Gå til innhold

Anafranil og vektøkning

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått Anafranil mot depresjon og tvangslidelse, da psyikiateren hadde erfaring med at det kunne virke bedre når forskjellige SSRI og lignende ikke hadde virket så bra. Vel og bra, men så leser jeg (foruten at det ble utviklet på 60-tallet) at det kan ha vektøking som bivirkning. Det bel jeg ikke særlig begeistret for da jeg sliter med å holde meg unna sukker fra før av og vanligvis ikke synes at det er spesiellt gøy å trene (men jeg forsøker alikevel). Er det stor sjanse for at det kan gi vektøkning? Noen som har erfaringer?

Nå skjer det vel kansje uansett da, nocebo-effekt o.l. så kansje jeg like gjærne skal gi det opp med en gang...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207053-anafranil-og-vekt%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg brukte anafranil for ca 10 år siden.brukte det i ca fire år, og hadde ingen vektøkning. Gikk faktisk heller litt ned.

Tablettene virket noe beroligende helt starten, også stemningshevende som jeg merket.

Har du forsøkt nyere antidepressiva som Cipralex evt Efexor? De er gjerne forbundet med mindre bivirkninger.

Hadde bla en del munntørrher med anafranil.Fikk en del hull i tennene årene jeg brukte dette.

Mvh

Gjest fransiska

litium ble jo også utviklet på 60-tallet (eller tidligere?), men svært mange pasienter bruker den og kan leve et normalt liv takket være den.

Den kan og gi vektøkning, jeg derimot gikk ned 15 kg på den. Fordi jeg ble så frisk at jeg kunne trene! Og jeg hadde stoor søthunger og spiste sjokolade hver dag, og masse junk food.

På litium mistet jeg helt suget etter godteri og sjokolade.

Fra hver dag-til nesten aldri.

Jeg vet jo litium ikke er det samme som anafranil. Jeg bare sier at for noen er en god medisin, den for andre ikke var bra.

Var iallfall sånn for meg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...