Gå til innhold

Fare på ferde..

Anbefalte innlegg

Gjest Anna Belinda

Jeg var inne til psykologspesialist for gjennomgang av en test, og han hadde konkludert med at det "var fare på ferde" eller at det kunne være helt motsatt ang alkoholinntak og suicidalitet. Men han spurte ikke noe mer om det. Gjør de ikke det når det kan være fare på ferde? (Som det var i mitt tilfelle.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206129-fare-p%C3%A5-ferde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke denne setningen :""og han hadde konkludert med at det "var fare på ferde" eller at det kunne være helt motsatt ang alkoholinntak og suicidalitet"

Hvis du kan forklare det litt tydligere skal jeg forsøke å svare.

Mvh en som må ha det inn med teskje.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206129-fare-p%C3%A5-ferde/#findComment-1482594
Del på andre sider

Gjest Anna Belinda

Hmm, kanskje litt dårlig forklart ja.

Vel, jeg tok en test der jeg skulle svare på bl.a alkoholforbruk og suicidalitet. Ut i fra testen sa psykologen at det kunne være fare på ferde ang disse to tingene, altså at alkoholforbruket var høyt og at jeg var mer suicidal enn man skulle tro (noe sånt). Men han sa også at det kunne være helt motsatt, at jeg hadde under/overrapportert. Det jeg syns er litt rart var at han ikke spurte noe mere ang dette.

Dette var i en periode der ting ikke gikk så bra for meg. Blant annet drakk jeg meg sanseløs (black out) flere ganger.

Håper jeg egner meg med teskjeen :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206129-fare-p%C3%A5-ferde/#findComment-1482700
Del på andre sider

Gjest Anna Belinda

Jeg forstår ikke denne setningen :""og han hadde konkludert med at det "var fare på ferde" eller at det kunne være helt motsatt ang alkoholinntak og suicidalitet"

Hvis du kan forklare det litt tydligere skal jeg forsøke å svare.

Mvh en som må ha det inn med teskje.

Hehehe...ikke bare er jeg dårlig til å forklare. Jeg er dårlig til å svare også. :D

Har lagt svaret til deg, til meg selv. Se der du :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206129-fare-p%C3%A5-ferde/#findComment-1482708
Del på andre sider

Hmm, kanskje litt dårlig forklart ja.

Vel, jeg tok en test der jeg skulle svare på bl.a alkoholforbruk og suicidalitet. Ut i fra testen sa psykologen at det kunne være fare på ferde ang disse to tingene, altså at alkoholforbruket var høyt og at jeg var mer suicidal enn man skulle tro (noe sånt). Men han sa også at det kunne være helt motsatt, at jeg hadde under/overrapportert. Det jeg syns er litt rart var at han ikke spurte noe mere ang dette.

Dette var i en periode der ting ikke gikk så bra for meg. Blant annet drakk jeg meg sanseløs (black out) flere ganger.

Håper jeg egner meg med teskjeen :o)

Du egner deg med teskjen, definitivt. Nuh forstå jeg alt meget bedre.

Altså. :

Du tar en test og du scorer høyt på både alkoholforbruk og suicidalitet.

Scorer du høyt vil jeg være enig i at det er fare på ferde, ja.

Men cluet er var du edru da du tok testen, var du i en fase i livet da du drakk mye. Og i forbindelse med suicid,var du deprimert da du tok testen?

Hvorfor kan du ikke ta en ny test, Nå. Akkurat slik du er i dag.

Har du problemer i hverdagen, sliter du..? Be om en ny test enten hos behandler eller din primærlege.

Uansett synes jeg nå du burde blitt tilbudt dette dersom vedk. syntes det var farde på ferde. Hadde jeg vært ham/henne ville jeg gransket dette noe mer..sannsynligvis booket en ny time, ikke bare sendt vedkommende ut døren. Jeg vil tro det plantet endel frustrajon i deg, og det er forstålig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206129-fare-p%C3%A5-ferde/#findComment-1482774
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anna Belinda

Du egner deg med teskjen, definitivt. Nuh forstå jeg alt meget bedre.

Altså. :

Du tar en test og du scorer høyt på både alkoholforbruk og suicidalitet.

Scorer du høyt vil jeg være enig i at det er fare på ferde, ja.

Men cluet er var du edru da du tok testen, var du i en fase i livet da du drakk mye. Og i forbindelse med suicid,var du deprimert da du tok testen?

Hvorfor kan du ikke ta en ny test, Nå. Akkurat slik du er i dag.

Har du problemer i hverdagen, sliter du..? Be om en ny test enten hos behandler eller din primærlege.

Uansett synes jeg nå du burde blitt tilbudt dette dersom vedk. syntes det var farde på ferde. Hadde jeg vært ham/henne ville jeg gransket dette noe mer..sannsynligvis booket en ny time, ikke bare sendt vedkommende ut døren. Jeg vil tro det plantet endel frustrajon i deg, og det er forstålig.

Jeg var edru da jeg tok testen ja. Drakk mye når jeg først drakk, men drakk sjeldent. Gjorde mye dumt i fylla (sex som jeg ikke husker pga black out, men ble fortalt o.l.)

Dette var i en periode med mye stress, mange vanskelige ting kom på en gang og jeg hadde ingen å snakke med. Heldigvis er jeg noen lunde fornuftig :o) så jeg klarte å slutte i tide. Jeg så årsaken og gjorde noe med det. Testen ble tatt like etter de verste fyllekulene, og jeg var nok over det verste. Men jeg ble likevel overrasket over testresultatet. Likevel var jeg nok mest overrasket over at jeg ikke ble fulgt opp mer.

Er ikke fare på ferde nå lenger. Jeg lurte egentlig bare på om det var vanlig praksis å sende folk ut på den måten...

Takk for svar :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206129-fare-p%C3%A5-ferde/#findComment-1484265
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...