Gå til innhold

FU: Skal dere se den nye Harry Potter filmen?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ja, klart det :-)

Vet ikke om det blir på kino eller på DVD...

Hva med begge deler :)

Når det gjelder Harry Potter filmene tar vi en "Ole Brum", men ikke ved andre filmer, det blir for dyrt...

Fortsetter under...

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• DarkPink

7

• Osiris

6

• mAd

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ja!

Jeg leste denne boka for sønnen min i sommer, og vi har begge gledet oss veldig til filmen skulle komme. Særlig fordi han har vært for ung til å se de tidligere filmene på kino, samt at denne gang er det første gang vi har lest boka først. De tre første filmene så vi på DVD, og bøkene ble først lest etter at de tre var sett! ;-)

Men så blir jeg litt skeptisk til alt snakket om hvor skummelt dette er, og at noen jo skal dø på slutten etc. Men han _vet_ jo at noen dør på slutten!

Jeg ble litt oppmuntret av Tomas Sczeletski (aner ikke stavingen) på TV2 i går som mente at de 50 år gamle psykologene vurderte dette ut fra hva de selv ville blitt skrem t av i sin tid, mens unger nå er mye tøffere. Han viste også til at hans ni år gamle nevø ikke hadde vært redd i det hele tatt.

Men vi får se....

Først hadde jeg tenkt å booke billetter premierehelga, men nå venter jeg og ser til jeg hører tilbakemedlinger fra folk.

Sønnen min har sett alle filmene på kino, selv om han har vært for ung.

Men bøkene har blitt lest for han på forhånd så han har visst hva han gikk til.

I film nr to ble han skremt av basilisken, men da satt han på fanget mitt, og jeg minnet han på hvordan det ville gå.

Han har ikke vært redd i ettertid, og har sett filmene mange ganger på DVD.

Harry Potter fire har vi både lest for han + at han har hørt den flere ganger på lydbok så jeg satser på at det går bra :)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Vet ikke helt, elsker å lese bøkene og leser de engelske. Alltid redd for å bli skuffet når jeg da ser filmen. Men jeg hører at HP-filmene er best på storskjerm og ikke på DVD

Jeg syns også HP filmene er best på storskjerm. Spesielt nr 3 pga de flotte natursenene.

Men om du har barn som du er redd kan bli skremt, så er nok tv-skjermen å anbefale, filmen blir mye "snillere" i lite format.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ja vi skal se den i dag!

Gleder meg!

Heldiggris!

Jeg må vente helt til i morgen, og det føles leenge, nå :)

Skrevet

Vi har først sett alle Harry Potter filmene på kino. Deretter har vi kjøpt dem på DVD :)

Det er ingen andre filmer vi har kjøpt etter å ha sett dem, Harry Potter er untaket!

Jeg har lest bøkene, hørt lydbøkene, sett filmene på kino og deretter kjøpt dvd'ene... *Rødme*

Og når venter jeg spent til alle 7 bøkene har kommet for da regner jeg med at det kommer en eller annen samleboks med alle 7 i en fiiiin layout. :o) Og da er det duket for ønske til bursdag eller jul fra kjæresten. *Hihi*

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ja det skal vi :-) kl.16.45 i dag. Vi har gledet oss alle sammen i lang tid.

Barna gleder seg også stort til den 6.boken kommer i postkassen i dag? eller i morgen?

hilsen fra en mor i en Harry Potter glad familie

Er det alt nå at Harry Potter 6 kommer på norsk?

Datteren min har lest den på engelsk, og det syns jeg er imponerende!

Selv venter jeg på den norske, mest av lojalitet til sønnen min...

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg har lest bøkene, hørt lydbøkene, sett filmene på kino og deretter kjøpt dvd'ene... *Rødme*

Og når venter jeg spent til alle 7 bøkene har kommet for da regner jeg med at det kommer en eller annen samleboks med alle 7 i en fiiiin layout. :o) Og da er det duket for ønske til bursdag eller jul fra kjæresten. *Hihi*

Jeg har ikke hørt lydbøkene, men bortsett fra det er jeg like hekta som deg! (Sønnen min har hørt lydbøkene mange ganger)

Da dattern hadde bursdag for et par år siden, lagde vi "Harry Potter" bursdag.

Alle stilte med hekse/trollmannshatter og kapper

Gangen var Galtvortexpressen, og stue/kjøkken var Galtvort.

De måtte via valghatten få valgt hus, og bord-plassering etter det.

Mange gullsnopper hang ned fra taket, osb ,osb.

Jeg var frk Mc Snurp og mannen min Humlesnurr.

Kjempestas!

Skrevet

Ja! Men jeg blir nervøs av nettbillett.no, hvor det bare står "Harry Potter og ildbegeret", uten noen (no. versjon) eller (orig. versjon) bak. Sender de bare den norske? Jeg bestiller ingen billetter før jeg har ringt og sjekka, hehe, marerittet er å sette seg godt til rette og høre at ting foregår på NORSK! *hyyl*

Jeg er kritisk da. Jeg *elsker* bøkene, men filmene hittil har vært så skuffende at det nesten er til å grine av. Skjønner ikke hvorfor jeg har håp om at denne skal bli bedre, men man er da positive ;)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ja! Men jeg blir nervøs av nettbillett.no, hvor det bare står "Harry Potter og ildbegeret", uten noen (no. versjon) eller (orig. versjon) bak. Sender de bare den norske? Jeg bestiller ingen billetter før jeg har ringt og sjekka, hehe, marerittet er å sette seg godt til rette og høre at ting foregår på NORSK! *hyyl*

Jeg er kritisk da. Jeg *elsker* bøkene, men filmene hittil har vært så skuffende at det nesten er til å grine av. Skjønner ikke hvorfor jeg har håp om at denne skal bli bedre, men man er da positive ;)

Jeg håper da endelig det er den orginale versjonen jeg skal på!

Alle de tidligere Harry Potter versjonene har hatt orginalversjonen på kino. Den norske dubbede versjonen har kommet med DVD.

Så jeg satser på at det er på orginalspråket nå også.

Vi så Charlie og sjokoladefabrikken med norsk tale på kino, og det var en stoor nedtur.

Skrevet

Nei.

Tror du på meg også? *snurt*

Jeg får forøvrig ikke sendt mail lenger :(

Skrevet

Jeg har ikke hørt lydbøkene, men bortsett fra det er jeg like hekta som deg! (Sønnen min har hørt lydbøkene mange ganger)

Kjempestas!

Åh, det hørtes kjempegøy ut! ;o)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Tror du på meg også? *snurt*

Jeg får forøvrig ikke sendt mail lenger :(

Er det derfor det har vært så taust fra din kant?

Ja, jeg trodde på deg, antok at du ble liggende på sofaen mens du sendte de andre i vei...

Skrevet

Vi har først sett alle Harry Potter filmene på kino. Deretter har vi kjøpt dem på DVD :)

Det er ingen andre filmer vi har kjøpt etter å ha sett dem, Harry Potter er untaket!

Jeg har lest bøkene (høyt for sønnen min), latt far og sønn gå på kino for å se filmene, og ventet til de kom på DVD før jeg så dem selv.

Og slik blir det sikkert nå også. Jeg greier å vente.

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Åh, det hørtes kjempegøy ut! ;o)

Ja, du skulle ha vært der!

Vi fikk mange positive tilbakemeldinger fra barnas foreldre etterpå :)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Nei...jeg er ikke begeistret for H.P =)

Vel, vi kan ikke alle ha samme smak :)

Skrevet

Sønnen min har sett alle filmene på kino, selv om han har vært for ung.

Men bøkene har blitt lest for han på forhånd så han har visst hva han gikk til.

I film nr to ble han skremt av basilisken, men da satt han på fanget mitt, og jeg minnet han på hvordan det ville gå.

Han har ikke vært redd i ettertid, og har sett filmene mange ganger på DVD.

Harry Potter fire har vi både lest for han + at han har hørt den flere ganger på lydbok så jeg satser på at det går bra :)

Hvor gammel er han?

Min er 8,5 år, og han er generelt veldig lite lett å skremme, men som sagt blir jeg litt usikker på grunn av alt oppstusset og snakket om at dette vil være så fælt.

Skrevet

Kjempestas!

Å for en kjempeidé! :-)

*noterer*

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg har lest bøkene (høyt for sønnen min), latt far og sønn gå på kino for å se filmene, og ventet til de kom på DVD før jeg så dem selv.

Og slik blir det sikkert nå også. Jeg greier å vente.

Da er du mer tålmodig enn meg!

Da Harry Potter fem kom på norsk, hadde jeg bestilt den over internett, med garanti på at den skulle havne i postkassa på utgivelsesdagen.

Boka kom fire dager for sent. Da jeg klagde min nød til en barndomsvenninne, kom det kaldt: "Vi som bor på xxxx, har barn som klarer å vente helt til juleaften, vi. De er ikke så bortskjemt som yyyy-barna".

Jeg måtte da pent bekjenne at jeg var mer utålmodig enn mine søte små :(

Skrevet

Jeg syns også HP filmene er best på storskjerm. Spesielt nr 3 pga de flotte natursenene.

Men om du har barn som du er redd kan bli skremt, så er nok tv-skjermen å anbefale, filmen blir mye "snillere" i lite format.

Ikke redd for skremte barn nei. Jeg er HP-frelst sjøl. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...