Gå til innhold

Klarer ikke få hjelp

Anbefalte innlegg

Åssen skal jeg få hjelp når jeg ikke klarer og gå til lege eller ringe i tlf?

Jeg har vært ute av samfunnet i 8 år nå!I 8 år har jeg ikke gjort noe annet en og sitte forran PC'en, med unntak av 1 måned som jeg var i militæret. (noe som ikke gikk så bra..)

Er det ikke no nett som fanger opp folk som ikke følger med? Jeg føler meg helt uttafor, og nå er jeg temmelig lei alt. Foreldrene mine sier jeg har rett til og få trygd når jeg ikke klarer og komme i arbeid. Og at jeg vist har krav på etterbetaling av flere år uten noe?

De hadde ordnet en sammtale med en ..uhm.. en som hjelper sånne som meg, men jeg klarte jo ikke og gå.. Og jeg er så veeeldig lei av og bo hjemme, har hatt lyst til og reise bort siden jeg var 15..

Tror at hvis jeg bare kom meg bort fra alt rotet hjemme, og fikk meg et eget sted og bo så skulle jeg kunne klare meg, men jeg.. ja, kommer meg jo ikke ut! og jeg kan egentlig ikke prate med noen jeg kjenner, 1 jeg kjenner ingen , 2 jeg vil ikke prate med familien om det.

Kan du hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207481-klarer-ikke-f%C3%A5-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blenda1365380899

Hei.

Jeg kjenner en som har det som deg. Tenk om han en dag kom til meg og sa,:"Hjelp meg". Jeg hadde gjordt det med en gang.

Han er en nabo. Herregud hvor jeg kunne ha lyst til å støtte han slik at han kom igang med ett eller annet.

Det er flere som deg.

Jeg synes du er modig som begynner med dette innlegget. Kanskje du kan ta ett lite steg til.....

Egentlig skulle du gått til legen din, fastlegen. De hadde hjulpet deg til DPS, Distiktspsykiatrisk senter.

Her jeg bor kan vi sende mail til fastlegen. Der kan vi forklare hvorfor vi ønsker time og bestille time.

NHD bør svare deg på dette spørsmålet. Det er så viktig for deg å komme igang med ett eller annet for å komme videre i livet.

Jeg vet også hvor vanskelig dette er for deg....ellers hadde du gjordt dette for lengst.

Men du må ta dette steget selv.

Har du noe å tape på å prøve ett eller annet....

Hei,

Det er helt opplagt at du trenger hjelp!

Forstår at du har problem med å snakke med foreldrene dine, men kanskje de likevel kan kontakte fastlegen din eller en annen lege i kommunen og få han til å komme på hjemmebesøk.

I de fleste kommuner finnes det også en psykiatritjeneste som gjerne har oppsøkende virksomhet.

Nå har nesten alle kommuner side på nettet, gjerne med mailadresse til kommunen. Om ikke mailadressen til legen eller psykiatritjenesten er oppgitt på siden, kan du via mail til kommunen, be om å få den oppgitt. Kanskje mailskriving er det du er mest bekvem med.

Økonomi:

Om du ikke har inntekt eller formue, vil du ha rett på sosialhjelp i tiden fremover, men du må søke.

Når man er under behandling man søke på rehabiliteringspenger.

Du har dessverre ikke rettt til tilbakebetaling for perioden før du søker.

Lykke til med å kontakte helsetjenesten.

Hei.

Jeg kjenner en som har det som deg. Tenk om han en dag kom til meg og sa,:"Hjelp meg". Jeg hadde gjordt det med en gang.

Han er en nabo. Herregud hvor jeg kunne ha lyst til å støtte han slik at han kom igang med ett eller annet.

Det er flere som deg.

Jeg synes du er modig som begynner med dette innlegget. Kanskje du kan ta ett lite steg til.....

Egentlig skulle du gått til legen din, fastlegen. De hadde hjulpet deg til DPS, Distiktspsykiatrisk senter.

Her jeg bor kan vi sende mail til fastlegen. Der kan vi forklare hvorfor vi ønsker time og bestille time.

NHD bør svare deg på dette spørsmålet. Det er så viktig for deg å komme igang med ett eller annet for å komme videre i livet.

Jeg vet også hvor vanskelig dette er for deg....ellers hadde du gjordt dette for lengst.

Men du må ta dette steget selv.

Har du noe å tape på å prøve ett eller annet....

Jo, hvis det var noen jeg kunne sende en mail til; som kunne hjelpe meg, og forklart situasjonen min så hadde jeg nok gjort det.

Lett litt rundt på nett, men har ikke funnet noe enda. Det er jo en masse hjelpe telefoner, men kan ikke se at de tar imot email.

Vet noen av dere om noen jeg kunne ta kontakt med i Oslo området?

Setter seg en klump i halsen bare jeg tenker på og gå til legen.. Fikser ikke helt venterom...

Annonse

Jo, hvis det var noen jeg kunne sende en mail til; som kunne hjelpe meg, og forklart situasjonen min så hadde jeg nok gjort det.

Lett litt rundt på nett, men har ikke funnet noe enda. Det er jo en masse hjelpe telefoner, men kan ikke se at de tar imot email.

Vet noen av dere om noen jeg kunne ta kontakt med i Oslo området?

Setter seg en klump i halsen bare jeg tenker på og gå til legen.. Fikser ikke helt venterom...

Ja, nå har jeg skrevet en email til Opplysningstjenesten for min bydel i Oslo, hvor jeg skrev litt om åssen jeg har det og spurte om råd om hvordan jeg skulle gå frem.

Jeg skrev det ikke annonymt så får da håpe at de ikke gir blaffen, eller legger det ut på internet el no..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...