Gå til innhold

Viktig tema

Gjest viktig tema

Anbefalte innlegg

Gjest viktig tema

jeg har med medisiner gått opp 15 kilo fett og oppi vekt etter at jeg begynte med et middel som jeg ikke ville begynne med pga av at jeg forklarte diabetes is familien og vektøkning. 6 mdn etter har jeg ser jeg jeg ikke ut , fdårlig form og mye fysksike plager i itilleg til psykiske pga asv vektøkning. Jeg har så mye fett på magen at jeg ikke klarer å se meg i speilt. FØR JEG BEGYNTE PÅ medisiner veide 92 og nå veier 111 ja tror det er mer enn 15 kilo. jeg lurer på operasjon , er du mulig og søke om mageplastikk eller fettsugigng , eller noe sånt noe fra TK.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207480-viktig-tema/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du først og fremst bør snakke om legen om viktigheten av å få byttet til et annet preparat dersom du ikke allerede har gjort det.

Ellers så kan du med din vekt få resept på slankepiller som Reduktil eller Xenical. Disse skal visstnok kombineres med sunn livsstil.

Kanskje du kan prøve det før du går til mer drastiske tiltak.

Har du sett hvordan fettsuging foregår. De pumper ut fettet med runde "knivdren". Utenpå blir det lite arr, men du kan sikkert tenke deg til de skadene som det påfører kroppen inni.

Det er mange skader en ikke kan se. Tenk på en elektriker som får strøm tvers gjennom seg. Alt du kan se er et sår på hver hånd, men inni er kroppen svidd.

Fedme begynner å bli mer og mer akseptert som sykdom i helsenorge. Kanskje du og fastlege kunne ha søkt om å få dekket opphold på instutisjon for mennesker med sykelig overvekt.

Håper du finner ut av det og at du på sikt kommer til en vekt du trives med.

Fastlegen min har gitt meg noen råd ang. vekt det er ikke sikkert det er relevant for din situasjon men kanskje det kan være til hjelp.

- Ikke spis sukker. Det er på en måte avhengighetsskapende slik at en må ha mer.

- Som avvenning fra sukker: mørk sjokolade (over 70% kakao), nøtter, tørkede aprikoser og druer.

- Spis mat med Omega 3. Det gjør en mindre sulten.

- Prøv å sove nok hvis du klarer. Søvnløshet fører til overvekt.

- Ikke drikk noen form for væske med kalorier. Ikke melk (husk kalsiumtilskudd, ikke drikkeyoughrt eller annen yuoghurt, ikke juice, ikke sukkerbrus, Ikke saft med sukker.

Bruker selv Lithionit (gir tørste) og drikker bare vann og sukkerfri saft og brus.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207480-viktig-tema/#findComment-1496435
Del på andre sider

Hei "Viktig tema"

Det er ofte lurt å kun spise til du er passe mett. Ved noen medisiner så merker ikke kroppen at den har fått nok før lenge etter at du er ferdig med måltidet.Det er ofte det største problemet.

Du kan jo spørre legen din om det finnes en medisin med samme virkning, men som ikke gir vektøkning i like stor grad.

Det går sikkert an å spørre Trygdekassen om støtte, men det er sikkert ikke så lett. Det er desverre mindre penger å fordele der også.Men forsøket verdt : )

Lykke til ihvertfall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207480-viktig-tema/#findComment-1496445
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...