Gå til innhold

Nils håvard mot resten av rukla uke 48

Anbefalte innlegg

Denne uken er det kun to innlegg hvor vår venn Nils Håvard viser sin motstand mot kollegaer av ymse slag:

Legg merke til kommentarene sist i disse to innleggene.

Det er her den ydmyke filantropen åpenbarer seg.

Innlegget skrevet av Nils Håvard Dahl, psykiater i Psykiatri

21/11-2005 klokken 16:36

Re: manisk,12-åring?

Gjennomsnittsalderen for første sykdomsepisode i en bipolar lidelse er 15 år. Dvs at ca halvparten debuterer før de er 15 år.

Det du beskriver høres ut som mani.

Dessverre tar det i snitt over 6 år før første behandling settes inn, og enda lenger til korrekt diagnose stilles.

Heldigvis begynner de første BUP-enhetene nå å lære at det finnes en sykdom som heter bipolar lidelse.

Innlegget skrevet av Nils Håvard Dahl, psykiater i Psykiatri

13/11-2005 klokken 11:13

Re: Lykkepille-kur mot PMS slaktes.

Advarselen føyer seg inn i rekken av utspill fra biokjemikere og farmakologer som fra sitt laboratorium uttaler seg om et begrep de har lest om, men aldri sett: Pasienten.

///følger opp med nye innlegg neste uke/// følg med !

Espen

Fortsetter under...

Annonse

Hørt om dramatiserende pf Espen? Om å gjøre lite til mye?

Hørt om å legge egne dårlige karaktertrekk over påå andre fordi en ikke makter å se seg selv slik en er.

En siste ting: Hvis du ikke er her for å komme med nyttige innspill eller fordi du har noe du tremger hjelp til selv synes jeg du fint kan forlate forumet. Tror få vil savne deg.

Forum for livssyn og etikk anbefales forøvrig for bråkmakere som deg.

Ha forøvrig en fin dag.

Gjest nicket mitt tar pause

Hørt om å legge egne dårlige karaktertrekk over påå andre fordi en ikke makter å se seg selv slik en er.

En siste ting: Hvis du ikke er her for å komme med nyttige innspill eller fordi du har noe du tremger hjelp til selv synes jeg du fint kan forlate forumet. Tror få vil savne deg.

Ha forøvrig en fin dag.

Husk at dette er et psykiatriforum.

Denne personen har sikkert ikke fått svar/riktig svar fra nhd og derfor så er han litt deprimert for det.

Legg også merke til tidspunktet for inleggene.

Det er nok en psykisk ustabil person dette og nhd skjønner sikkert det også.

Ha forøvrig en fin dag.

Hvor slem du er mot meg None.

Hvorfor definerer du andre?

Det er en ondskapsfull hersketeknikk.

Og dessuten er det nedrigt av deg å stadig rakke ned på andre.

Men det er tryggest å følge flertallet, er det ikke?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Leger blir vanligvis beskylt for å dekke hverandre i en sterk kollegial lojalitet.

Når du nå korrekt påpeker at jeg av og til uttaler meg kritisk til det bestående, tar jeg det som et stort kompliment.

Takk :-)

Gjest svaksterk

Leger blir vanligvis beskylt for å dekke hverandre i en sterk kollegial lojalitet.

Når du nå korrekt påpeker at jeg av og til uttaler meg kritisk til det bestående, tar jeg det som et stort kompliment.

:-)

Enig med deg!

Bra svart.

Hvor slem du er mot meg None.

Hvorfor definerer du andre?

Det er en ondskapsfull hersketeknikk.

Og dessuten er det nedrigt av deg å stadig rakke ned på andre.

Men det er tryggest å følge flertallet, er det ikke?

Jeg er ikke enig med deg i at jeg definerer deg. Det klarer du fint selv. Skinner så godt igjennom det du skriver.

I ditt innlegg går du til frontalangrep på NHD og hisser til strid.

Jeg er dum som har latt meg lure i stridsfella di.

Annonse

Du, bare hyggelig.

Men det bestående er da vitterlig den biologisk orienterte grenen innenfor psykiatrien som du representerer. Eller tar jeg feil?

Til dere andre: jeg blir ikke så veldig lei meg. Men det er trist at dere ikke har kommet over mobbestadiet

Eller, det er jo bare slik vi mennesker er.

Selvfølgelig er jeg forstyrret, bråkete, og en dust. Men som den gamle rockeren Dostojevski svarte da folk beskylte ham for å være en idiot:"Det finnes ingen større idiot enn meg!."

Nå skal jeg lese til eksamen.

Jeg er ikke enig med deg i at jeg definerer deg. Det klarer du fint selv. Skinner så godt igjennom det du skriver.

I ditt innlegg går du til frontalangrep på NHD og hisser til strid.

Jeg er dum som har latt meg lure i stridsfella di.

egentlig skulle jeg ikke svare deg.

Det er vel jeg som er dum som lot meg lokke inn i din. (uten at jeg helt vet hva en stridsfelle er)

Du har ved tre anledninger rakket ned på meg. Uten at jeg har sagt noe som helst til deg først.Det er du som krenker meg. Du kan bare kommentere hva jeg skriver men når du definerer hva jeg er, gjør og at jeg driver et spill, er det kjipt gjort.Jeg er en helt vanlig, rimelig snill person.

At jeg rakket ned på nhd er bare tull. For det første er NHD for smart til å la seg rakke ned på.

Jeg kjenner ikke mannen, og har ingen interesse av å rakke ned på ham. Det er rimelig frekt å antyde dette.

Og for det andre, seriøst, tror du virkelig han bryr seg?

Du vet, han er psykiater..han har antakelig god erfaring med gærninger.

NÅ svarer jeg deg ikke flere ganger.

lese.

egentlig skulle jeg ikke svare deg.

Det er vel jeg som er dum som lot meg lokke inn i din. (uten at jeg helt vet hva en stridsfelle er)

Du har ved tre anledninger rakket ned på meg. Uten at jeg har sagt noe som helst til deg først.Det er du som krenker meg. Du kan bare kommentere hva jeg skriver men når du definerer hva jeg er, gjør og at jeg driver et spill, er det kjipt gjort.Jeg er en helt vanlig, rimelig snill person.

At jeg rakket ned på nhd er bare tull. For det første er NHD for smart til å la seg rakke ned på.

Jeg kjenner ikke mannen, og har ingen interesse av å rakke ned på ham. Det er rimelig frekt å antyde dette.

Og for det andre, seriøst, tror du virkelig han bryr seg?

Du vet, han er psykiater..han har antakelig god erfaring med gærninger.

NÅ svarer jeg deg ikke flere ganger.

lese.

Helt greit at du ikke svarer flere ganger.

Vil minne deg om ett innlegg der du insinuerer at jeg kun er opptatt av status.

Samt at du insinuerer at jeg ikke har noe i hodet mellom der vi kan stikke q-tips.

Innlegget viser ganske godt at du ikke tolererer at andre har meninger som går på tvers av dine.

Men stakkars deg, nå ble du vell utsatt for en herskerteknikk igjen. For en grusom verden.

Eksamenslesning venter meg også, så ha en fin dag!

Helt greit at du ikke svarer flere ganger.

Vil minne deg om ett innlegg der du insinuerer at jeg kun er opptatt av status.

Samt at du insinuerer at jeg ikke har noe i hodet mellom der vi kan stikke q-tips.

Innlegget viser ganske godt at du ikke tolererer at andre har meninger som går på tvers av dine.

Men stakkars deg, nå ble du vell utsatt for en herskerteknikk igjen. For en grusom verden.

Eksamenslesning venter meg også, så ha en fin dag!

Men ser du ikke hva du holder på med?

Du begynte. Jeg hadde ikke sagt noe til deg. Men så sier du slemme ting til meg. Det er lumpent gjort.

Det med q-tipsen er en spøk, selvfølgelig har du hjerne. Du klarte jo å skrive det foregående innlegget, ikke sant? : )

Jeg tolerer andres meninger. Men tolererer visse andre mine?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...