Gå til innhold

Tips til bøker/tidsskrifter/artikler mv. vedr. depresjon?

Anbefalte innlegg

Gjest flinkpike

Jeg har akkurat lest en bok av Maria Cardinal med tittelen "Gjennom ordene", som ga "påfyll" og en viss optimisme i forhold til min "fastlåste" depresjon. Har noen kanskje hatt tilsvarende opplevelser med annen litteratur som de kan dele, eller generelt tips om bøker mv. om emnet?

Da ville jeg blitt glad!

Fortsetter under...

Jeg har hatt god hjelp av en bok som heter "Feedback" og er skrevet av Guro Øiestad, spesialist i klinisk psykologi.

Boken går ikke spesielt inn i depresjoner men heller hvordan vi kan gi tilbakemeldinger både til de som sliter med psyken men også i dagliglivet.

Gjest flinkpike

Jeg likte Paulo Coelho's "Veronica vil dø". Og Finn Skårderuds "Uro" har gitt meg mye.

Håper du finner veien ut!

Mvh

Boken "uro" har også gitt meg mye, bl.a. god innsikt om "de flinke barna", derav min signatur. Jeg har ikke lest den nevnte boka til P. Coelho. Det vil jeg gjøre. Takk for boktipset og for hilsenen. Du har kanskje allerede funnet veien ut?!

Gjest flinkpike

hei!

jeg har dessverrre ingen boktips, men ble litt nysgjerrig på den boken du har lest? hva handler den kort sagt om? fagbok/skjønnlitteratur?

Hei igjen!

Det er en skjønnlitterær roman.

Boken handler om en kvinne som måtte forlate mann og barn da hun var tredve år, kapslet inn i sine psyko-somatiske lidelser. På randen av selvmord kommer hun i kontakt med en psykiater, og sammen med ham finner hun ordene som frigjør henne fra angsten.

Boken er karakterisert som bevisstgjøringslitteratur av høy rang og kan anbefales.

Annonse

Gjest flinkpike

Jeg har hatt god hjelp av en bok som heter "Feedback" og er skrevet av Guro Øiestad, spesialist i klinisk psykologi.

Boken går ikke spesielt inn i depresjoner men heller hvordan vi kan gi tilbakemeldinger både til de som sliter med psyken men også i dagliglivet.

Tusen takk for boktipset. Jeg skal se etter den på biblioteket.

Boken "uro" har også gitt meg mye, bl.a. god innsikt om "de flinke barna", derav min signatur. Jeg har ikke lest den nevnte boka til P. Coelho. Det vil jeg gjøre. Takk for boktipset og for hilsenen. Du har kanskje allerede funnet veien ut?!

Takk, jeg tror iallefall at jeg har funnet den riktige retningen. Er blitt sterkere og lar meg ikke lenger styre så totalt av depresjonen. Har et håp om at ting kan bli bedre og det er iallefall et fremskritt for meg !

Fikk lyst til å prøve meg på den boken du hadde lest også:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...