Gå til innhold

Hvor mye sosial kontakt er det vanlig å ha?

Anbefalte innlegg

Jeg har tre nære venninner. Hver enkelt av dem treffer jeg i snitt tre ganger i måneden.

Jeg har to mer perifere venninner her jeg bor, og de ser jeg hver cirka en gang i måneden.

Ellers så slår jeg nå av en prat med de jeg kjenner. Og er en sjelden gang sammen med bekjente.

Sånn jevnt over er livet mitt slik at jeg er sosial cirka annenhver dag og noen ganger går det to dager i mellom.

Ellers er jeg alene.

Jeg studerer på universitetet men går ikke på forelesninger. Leser pensum hjemme.

Når jeg sliter, sånn som nå, blir det noe mindre sosial kontakt.

Jeg er vell sammen med noen to til kanskje tre dager i uka ellers alene.

Hva er egentlig normalt?

Fortsetter under...

Hei none

For noen år siden studerte jeg også hjemmefra uten å gå på forelesninger. Da kunne det gå uker mellom hver gang jeg traff venner (og jeg hadde ikke så veldig mange heller).

Da jeg begynte på et annet studium med forelesninger hver dag, fikk jeg meg en god del nye venner som jeg så hver dag.

Nå jobber jeg, og treffer de gamle vennene mine en til tre ganger i uken (dette varierer).

Nå når jeg tenker tilbake på den tiden jeg satt så mye alene tenker jeg at det/jeg var unormal(t).

Så lenge du har venner og er fornøyd med å se dem en viss mengde, så er du normal tror jeg :)

Folk har ulike sosiale behov og det som er normalt for en kan være for mye eller for lite for en annen.

Det kommer sikkert også an på hvilken situasjon en befinner seg i, feks om man er i en jobb der miljøet er veldig sosialt etc.

Mvh,

Gjest 20åring jente

Det er i hvert fall ikke så lite at det er unormalt.

Etter min mening ligger det absolutt innenfor "normalområdet".

For meg kan det gå lang tid mellom hver gang jeg treffer venner. Nå er det fks snart 2 måneder siden sist, er da ellers alene hver dag.

Vet jeg treffer venner sjelden, men føler jeg nesten har misstet lysten på å treffe dem. Har 2 venner som er ordentlig, selvom vi treffes sjelden.

Har også mange bekjennte som før var gode venner, men som jeg har mistet kontakten med. Det at jeg treffer venner så lite gjør nok at jeg ser på livet mitt som veldig tragisk, og er flau for å fortelle om det.

(Går på skole hverdag, så da ser jeg mennesker.)

Syntes du treffer venner ofte jeg, none.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...