Gå til innhold

Kjøkkenapparater det er vits i å ha

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråd om riskoker spør jeg dere herved: Hvilke kjøkkenapparater er et must for deg? (unntatt kjøleskap og komfyr)

Selv orker jeg ikke å ha alskens "spesialutstyr" slik som riskoker, eggkoker etc fordi det tar så mye plass og skal ryddes ut og inn av skap etc.

Men følgende er et must:

Vaffeljern, kaffetrakter, miksmaster, mikrobølgeovn

• Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

31

• morsan

22

• fei1365380229

14

• Lillemus

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

samme som deg - men jeghar nå kjøpt en løkhakker! DET VAR FLOTTE SAKER! :()

Gjest Flystripa
Skrevet

God brødrister. Vi varmer frosne polarbrød i den flere ganger i uka. Kjøkkenmaskin til baking.

Vannkoker - energibesparende og lettvint i matlaging.

Skrevet

God brødrister. Vi varmer frosne polarbrød i den flere ganger i uka. Kjøkkenmaskin til baking.

Vannkoker - energibesparende og lettvint i matlaging.

ja dæven - VANNKOKER'N bruker jeg jo hele tiden! :)

Gjest papirtiger
Skrevet

Foodprosessor/kjøkkenmaskin, stavmikser, vannkoker, vaffeljern, mixmaster.

Har brødrister og kaffetrakter også, men de brukes sjeldent.

Får litt noja av å få store kjøkkenutstyr som jeg ikke har bruk for. Ja, jeg liker å lage mat, men det betyr ikke at jeg trenger en pastamaskin, eller et toastjern, pizzasteker eller fondusett (eller sjokoladefondusett). Det er helt utrolig at det er to personer som trodde jeg behøvde en salatrister.. Moren min fikk en løkkutter engang..akk.

HVIS jeg ville ha slike ting, så ville jeg sikkert kjøpt det selv..

Gjest kanderella
Skrevet

Vaffeljern er noe jeg definitivt IKKE skal ha før jeg får blått hår og barnebarn eller noe. Vafler er det mest kjedelige jeg vet om.

Mikro, vannkoker, kaffetrakter, food prossessor og blender til smoothies er det jeg har. og vekt, hvis det teller.

Skrevet

Får litt noja av å få store kjøkkenutstyr som jeg ikke har bruk for. Ja, jeg liker å lage mat, men det betyr ikke at jeg trenger en pastamaskin, eller et toastjern, pizzasteker eller fondusett (eller sjokoladefondusett). Det er helt utrolig at det er to personer som trodde jeg behøvde en salatrister.. Moren min fikk en løkkutter engang..akk.

Brødristeren glemte jeg helt. Brukes ikke mye, men av og til.

Verre er det med toastjernet vi har, og som jeg utelot med vilje fra "must-lista"! ;-)

Skrevet

Får jeg ta med oppvaskmaskinen da? ;o)

Av "småtteri" er vel vannkokeren den som brukes daglig. Kjøkkenmaskina og håndmikseren er stadig i bruk. Micro'n også. Vaffeljernet og.

Munkepanna og smørbrødgrillen kunne jeg klart meg uten.

Skrevet

Det ønsker jeg meg også!

*noterer på ønskelisten*

Gjest Gaver er no herk
Skrevet

Mange tenker ikke på hva DU kunen tenkt deg og hatt, men noe de selv ser på som noe nyttig...

Skrevet

Vaffeljern er noe jeg definitivt IKKE skal ha før jeg får blått hår og barnebarn eller noe. Vafler er det mest kjedelige jeg vet om.

Mikro, vannkoker, kaffetrakter, food prossessor og blender til smoothies er det jeg har. og vekt, hvis det teller.

Hvordan får du da spist pølse i vaffel til middag? :-)

Skrevet

Kaffetrakter,brødrister,mikrobølgeovn,vaffeljern,brødbakemaskin og miksmaster er ting jeg ikke kan være foruten.

Skrevet

Får jeg ta med oppvaskmaskinen da? ;o)

Av "småtteri" er vel vannkokeren den som brukes daglig. Kjøkkenmaskina og håndmikseren er stadig i bruk. Micro'n også. Vaffeljernet og.

Munkepanna og smørbrødgrillen kunne jeg klart meg uten.

Å dæven!!! Klart!! Det er jo nesten like mye must som komfyr og kjøleskap!! :-)

Gjest kanderella
Skrevet

Hvordan får du da spist pølse i vaffel til middag? :-)

Det slipper jeg HELDIGVIS! Uffameg...

Gjest papirtiger
Skrevet

Det ønsker jeg meg også!

*noterer på ønskelisten*

Det kan fikses :D Kan jeg friste med en flunkende ny salatrister også? :) Og et taostjern? Moren min har en elektrisk wok som trenger en ny eier..

Har forresten sett at det selges banankuttere i samme serien, hehe..

Skrevet

Løkhakker???? Hva er det for noe lurium?!

Cluet er å bruke linser eller briller når en hakker løk. Ingen tårer på meg da :-)

Skrevet

Toastjernet ønsket vi oss faktisk selv en gang, og det ble mye brukt i starten, men så "går det over". Og jeg frykter at det vil være slik med det meste.

Fonduesett er vel strengt tatt ikke en kjøkkenmaskin! ;-) Ihvertfall ikke hvis du har en slik en med bluss under.

Skrevet

Jeg hadde blitt grinete over å få noe sånt...hvor i huleste oppbevarer man en sånn?

Enig! Det blir voldsomt styrete!

I fjor var det ekstremt mye reklame for en popcornmaskin. Her bruker i micro-pop, og det kunne ikke falt meg inn å kjøpe en slik gedigen popcornmaskin istedet!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...