Hønemoren Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Er det økt sjanse for hjerneblødning ved bruk av SSRI? Noen som har hørt noe om dette? 0 Siter
Gjest lettskremt2 Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Hvor har du hørt det?? Blir skremt jeg. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 16. november 2005 Forfatter Skrevet 16. november 2005 Hvor har du hørt det?? Blir skremt jeg. Har lest det, men husker ikke hvor. Ble skremt jeg også. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 En gjennomgang av litteraturen viser ingen slikt forhøyet risiko. En mengde mennesker jorden rundt bruker SSRI. Noen av disse vil selvsagt få hjerneblødning uten at det er noen årsakssammenheng med SSRI. J Clin Psychiatry. 2004 Dec;65(12):1642-53. Cerebrovascular effects of selective serotonin reuptake inhibitors: a systematic review. Ramasubbu R. Department of Psychiatry, University of Calgary, Calgary, Alberta, Canada. [email protected] 0 Siter
Hønemoren Skrevet 16. november 2005 Forfatter Skrevet 16. november 2005 En gjennomgang av litteraturen viser ingen slikt forhøyet risiko. En mengde mennesker jorden rundt bruker SSRI. Noen av disse vil selvsagt få hjerneblødning uten at det er noen årsakssammenheng med SSRI. J Clin Psychiatry. 2004 Dec;65(12):1642-53. Cerebrovascular effects of selective serotonin reuptake inhibitors: a systematic review. Ramasubbu R. Department of Psychiatry, University of Calgary, Calgary, Alberta, Canada. [email protected] Tusen takk for svar, NHD! 0 Siter
highstreet Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Har lest det, men husker ikke hvor. Ble skremt jeg også. Kvinner: http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visNyhet?vp_id=9653 0 Siter
highstreet Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 En gjennomgang av litteraturen viser ingen slikt forhøyet risiko. En mengde mennesker jorden rundt bruker SSRI. Noen av disse vil selvsagt få hjerneblødning uten at det er noen årsakssammenheng med SSRI. J Clin Psychiatry. 2004 Dec;65(12):1642-53. Cerebrovascular effects of selective serotonin reuptake inhibitors: a systematic review. Ramasubbu R. Department of Psychiatry, University of Calgary, Calgary, Alberta, Canada. [email protected] hvilken gjennomgang da Nils Håvard? har du er database med opplysninger eller søker du på internett? Espen Hanssen 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 hvilken gjennomgang da Nils Håvard? har du er database med opplysninger eller søker du på internett? Espen Hanssen Jeg bruker ulike databaser som finnes på nettet. Førstevalg og mest brukt er PubMed. 0 Siter
highstreet Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Jeg bruker ulike databaser som finnes på nettet. Førstevalg og mest brukt er PubMed. Takker for svar. Men utenom pubmed, hvilke databaser bruker du? Hvor ofte oppdateres de og hvem finansierer dem? 0 Siter
Gjest Espen - highstreet Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Takker for svar. Men utenom pubmed, hvilke databaser bruker du? Hvor ofte oppdateres de og hvem finansierer dem? Re: SSRI/hjerneblødning/databaser Takker for svar. Men utenom pubmed, hvilke databaser bruker du? Hvor ofte oppdateres de og hvem finansierer dem? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Re: SSRI/hjerneblødning/databaser Takker for svar. Men utenom pubmed, hvilke databaser bruker du? Hvor ofte oppdateres de og hvem finansierer dem? Har svart på dette i en egen tråd fordi det kan ha interesse for mer enn denne tråden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.