Gå til innhold

Humøret mitt er ikke normalt!

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er ei jente på 24 år som i 1 år nå har prøvd å bli gravid. Jeg fikk påvist PCOS (manglende eggeløsning) våren 2003, og etter å ha prøvd aktivt i 1 år og ikke lykkes, så er humøret mitt mildt sagt som en berg-og dalbane.

Jeg begynner å gråte (hulke) ved å høre om noen som er gravid, se en barnevogn, se gravide eller babyer. Jeg får vondt langt inni meg hvis noen i omgangskretsen vår blir gravide, og jeg blir sint, syns det er urettferdig og lurer på hva galt jeg har gjort for å straffes slik.

Jeg har prøvd å bruke metformin, men ble kvalm og dårlig. Problemet - om du kan forstå- ligger i at jeg ikke selv kan bestemme nå rog om jeg vil bli gravid, og jeg får en slags angst ved å tenke på at jeg kanskje aldri får egne barn. Hadde jeg visst at jeg kunne bli gravid etter å ha prøvd 2 år f.eks. så kunne jeg roet meg ned.

Nå har dette med å ikke klare å bli gravid blitt så viktig for meg at det eneste jeg tenker på (omtrent) er å bli svanger. Humøret mitt er ikke normalt, jeg har lyst til å gråte og samboeren min (som ikke syns dette er noe problem enda) trekker seg vekk når jeg blir lei meg/sint/irritert og frustrert. Skjønner at det ikke er moro for han heller, men i mine øyne kan han bli far når tid han vil fordi han kan få barn.

Dette tilsammen gjør meg skikkelig lei meg og nedfor.

Hva skal jeg gjøre for å komme ovenpå igjen, for å bli glad og livlig -slik jeg engang var?

PS. Kan legge til at jeg generelt er meget bekymret for alt som kan gå galt, alt fra jobb til sykdom... slitsomt å ha det slik.

På forhånd tusen takk for svar!

Mvh,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207000-hum%C3%B8ret-mitt-er-ikke-normalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hilsen en sen mamma

Kanskje...du kan jo tenke på det slik: Om fem år sitter du kanskje der med to egenfødte barn likevel, hvis ikke du er blant de heldige som finner ut at du heller vil adoptere, og som sitter med to nydelige mørkøyde barn født i et annet land? slik som jeg gjør....

Det var nå bare en tanke. Ikke ta alle bekymringene på forskudd, du er faktisk veldig ung enda!

Har du prøvd andre løsninger en Metformin?

Har du prøvd medikament som skal stimulere eggløsning?

Har du prøvd laraskopi med brenning av flere hull i eggstokkene?

Har du prøvd prøverørsforsøk?

Hvis ikke så har du antakelig gode muligheter.

Det er et eget forum her for folk som strever med å bli gravid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...