Gå til innhold

nedslitt av kurs

Anbefalte innlegg

Gjest sykemeldt nå

Jeg begynte på et kurs for en stund siden for personer med psykiske lidelser. Hensikten er å prøve seg ut i jobb.

Etter en liten stund oppdaget jeg at miljøet var ganske splittet og utrygt. Når vi var ute og røyket så kom folk bort til meg og snakket om seg selv, om sitt liv. Skjebner, angst og depresjoner ble lagt ut i hist og pist, ting som jeg har bearbeidet for lenge siden. Ting som jeg har bearbeidet for tid tilbake og ser meg ferdig med. Det var også personer som "hang" seg på meg og skulle kverulere/diskutere alt med meg.

Temaet angst og depresjoner ble trekt inn i undervisningen også. Men hadde ingen terapeutisk formål.

Jeg har mer nytte av å snakke om oppbyggende ting. Å bli dynget ned med andres problemer dro meg selv ned og nå er jeg selv helt nedslitt. Jeg prøvde å ha et møte med aetat og en av lederne på kurset om det, men de fårsto ikke problemstillingen.

Jeg ser frem til den dagen jeg kommer ut i en normal jobb i alle fall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206661-nedslitt-av-kurs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innleggene "nedslitt av kurs" og "min beste medisin" fire tråder lenger ned bør leses av alle.

Etter lesing kan en reflektere...

Hei, har lest og er veldig enig!

Det verste som finnes når du er i kontakt med mennesker er å snakke sykdom. Påstår av egen erfaring at depresjon kan smitte ved at du hele tiden blir "foret" med negativitet.

Det er meget viktig å engasjere seg på forskjellige områder i livet og ikke "lulle seg" ned i selvmedlidenhet. Jeg tror dette hindrer mange i å bli friske, at de dyrker sykdommen sin på en måte. Den ene historien blir ofte verre enn den andre osv...

Det har vel i alle tider blitt sagt at arbeid er medisin og det tror jeg på. Samholdet som oppstår gjennom det å gjøre noe positivt sammen er oppbyggende og du føler deg nyttig. Noen har bruk for deg.

Tror også det er viktig å ha dette som et mål hele tiden selv for de som ikke er istand til å arbeide akkurat nå. Men ihvertfall ha en viss tilknytning til arbeidskollega / arbeidsplass ol.

Men uansett: Menneskene rundt deg har veldig mye å si,det å lede fokuset bort fra sykdom og negative ting og heller finne interesse i andre ting,det være seg bøker, trening, positive mennesker, en katt....go natt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206661-nedslitt-av-kurs/#findComment-1488352
Del på andre sider

Innleggene "nedslitt av kurs" og "min beste medisin" fire tråder lenger ned bør leses av alle.

uff. Jeg trodde at det var noe kjemisk i veien med hjernen min. Venter på at psykiateren skal finne det riktige medikamentet. Kjemisk ubalanse.

Jeg pines.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206661-nedslitt-av-kurs/#findComment-1488433
Del på andre sider

Gjest spøker inatt

uff. Jeg trodde at det var noe kjemisk i veien med hjernen min. Venter på at psykiateren skal finne det riktige medikamentet. Kjemisk ubalanse.

Jeg pines.

Spis noen piller og bli litt bedre, du føler deg litt bedre, du får den energien eller puffet som skal til for å komme litt opp, møte positive mennesker.

Disse positive menneskene vil "smitte" deg med sin væremåte, de vil skryte av deg, ta deg med på en masse positive ting, si masse positive ord om deg som gjør at du tenker meget bedre om deg selv og kanskje får du også det "sparket bak" og troen på deg selv om at du virkelig er verdt noenting og kanskje kan arbeide igjen, fortsetter du så å ta medisinen din, vil enda flere gode effekter komme, serotonin og alle kjemiske saker vil stige gradvis i din hjerne og til slutt har hjernen din snudd seg helt av seg selv? og etter noen år så trenger du kanskje ikke lenger medisiner fordi du simpelthen har blitt frisk :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206661-nedslitt-av-kurs/#findComment-1488462
Del på andre sider

Spis noen piller og bli litt bedre, du føler deg litt bedre, du får den energien eller puffet som skal til for å komme litt opp, møte positive mennesker.

Disse positive menneskene vil "smitte" deg med sin væremåte, de vil skryte av deg, ta deg med på en masse positive ting, si masse positive ord om deg som gjør at du tenker meget bedre om deg selv og kanskje får du også det "sparket bak" og troen på deg selv om at du virkelig er verdt noenting og kanskje kan arbeide igjen, fortsetter du så å ta medisinen din, vil enda flere gode effekter komme, serotonin og alle kjemiske saker vil stige gradvis i din hjerne og til slutt har hjernen din snudd seg helt av seg selv? og etter noen år så trenger du kanskje ikke lenger medisiner fordi du simpelthen har blitt frisk :-)

Hei Spøker inatt ( ikke i og natt i et ord)

Ikke værst. Fin bruk av ironi som virkemiddel.

Du skriver godt, selv om du noen ganger gjentar deg selv/bruker de samme ordene flere ganger.

gramatikken er god.

karakter: G/M

(forresten, kan du levere inn meldeboken, må føre fraværsjournal i helgen og mangler fortsatt meldeboken din)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206661-nedslitt-av-kurs/#findComment-1488512
Del på andre sider

Annonse

Gjest spøker inatt

Hei Spøker inatt ( ikke i og natt i et ord)

Ikke værst. Fin bruk av ironi som virkemiddel.

Du skriver godt, selv om du noen ganger gjentar deg selv/bruker de samme ordene flere ganger.

gramatikken er god.

karakter: G/M

(forresten, kan du levere inn meldeboken, må føre fraværsjournal i helgen og mangler fortsatt meldeboken din)

Takk for den og god helg fra meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206661-nedslitt-av-kurs/#findComment-1488954
Del på andre sider

Gjest sykemeldt nå

Kan jeg få spørre litt om det kurset? Eller kan jeg få vite hvor i landet det er? Evt hva kurset heter?

Hvis du ikke vil si det her så kan jeg godt legge ut en mailadresse.

Jeg er nemlig helt enig med deg (og lurer på om vi tenker på samme kurs)

Bare legg ut mailadresse du, så kontakter jeg deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206661-nedslitt-av-kurs/#findComment-1489569
Del på andre sider

Gjest sykemeldt nå, snart friskemeldt

Hei, har lest og er veldig enig!

Det verste som finnes når du er i kontakt med mennesker er å snakke sykdom. Påstår av egen erfaring at depresjon kan smitte ved at du hele tiden blir "foret" med negativitet.

Det er meget viktig å engasjere seg på forskjellige områder i livet og ikke "lulle seg" ned i selvmedlidenhet. Jeg tror dette hindrer mange i å bli friske, at de dyrker sykdommen sin på en måte. Den ene historien blir ofte verre enn den andre osv...

Det har vel i alle tider blitt sagt at arbeid er medisin og det tror jeg på. Samholdet som oppstår gjennom det å gjøre noe positivt sammen er oppbyggende og du føler deg nyttig. Noen har bruk for deg.

Tror også det er viktig å ha dette som et mål hele tiden selv for de som ikke er istand til å arbeide akkurat nå. Men ihvertfall ha en viss tilknytning til arbeidskollega / arbeidsplass ol.

Men uansett: Menneskene rundt deg har veldig mye å si,det å lede fokuset bort fra sykdom og negative ting og heller finne interesse i andre ting,det være seg bøker, trening, positive mennesker, en katt....go natt!

Helt klart, jeg klarte ikke å være i et sånt miljø, med så mye fokus på det problematiske i livet. Jeg vil videre, ikke dykke i problemer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206661-nedslitt-av-kurs/#findComment-1489575
Del på andre sider

Psykologen min ville jeg skulle gå på senter for "sånne" folk. Jeg nektet. Sa jeg ville være ute blant friske folk!! Har vært innlagt endel ganger, og du møter nok syke folk der. Begynte også på kurs. der alle snakket om sine problemer.. Ble bare oppgitt!

Vil lære om det å være frisk. hvordan bli frisk.. Vil ikke sykeligjøres.

Jeg synes det er viktig å fokusere på andre ting enn sykdom .. og andres plager..

er så enig med deg og andre her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206661-nedslitt-av-kurs/#findComment-1489590
Del på andre sider

Annonse

Gjest sykemeldt nå

Psykologen min ville jeg skulle gå på senter for "sånne" folk. Jeg nektet. Sa jeg ville være ute blant friske folk!! Har vært innlagt endel ganger, og du møter nok syke folk der. Begynte også på kurs. der alle snakket om sine problemer.. Ble bare oppgitt!

Vil lære om det å være frisk. hvordan bli frisk.. Vil ikke sykeligjøres.

Jeg synes det er viktig å fokusere på andre ting enn sykdom .. og andres plager..

er så enig med deg og andre her.

Jeg er enig med deg. Jeg føler meg ganske sykeligjort av den psykiatriske sykepleieren jeg går hos. Det var forøvrig hun som fåreslo at jeg skulle begynne på dette kurset.

Jeg tror nok hun undervurderte meg og den tilstanden jeg var i og skulle utvikle meg i.

Jeg vil først si at alt for mange blir henvist til psykiatriske sykepleiere fordi det er mangel på psykologer og psykiatere. Etter min mening så er den terapi som foregår hos psykiatriske sykepleirere mer støttebasere, ikke utviklingsbasrt. Det har jeg også egen erfaring på.

Det var mer av typen "Du har så mange problemer du". "Du bør nå innlegges nå" osv.

Jeg ville ikke innlegges, fordi jeg ikke ville løse mine problemer på den måten. Min måte måtte være å finne årsaken til at jeg følte meg så elendig som jeg gjorde å gjøre noe med årsaken, i stedet for å flykte inn på en institusjon.

Heldigvis fikk jeg komme på venteliste til psykolog.

Du uttrykker noe viktig, nemlig selvbestemmelse. Det har noe med verdighet å gjøre. Ikke la noe andre bestemme over deg, meg - oss. Det var fint at du bestemte selv.

Det kommer jeg til å gjøre MYE mer heretter. MYE MER.

VÆR BEVISST

Systemet er IKKE perfekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206661-nedslitt-av-kurs/#findComment-1490039
Del på andre sider

Gjest tidligere deprimert

Min refleksjon er at jeg ble alt for opphengt i mine egne problemer og alle andres psykiske skavanker den gang jeg vanket fast her på psykiatri. Blir jo litt av det samme som alle andre 'samlinger' av psykisk syke. En blir først friskere når en søker de som er 'normalt friske'.

Fortsatt er jeg her en sjelden gang, og kjenner med en gang at det psyker meg ned hvis jeg ikke kommer meg fort ut igjen og over på et av de andre forumene.

Selvhjelpsgrupper, enten i RL eller på nettet er bare for den akutte fasen. Skal en bli normalt fungerende må en kutte kontakt med andre som henger igjen i sine psykiske problemer.

Nå forsvinner jeg ut igjen! hehe...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206661-nedslitt-av-kurs/#findComment-1493242
Del på andre sider

Gjest fransiska

synd det er så vanskelig å få en normal jobb når en har en psykisk lidelse da. en kan få f.eks få sparken på dagen om en er bipolar. Og hvordan komme inn i jobbmarkedet i utgangspunktet om en har vært syk lenge og ikke har erfaring.

Skal ikke være lett.

Heldigvis ingen som fokuserer på sykdom og problemer her jeg går iallfall. lykke til med normal jobb, blir godt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206661-nedslitt-av-kurs/#findComment-1493245
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...