Gå til innhold

Kvitt tankene, men nye ting kommer til?(nhd...)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nå mye bedre av mine tvangstanker.

Men jeg er så bekymret... Nå som tvangstankene er bedre, er det jammen meg nye problemer som dukker opp.

Nå har jeg udefinerbar angst og depresjon. Det er egentig ikke noe spesielt jeg er redd for, men har vondt i magen, angst, meget dårlig selvbilde.

Føler jeg sliter på alt og alle.

Føler at alle er bedre enn meg. Er redd, har som sagt angst, uten at det er for noe spesielt.

Jeg er snart ferdig i behandlingen (eksponeringen), men kanskje jeg bør starte i samtleterapi da?

Har ikke hatt nytte av det før, men får kanskje nytte av det nå som jeg er nesten kvitt tvangen?

Jeg er litt lei meg nå egentlig... Hadde sett frem til å bli helt frisk, så får jeg jammen meg angst for ingen ting...:(

Lurer også på en ting til NHD... Jeg har prøvd å ta to fag dette halvåret. Det kom midt oppe i eksponering osv, så det ble litt tungt for meg. Jeg har ikke klart å lese. Sliter så fælt med det også. Føler meg så sinnsykt dårlig, mislykket som ikke engang klarer to fag når jeg går hjemme nesten hver dag...

Nå er det 2 uker til eksamen, jeg har nesten ikke lst. Er det nederlag at jeg ikke har klart å lese bedre? Jeg har nå fått det for meg at jeg er lat lat lat, ikke psyk...:(

Trodde det jeg begynte på på skolen var midt i blinken for meg, men det passet ikke mine interesser allikevell.. Men jeg føler meg så misslykket som ikke mestrer det! De rundt meg sier jeg feks kan konsentrer meg om å ta eksamen i ett av fagene, slik at jeg står på en av de. At jeg ikke må føle meg "dårlig" selv om jeg bare klarer å ta eksasmen i ett fag. Jeg skal uansett studere noe annet til høsten, da disse fagene ikke passet meg.

Hva tror du om det? (å ta feks en eksamen)

Sorry ett pessimistisk innlegg, er bare litt deprimert om dagen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206154-kvitt-tankene-men-nye-ting-kommer-tilnhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest regndråpe

Angsten har sannsynligvis ligget der hele tiden, men tvangstanker/handlinger har vært din måte å hanskes med den på (ubevisst). Nå når du ikke lenger har denne "kontroll-muligheten", blottlegges angsten. Nå må du lære deg å takle den på andre måter, og jeg synes du burde forsøke samtaleterapi:) det er vel verdt et forsøk!?

Du er ikke lat; det er da overhodet ikke rart at du ikke har maktet å følge opp skolen når du har vært/er psykisk syk og har gjennomgått behandling.

Ja, jeg synes det høres fornuftig ut å konsentrere seg om én eksamen, hvis du tror du orker det.

Lykke til videre!

Angsten har sannsynligvis ligget der hele tiden, men tvangstanker/handlinger har vært din måte å hanskes med den på (ubevisst). Nå når du ikke lenger har denne "kontroll-muligheten", blottlegges angsten. Nå må du lære deg å takle den på andre måter, og jeg synes du burde forsøke samtaleterapi:) det er vel verdt et forsøk!?

Du er ikke lat; det er da overhodet ikke rart at du ikke har maktet å følge opp skolen når du har vært/er psykisk syk og har gjennomgått behandling.

Ja, jeg synes det høres fornuftig ut å konsentrere seg om én eksamen, hvis du tror du orker det.

Lykke til videre!

Tusen hjertelig takk for fint svar:)

Skal snart til legen, skal da be om henvisning til samtale terapi.

Synes det du skriver om at jeg har "tatt" angsten med tvangen hørtes fornuftig ut:)

God helg!

Vennlig hilsen,

Gjest regndråpe

Tusen hjertelig takk for fint svar:)

Skal snart til legen, skal da be om henvisning til samtale terapi.

Synes det du skriver om at jeg har "tatt" angsten med tvangen hørtes fornuftig ut:)

God helg!

Vennlig hilsen,

Fint at jeg kunne være til hjelp!

Lykke til videre!

God helg til deg også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...