Gå til innhold

FU: Skal dere se den nye Harry Potter filmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg likte minst nr fire, syns den var litt vel brutal.

I nr fem syns jeg hun bruker alt for mange sider på å få frem historien, den går litt på tomgang.

Men det må være et enormt forventningspress hun jobber under!

Nr 4 var ekstra spennende for oss, ettersom det var den første boka vi leste uten å ha sett filmen først.

Når det gjelder 5'ern kan det jo hende at jeg hadde følt litt annerledes om enkelte ting i boka dersom jeg hadde lest den for meg selv og ikke høytlesing for en 8-åring. Da går det jo ekstra treigt med historien, samt at jeg merker at han ikke helt klarer å sette seg inn i mer "pubertale" problemstillinger som at Harry kan være litt oppfarende til tider, og ikke minst fomleriet med Cho! ;-)

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• DarkPink

7

• Osiris

6

• mAd

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Nr 4 var ekstra spennende for oss, ettersom det var den første boka vi leste uten å ha sett filmen først.

Når det gjelder 5'ern kan det jo hende at jeg hadde følt litt annerledes om enkelte ting i boka dersom jeg hadde lest den for meg selv og ikke høytlesing for en 8-åring. Da går det jo ekstra treigt med historien, samt at jeg merker at han ikke helt klarer å sette seg inn i mer "pubertale" problemstillinger som at Harry kan være litt oppfarende til tider, og ikke minst fomleriet med Cho! ;-)

Du får lese boka for deg selv en gang!

Som den råstolte mor som nå har avslørt sin sønns alder, så kan jeg fortelle at han leste Harry Potter to (høyt for meg) i vår, og Harry Potter tre (stille) nå i høst!

Det var på eget initiativ, han hadde lånt dem på skolebiblioteket selv om vi har bøkene hjemme.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg skal! Liker Harry godt jeg! Men jeg vil ikke se den på kino. Er det barnefilmer jeg vil se venter jeg helst til den kommer på video..Det er kjennsgjerning at folk under 15 ikke oppfyller mine streenge kvalitetskrav til oppførsel på kinovisninger..;-)

laguna1365380434
Skrevet

*S*

Men jeg må si at jeg hittil ikke er like begeistret for 5'ern som for de fire foregående. Det blir litt voldsomt med den derre Uffert-berta og all strengheten og restriksjonene. Og så synes jeg romanen er unødvendig omstendelig til tider.

Rowling war mye mer "to the point" i de tidligere bøkene, selv om det var mye artig "bakgrunnsinfo" som ikke drev historien fremover men som ga en fin koloritt til fortellingene.

Men jeg har hørt at 6'ern skal være bedre! ;-)

Åh,jammen nr 5 er jo defintivt best til nå!

*uenig*

Men nr 6 var spennende den også!

:-)

Skrevet

Jeg håper da endelig det er den orginale versjonen jeg skal på!

Alle de tidligere Harry Potter versjonene har hatt orginalversjonen på kino. Den norske dubbede versjonen har kommet med DVD.

Så jeg satser på at det er på orginalspråket nå også.

Vi så Charlie og sjokoladefabrikken med norsk tale på kino, og det var en stoor nedtur.

Jeg ringte og fikk høre at alle visningene er på engelsk. Den dubba versjonen er vel ikke ute enda, takk og lov. Så da blir det kino på meg, men jeg vet ikke helt når enda. Kanskje søndag :D

Skrevet

Jeg foretrekker også engelsk utgave. Jeg er enig i at den norske oversetteren er flink, men syns det er tull at han har funnet på nye navn på alt. Greit med rompeldunk, men Gygrid i stedet for Hagrid og så videre,d et syns jeg er for dumt. Egennavn bør ikke endres!

Jeg syns bøkene er skikkelig barnslige på norsk, jeg. Sikkert mye pga de "fornorska" navnene. Men nå foretrekker jeg alle bøker på engelsk da, vel, bortsett fra de norske ;)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg skal! Liker Harry godt jeg! Men jeg vil ikke se den på kino. Er det barnefilmer jeg vil se venter jeg helst til den kommer på video..Det er kjennsgjerning at folk under 15 ikke oppfyller mine streenge kvalitetskrav til oppførsel på kinovisninger..;-)

Siden jeg skal se Harry Potter sammen med mine håpefulle, så skal vi se den tidlig på lørdag. Da blir det nok en ganske lav gjennomsnittsalder.

Men her går siste forestilling (kan man si det om kino?) kl 20:00, så der slipper man nok de yngste publikumerne...

Du får smøre deg med tålmodighet, det varer nok ikke lenge før den kommer ut på DVD :-)

Skrevet

Ja! Men jeg blir nervøs av nettbillett.no, hvor det bare står "Harry Potter og ildbegeret", uten noen (no. versjon) eller (orig. versjon) bak. Sender de bare den norske? Jeg bestiller ingen billetter før jeg har ringt og sjekka, hehe, marerittet er å sette seg godt til rette og høre at ting foregår på NORSK! *hyyl*

Jeg er kritisk da. Jeg *elsker* bøkene, men filmene hittil har vært så skuffende at det nesten er til å grine av. Skjønner ikke hvorfor jeg har håp om at denne skal bli bedre, men man er da positive ;)

De dubber ikke kinoversjonen, det er bare på DVD man kan velge norsk tale. Slik har det vært med alle filmene hittil, og de får jo bare høyere og høyere aldersgrense (pga. innholdet), og det er jo filmene for de aller yngste som dubbes.

Derfor står det ingenting - det er bare én versjon, og den er tekstet.

Skrevet

Jeg syns bøkene er skikkelig barnslige på norsk, jeg. Sikkert mye pga de "fornorska" navnene. Men nå foretrekker jeg alle bøker på engelsk da, vel, bortsett fra de norske ;)

Akkurat likedan her. Harry Potter er best på engelsk og Dumbledore skal hete Dumbledore og ikke Humlesnurr.

Skrevet

Jeg gidder i alle fall ikke å gå på kino for å se den. Mulig at jeg ser den når den kommer på dvd. Synes Harry er sånn passe interessant.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg ringte og fikk høre at alle visningene er på engelsk. Den dubba versjonen er vel ikke ute enda, takk og lov. Så da blir det kino på meg, men jeg vet ikke helt når enda. Kanskje søndag :D

Takk for informasjonen, nå ble jeg beroliget :-)

Skrevet

Åh,jammen nr 5 er jo defintivt best til nå!

*uenig*

Men nr 6 var spennende den også!

:-)

Mulig man skifter mening når boka er ferdiglest. Er det en bra avslutning så er mye gjort! :-)

Skrevet

Det syns jeg også, men det var litt nedtur for henne i går da det viste seg at en av klassevenninnene hennes har en far som er kinokiosksjef - så hun var på førpremieren i går!

Jaja, det er nok glemt når filmen begynner :-)

Jeg var på førpremiere på Ringenes Herre "To tårn", gratisbillett via en kollega - gjett om det var mange som var misunnelige da! :o) *Hehe*

Skrevet

De dubber ikke kinoversjonen, det er bare på DVD man kan velge norsk tale. Slik har det vært med alle filmene hittil, og de får jo bare høyere og høyere aldersgrense (pga. innholdet), og det er jo filmene for de aller yngste som dubbes.

Derfor står det ingenting - det er bare én versjon, og den er tekstet.

Ja, det begynner sakte, men sikkert å synke inn nå. Er ikke så rask skjønner du ;)

Men da syns jeg de burde skrevet "Harry Potter and the Goblet of Fire" istedetfor ildbegeret, sånne som meg blir forvirret! :P

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg var på førpremiere på Ringenes Herre "To tårn", gratisbillett via en kollega - gjett om det var mange som var misunnelige da! :o) *Hehe*

Jeg var "VIP" person på en førpremiere på James Bond en gang! Kjempemoro! Da ble vi fraktet fra kinoen til påfølgende fest i militærkjøretøy, helikopter svevde over oss og fasadeklatrere klatret nedover et hotell.

På festen deltok en bondpike og M. Jeg satt på samme bord som Mia Gundersen.

Virkelig gøy! Men jeg kjente meg ikke helt igjen i avisomtalen dagen etter: Der stod det at alle kvinnelige publikumere stilte i pels og perler.

Jeg så bare et par i pels, og lite perler...

Skrevet

Har to unger på kino nå i kveld.

Selv skal jeg lese alle bøkene først, og så se filmene i riktig rekkefølge.

Når jeg en gang kommer så langt :)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Har to unger på kino nå i kveld.

Selv skal jeg lese alle bøkene først, og så se filmene i riktig rekkefølge.

Når jeg en gang kommer så langt :)

Da har du mye å kose deg med fremover :-)

Skrevet

Ikke om jeg ble dratt dit naken og bakbundet etter håret med en pistol mot tinningen.

Skrevet

Da har du mye å kose deg med fremover :-)

Jeg har nok det! Må bare kose meg ferdig med et par eksamener først...*gruer*

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg har nok det! Må bare kose meg ferdig med et par eksamener først...*gruer*

Uff da, ønsker deg lykke til!

Du får ta deg helt studiefri i romjula og kose deg med Harry Potter da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...