Gå til innhold

Hjelp før man blir psyk??

Anbefalte innlegg

Kjenner at jeg begynner å slite tyngre og tyngre for tiden.

Har ikke helt "sluppet taket" ennå, heldigvis. Vanligvis kan jeg holde meg frisk ved å trene, men kjenner at det ville vært nyttig for meg å ha noen proffesjonelle å prate med.

Finnes det et lavterskeltilbud d.v.s. uten ventetid?

Er det noen som har prøvd tankefeltterapi?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207288-hjelp-f%C3%B8r-man-blir-psyk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er usikker på om lavterskel tilbud er godt nok slik tilstanden din er. Dersom du suser inn i en depresjon ville det vært betraktelig bedre for deg om du fikk hjelp av en behandler.

Du kan være heldig å få en behandler med kort ventetid, hvis ikke kan det være din primærlege kan trå inn.

Har du snakket med ham/henne?

Jeg er usikker på om lavterskel tilbud er godt nok slik tilstanden din er. Dersom du suser inn i en depresjon ville det vært betraktelig bedre for deg om du fikk hjelp av en behandler.

Du kan være heldig å få en behandler med kort ventetid, hvis ikke kan det være din primærlege kan trå inn.

Har du snakket med ham/henne?

Takk for svar :D

Fastlegen min sitter med nesa i skjermen. Hvis jeg vil ha henvisning til et eller annet så må jeg vite hva jeg ønsker på forhånd. Har time hos ham i morgen.

Er forresten i ferd med å bytte fastlege, men det tar jo litt tid, og så er det venteliste på 3-4 uker hos den nye legen. Noen gode forslag???

Bitis Gabonica

Takk for svar :D

Fastlegen min sitter med nesa i skjermen. Hvis jeg vil ha henvisning til et eller annet så må jeg vite hva jeg ønsker på forhånd. Har time hos ham i morgen.

Er forresten i ferd med å bytte fastlege, men det tar jo litt tid, og så er det venteliste på 3-4 uker hos den nye legen. Noen gode forslag???

Hva som finnes av lavterskeltilbud avhenger dessverre av hvor man bor i landet. I mine øyne er det veldig synd at slike tilbud ikke finnes for alle.

Det beste du gjør nå er å kontakte fastlegen din, og diskutere med denne hva som kan være hensiktsmessig for deg. Kanskje hjelper det bare å få samtaler, eller kanskje det kan være noe å hente på medisiner og en evt. henvisning til psykolog eller psykiater.

Gode venner kan og være en uvurderlig støtte nør det røyner på. Ikke vær redd for å være åpen om at du har det vanskelig. De fleste mennesker vil bare ønske å hjelpe deg når de hører hvordan du har det.

Håper du finner ut av det!

Hva som finnes av lavterskeltilbud avhenger dessverre av hvor man bor i landet. I mine øyne er det veldig synd at slike tilbud ikke finnes for alle.

Det beste du gjør nå er å kontakte fastlegen din, og diskutere med denne hva som kan være hensiktsmessig for deg. Kanskje hjelper det bare å få samtaler, eller kanskje det kan være noe å hente på medisiner og en evt. henvisning til psykolog eller psykiater.

Gode venner kan og være en uvurderlig støtte nør det røyner på. Ikke vær redd for å være åpen om at du har det vanskelig. De fleste mennesker vil bare ønske å hjelpe deg når de hører hvordan du har det.

Håper du finner ut av det!

Det er tydeligvis et tilbud som mange ville kunne hatt nytte av.

Hva finnes hvor.. og hvordan fungerer det?

Må man virkelig synke så langt ned før man får hjelp?

Sist tok det ca. 2 år før jeg ble tilbudt henvisning til psykiater! Da fikk jeg riktignok time i løpet av en måned!

Det er vanskelig å være åpen overfor venner. Det innebærer at jeg må "utlevere" mennesker som jeg er glad i til mennesker som ikke har taushetsplikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...