Gå til innhold

Vil slutte med sovemedisinen jeg tar!

Anbefalte innlegg

Gjest Slitsomt jah

Jeg har ikke fått sove uten piller i over ett år nå. Så jeg er nok litt avhengig. Har prøvet noen ganger å la være, men da ligger jeg våken hele natten.

Har lyst til å fungere uten. Men hva er lurt? Jeg tar 7,5mg imovane, 200mg seroquel og 25 mg atarax. Denne blandingen sørger forsåvidt for at jeg får søvnen min, men jeg får blackout, og det liker jeg ikke.

Skal snakke med legen min om å kanskje redusere dosen på imovane, men hva om det ikke hjelper? Vil jeg da miste søvn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206153-vil-slutte-med-sovemedisinen-jeg-tar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har vært søvnløs i 4 år. Tar Imovane 7,5 mg 2 tabl. om kvelden + Truxal og Atarax + Seroquel 300 mg + 30 mg Remeron hver kveld. Dette må jeg skylle ned med vin for å få sove. Legen skriver ut pillene fordi det er viktig at bipolare får sove slik at vi ikke får episoder. Du er ikke den eneste som sliter med søvnen og vil trappe ned. Jeg ønsker deg alt godt!

Hei!

Jeg har vært søvnløs i 4 år. Tar Imovane 7,5 mg 2 tabl. om kvelden + Truxal og Atarax + Seroquel 300 mg + 30 mg Remeron hver kveld. Dette må jeg skylle ned med vin for å få sove. Legen skriver ut pillene fordi det er viktig at bipolare får sove slik at vi ikke får episoder. Du er ikke den eneste som sliter med søvnen og vil trappe ned. Jeg ønsker deg alt godt!

Å trappe ned imovane er sikkert liten vits, fordi når en går på dem over lengre tid trenger man bare mer og mer for å sove. Jeg brukte imovane i 3 år, og til slutt måtte jeg ta 4-5 stykker for å sovne.

Det som gjorde at jeg ble kvitt søvnproblemene mine var at jeg gikk over til Remeron. Det er egentlig et antidepressiva, og er ikke vanedannende. Nå sover jeg uten medesiner og har lovt meg selv å aldri begynne på igjen med imovane eller liknende stoffer.

Når jeg skal legge meg snur jeg vekkerklokka, slik at jeg ikke føler meg presset til å sove. Så leser jeg Donald Pocket eller annen lett litteratur og plutselig siger øynene sammen.

Det vil nok ta en stund før du greier å sove normalt uten Imovane, men det er ikke farlig å sove lite i en periode. Bare slitsomt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...