støt i hodet, blir kvalm, trett og få skikkelig løs mage. Kvalm er jeg egentlig daglig.I dag tok jeg tabl noen timer for sent, å nå har jeg lagt på sofaen og sovet hele dagen, og er dårlig enda. Er nå redd at jeg ikke skal klare å slutte i det hele tatt. Har eksamen snart og jeg har en sønn på 2 år som jeg sliter med å ta meg av, så jeg har nesten mest lyst å bare trappe opp for å slippe å være dårlig,

Er det håp for meg??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205984-vil-jeg-noen-gang-klare-%C3%A5-slutte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har du valgt å trappe ned nå, rett før eksamen? Høres ut som det hadde vært en fordel å vente.

Hvorfor skulle du ikke klare å slutte? Høres ut som nedtrappingen har gått for fort, men det betyr ikke at det er umulig. Prøv å trappe ned saktere (nå, eller neste gang hvis du bestemmer deg for å vente til etter eksamen.)

Er det mulig å dele tablettene, ev. med en skarp kniv, så du tar en halv tablett hver dag i stedet for en hel annen hver dag? Da blir du nok ikke så følsom for et par timers "forsinkelse". Du bør nok i hvert fall ikke trappe ytterligere ned før etter eksamen, og etter at "bivirkningene" av nedtrappingen har gitt seg.

Lykke til.

Jeg tror Efexor annenhver dag er en veldig dårlig idé pga den korte halveringstiden. Hvorfor tar du ikke en 37.5 mg tablett hver dag istedenfor ?

Jeg har Effexor depot, og de finnes visst ikke i mindre enn 75 mg..

Ville trappe ned fordi jeg ble ikke så mye bedre av angstanfallene, og fordi jeg har lagt på meg så mye. Trodde bare ikke at jeg skulle bli så dårlig av det. Det er vel bare å smøre seg med tolmodighet, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare det når jeg ikke kan ta noe mindre enn 37,5 mg.

Takk for svar:)

Jeg har Effexor depot, og de finnes visst ikke i mindre enn 75 mg..

Ville trappe ned fordi jeg ble ikke så mye bedre av angstanfallene, og fordi jeg har lagt på meg så mye. Trodde bare ikke at jeg skulle bli så dårlig av det. Det er vel bare å smøre seg med tolmodighet, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare det når jeg ikke kan ta noe mindre enn 37,5 mg.

Takk for svar:)

Jeg gikk over til vanlig Efexor da jeg skulle slutte. Dem kan man dele også.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Summerer opp de andre gode svarene:

a. Ikke slutt rett før eksamen eller en annen stor påkjenning. Vent til etterpå.

b. Ikke ta Efexor inkl. depot annenhver dag. Det har så kort halveringstid. Du får på/av symptomer til stadighet.

c. Nedtrappingenhar gått noe for raskt.

d. det er serotoninkomponenten som gir seponeringsproblemene. Uansett SSRI eller Efexor, kan du til slutt trappe ned med Cipralex dråper. En dråpe er 0,5 mg, så her er det virkelig mulig å ta det gradvis og langsomt.

Annonse

Gjest Tidligere bruker

Da jeg sluttet med Efexor Depot, delte jeg kapslene og helte ut litt av innholdet før jeg satte den sammen igjen. Hold den største delen av kapselen ned og dra forsiktig opp den andre, da detter ikke de små korna inni ut. Den siste tiden tok jeg bare noen få korn hver dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...