Gå til innhold

søvn og seroquel. NHD

Anbefalte innlegg

Gjest lepidoptera

Bruker 400 mg seroquel på kvelden for å få sove. Sovner aldri av meg selv. Men jeg våkner etter ca tre timer! Pøser derfor på med largactil. Men blir så sløv om morran. Har bestemt meg for å slutte med det. En psykiater jeg snakket med mente jeg kunne ha fri tilgang på seroquel ( har dosett nå). Slik at jeg kunne ta ved behov . En annen mente jeg burde ta mer på kvelden. men da går jeg jo i koma... Lurte derfor på om jeg kunne ta to doser. En om kvelden, og om jeg våkner ved tre tida, om jeg kan ta en dose til?

lurte og på om jeg skulle pratet med en spesialist i søvn. Har forsøkt så mye. men vil ikke bli sløv om morran.

Har bipolar lidelse. Og vet søvn er viktig. men det virker som om jeg ikke er laget for søvn.. Blir jo susete i hodet og utmattet uten, men sovner ikke lell.

Hva med melatonin? Noe som gir naturlig søvn.. og ikke bevisstløshet..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206828-s%C3%B8vn-og-seroquel-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Espen highstreet

Tidlig oppvåkning er en følge av nevroleptikamedisinering. Selv brukte jeg Zyprexa og våknet etter 3-4 timer. Men går du på høye nok doser, så vil du antakelig raskt sovne igjen.

Det er det den antihistaminere effekten som forsvinner etter noen timer, siden leveren forbrenner stoffene. Vallergan er egentlig en allergimedisin men brukes også som sovemedisin pga nevnte effekt.

Men man blir irritabel dagen etter, så skal man på arbeid eller lignende er det ikke å anbefale i lengden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...