Gå til innhold

Zyprexa

Gjest Stillheten

Anbefalte innlegg

Gjest Stillheten
Skrevet

Hei igjen

Har lest tidligere svar, og pakningsvedlegg på denne medisinen, men kan ikke forstå hvorfor jeg skal gå på denne. Ikke er jeg paranoid, manisk eller føler og ser ting som ikke eksisterer.

Jeg har depresjon (tung til tider), men har også lettere dager. Aldri så bra at jeg synes jeg vil ha det sånn. Er nok mistenksom og grubler mye, og liker til tider og være alene. Burde jeg ikke gått på noe annet istede?

Skrevet

Mistenksom, grubler mye, murer meg inne....

Tror denne medisinen kan virke positivt på dette.

Jeg forsøkte zyprexa en gang i verden, men fikk en enorm matlyst av den, kunne satt tennene i alt, tror jeg. Dette skjer med noen, men NB! ikke alle.

Virkningen hos meg var ellers meget positiv. Fikk mere fred i mitt hode, mindre angst, hele tatt bare positivt når jeg tenker meg om, utenom matlysten da.

Bruker nå seroquel, som også er en type medisin i samme gata(virker mindre på matlysten hos meg), med kjempebra effekt.

Den har ryddet hodet mitt slik at vonde minner ikke lenger dominerer hverdagen min og gjør meg til et angstvrak. Og det er kjempegodt!

Jeg kan ikke si at zyprexa ol. er det rette for deg, men tror jeg ville gjordt et forsøk ja, hvis jeg var du.

Men du bestemmer selvsagt selv hva du vil bruke av medisiner, vurder alltid for og imot, positiv/negativ effekt, så får du se om effekten er bedre enn evt. bivirkninger.

Men gi alltid medisinen en sjanse, det koster deg ingenting å prøve. Ikke la sjansen til å bli bedre gå ifra deg, du kan jo alltids slutte når du vil senere.

Jeg fikk ikke max. effekt av seroquel før det hadde gått ca. 3 måneder, effekten kom gradvis, så det lønner seg alltid(tror jeg) å gi medisinen litt tid

Håper du ble litt klokere av dette :-)

Gjest Stillheten
Skrevet

Mistenksom, grubler mye, murer meg inne....

Tror denne medisinen kan virke positivt på dette.

Jeg forsøkte zyprexa en gang i verden, men fikk en enorm matlyst av den, kunne satt tennene i alt, tror jeg. Dette skjer med noen, men NB! ikke alle.

Virkningen hos meg var ellers meget positiv. Fikk mere fred i mitt hode, mindre angst, hele tatt bare positivt når jeg tenker meg om, utenom matlysten da.

Bruker nå seroquel, som også er en type medisin i samme gata(virker mindre på matlysten hos meg), med kjempebra effekt.

Den har ryddet hodet mitt slik at vonde minner ikke lenger dominerer hverdagen min og gjør meg til et angstvrak. Og det er kjempegodt!

Jeg kan ikke si at zyprexa ol. er det rette for deg, men tror jeg ville gjordt et forsøk ja, hvis jeg var du.

Men du bestemmer selvsagt selv hva du vil bruke av medisiner, vurder alltid for og imot, positiv/negativ effekt, så får du se om effekten er bedre enn evt. bivirkninger.

Men gi alltid medisinen en sjanse, det koster deg ingenting å prøve. Ikke la sjansen til å bli bedre gå ifra deg, du kan jo alltids slutte når du vil senere.

Jeg fikk ikke max. effekt av seroquel før det hadde gått ca. 3 måneder, effekten kom gradvis, så det lønner seg alltid(tror jeg) å gi medisinen litt tid

Håper du ble litt klokere av dette :-)

Tusen takk. Dette gav meg svar på det jeg faktisk lurte på. Jeg er nå ikke så skeptisk og lar medisinen få en sjans, Kanskje jeg blir bedre..........

Skrevet

Tusen takk. Dette gav meg svar på det jeg faktisk lurte på. Jeg er nå ikke så skeptisk og lar medisinen få en sjans, Kanskje jeg blir bedre..........

Hei!

Bra å høre at jeg kunne være til litt hjelp :-)

Min erfaring er at mange er altfor skeptisk til å prøve medisiner (inklusive meg selv tidligere).

Men jeg gjorde erfaringer som har snudd mitt personlige syn på dette.

Jeg vil heller bruke medisin å ha det så bra som mulig i åra framover, enn å "kaste bort" mange år på å være psyk. (Les: ha det grusomt). Har også spart noen innleggelser pga denne medisinen, tror jeg.

Håper denne medisinen blir bra for deg også. Ellers så prøv en annen type, ikke gi opp (never ever give up) :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...