Gå til innhold

NHD: Nedtrapping av seroquel, hvilket tempo?

Anbefalte innlegg

Gjest thinking

Hei!

Dette er kun på "tenkestadiet" enda. Men hvor fort bør denne medisinen trappes ned?

Bruker pr. idag 50 + 100 mg. Hvis jeg f.eks. tar bort 25 mg av gangen, i så fall hvor lenge?

Årsaken til nedtrapping er at mine indre organer ikke har det så bra, inkl. levra. (påvist sykdom).

Blir derfor litt bekymret av å bruke så mye medisiner. Har også funnet et utmerket anti-depressiva i zyban, føler meg meget bedre. Jeg er klar over at seroquelen også hjelper til her da.

Men, men, hadde vært kjekt å vite :-)

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Først må du snakke med legen din om dette. Er det en fornuftig grunn til å slutte, eller er dette med leveren og Seroquel noe du har tenkt ut selv?

2. Om du skal slutte, er et fornuftig tempo å redusere med 25 mg per måned.

3. Om det virkelig står dårlig til med leveren, og dette skyldes Seroquel (hvilket jeg har liten tro på), må du går over til annen tilsvarende medisin meget raskt.

Kun en vurdering av lege kan avgjøre dette?

Gjest thinking

1. Først må du snakke med legen din om dette. Er det en fornuftig grunn til å slutte, eller er dette med leveren og Seroquel noe du har tenkt ut selv?

2. Om du skal slutte, er et fornuftig tempo å redusere med 25 mg per måned.

3. Om det virkelig står dårlig til med leveren, og dette skyldes Seroquel (hvilket jeg har liten tro på), må du går over til annen tilsvarende medisin meget raskt.

Kun en vurdering av lege kan avgjøre dette?

Takk for svar!

Ingen leverskade pga seroquel, nei.

Men har en fysisk sykdom som også vises på levra, ifølge de sparsomme opplysninger jeg har fått(får kun sånn småe drypp i ny og ne fra lege/spesialist, det siste jeg fikk høre i en bisetning var: Du har jo dette på det ene nyre også. Tok ihvertfall 3 mnd. fra MR til info.).

Alt dette gjør meg selvsagt usikker og får noen nedturer innimellom da hvor jeg tror alt og alle er imot meg.

Dette med nedtrapping av seroquel(gjelder også all annen type medisin jeg tar, synes det er en hel haug) er vel et resultat av dette og egen spekulasjon i hvor mye levra tåler av belastninger.

Dette ble rotete, men skjønner vel egentlig nå, når jeg veier postive/negative sider av saken at jeg fortsetter med seroquel og stoler på at legene vet hva de gjør :-)

Ha en god dag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...