Gå til innhold

Besvimelse? NHD/andre

Gjest Bare litt bekymret

Anbefalte innlegg

Gjest Bare litt bekymret

Jeg besvimte på fredag, men er usikker på om det var en virkelig besvimelse eller om det var noe annet? Jeg har besvimt før og da har bare alt blitt svart og så har jeg våknet opp liggende på gulvet.

Men dette var annerledes. Jeg var bevisst hele tiden og kjente at øynene lukket seg og at jeg falt rett ned (jeg sto stille). Gjorde alt jeg kunne for å ta meg for, men kunne ikke røre en muskel. Jeg kjente at det gjorde vondt i en arm og i hodet da jeg traff bakken, men klarte fremdeles ikke å røre meg. Ble bare liggende på bakken og hørte mennesker som snakket om hva de skulle gjøre med meg og at noen løftet opp bena mine. Klarte ikke å snakke eller åpne øynene, men etter ca. 30 sekunder fikk jeg tilbake kontrollen over kroppen igjen.

Det var en veldig skremmende opplevelse for jeg var helt bevisst og hørte og kjente alt, men for de rundt meg så det ut som en besvimelse.

Jeg har vært veldig sliten psykisk i det siste. Går det an å besvime samtidig som man er våken? Eller hva annet kan ha skjedd? Er litt bekymret for om det kan være farlig...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206293-besvimelse-nhdandre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Var også bekymret

Jeg har opplved akkurat det samme som deg, men varte bare noen få sekunder. Kom ikke helt ned i gulvet siden noen tok tak i meg, men alt var mørkt og jeg hørte folk snakket rundt meg. Skikkelig ekkelt.

Gikk til fastlegen samme dag og han mente det var angstanfall. Tok blodprøver, men ikke noe galt der. Slik jeg beskrev det kunne det ikke være f.eks. drypp etc.

Har ikke helt fått det på avstand, blir til at jeg tenker på om det kommer igjen. Er snart 3 mnd. siden, men ikke merket noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206293-besvimelse-nhdandre/#findComment-1483091
Del på andre sider

Gjest Bare litt bekymret

Jeg har aldri hatt angst før og tror ikke det kan ha vært det. Jeg heller mer mot at jeg er veldig sliten for tiden og at det kan ha noe med besvimelsen å gjøre. Men vet ikke om man kan svime av pga. slitenhet...

Synes det høres merkelig ut at det kan skyldes angst for jeg har lest at mennesker med angst føler at de holder på å svime av under et angstanfall, men at det ikke skjer fordi de er så anspente.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206293-besvimelse-nhdandre/#findComment-1484205
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...