Gå til innhold

NHD: Kan du være snill og hjelpe meg med medisineringsforslag?

Anbefalte innlegg

Jeg er jente, 24 år og har en bipolar lidelse type I. Sykdomsbildet er preget av depresjoner.

Jeg har prøvd Lamictal i høy dose over tre år uten virkning.

Jeg har prøvd Lamictal og Lithionit sammen. Det var som å få et nytt liv.

Jeg har så prøvd Lithionit alene. Bedre enn Lamictal, men fortsatt mye plaget.

Har prøvd Lithionit og Cipralex. Total krise. Stemningsleie veldig svingende.

Nå står jeg på Lithionit og har akkurat begynt på Lamictal.

Noe som for meg høres fornuftig ut.

MEN nå er situasjonen slik at jeg er veldig langt nede. Mye suicidaltanker og for meg er det akkurat nå det samme om jeg lever eller er dø. Jeg er hos psykiateren min hver dag fordi h*n vil følge med meg nå ettersom jeg ikke ønsker innleggelse.

Så til POENGET: Jeg lurer på om man klarer å ta rotta på depresjonen medikamentel når vedvart over tid og er dyp. Jeg lurer på om det kan være lurt å be om å få prøve ECT for å få "reestarted" hodet mitt, for så å begynne på Lamictal?

Håper du har tatt deg tid til å lese hele dette laange innlegget.

Fortsetter under...

Bitis Gabonica

Det er aldri noe å tape på å forhøre seg om muligheter, som f.eks. ECT i ditt tilfelle. Det "værste" som skjer er at du får svar om at det ikke er tingen, men da har du om ikke annet fått dette oppklarrt.

Det finnes jo en rekke medisiner som kan virke stemningsstabiliserende. Kanskje viol det bedre seg når du er kommet på vedlikehold med Lamictal, kanskje er det andre alternativer. Generelt kan jeg si at mange medisiner mot epilepsi virker stemningsstabiliserende, men konkrete forslag håper jeg NHD kan hjelpe deg med.

Nils Håvard Dahl, psykiater

"Jeg har prøvd Lamictal og Lithionit sammen. Det var som å få et nytt liv."

Siden kombinasjonen har vært så bra tidligere, bør den forsøkes ut igjen. Sannsynligheten for bra resultat er absolutt til stede.

Om den ikke virker bra nok, er ECT et naturlig neste valg.

Om du trenger daglige timer, vil jeg anbefale at du tar mot tilbudet om et par ukers innleggelse.

"Jeg har prøvd Lamictal og Lithionit sammen. Det var som å få et nytt liv."

Siden kombinasjonen har vært så bra tidligere, bør den forsøkes ut igjen. Sannsynligheten for bra resultat er absolutt til stede.

Om den ikke virker bra nok, er ECT et naturlig neste valg.

Om du trenger daglige timer, vil jeg anbefale at du tar mot tilbudet om et par ukers innleggelse.

Takk for svar. Skal nevne ECT for henne.

I dag var hun bortreist, men fikk snakke med fastlegen.

Skal tenke over det med innleggelse. Iallefall fra torsdag til mandag da hjelpeapparatet mitt har helg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...