Gå til innhold

NHD er det noe mer jeg kan gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest snopmomsen

Jeg har alltid følt meg utrygg sammen med ukjente. Dette har plaget meg, og spesielt nå som jeg er voksen og ikke føler meg vel i noen sosiale sammenheng.

Finner meg ikke til rette i skole, jobb, osv. Redd for å ta telefoner, oppsøke kontorer, i det hele tatt ta kontakt med fremmede.

Det at jeg ikke har venner, gjør at jeg har tenkt veldig mye over hvordan jeg oppfører meg. Det må jo være noe jeg gjør galt. Disse tankene har gjort at jeg har fått så dårlig selvtillit.

Jeg orker heller ikke gjøre det jeg kan lenger, rett og slett av redsel for å mislykkes. Og det at jeg bruker mat for å dekke over følelsene er vondt. Jeg spiser selv om jeg ikke vil, må ha noe når uroen kommer over meg...

Vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette. Jeg er sykemeldt for depresjon nå. Vil disse problemene bli borte kun med medisiner og å være hjemme en måned? Jeg vil så gjerne komme over dette, men er det noe mer jeg kan gjøre?Bekymrer meg så fælt for fremtiden....

Og dette med å overvinne sin redsel ved å oppsøke problemet, det har jeg ikke fått noe godt resultat ut av. Jeg har det like vanskelig hver eneste gang. Og jeg tør nesten ikke gjøre noe jeg er nærvøs for, i redsel for at jeg vil overspise, og føle meg dårlig og tykk etterpå.

jeg er normalvektig. Og jeg prøver å skjule problemet mitt. Tror ikke andre enn de nærmeste vet om det. De andre tror vel bare jeg er asosial...

dette er et stort problem for meg, for egentlig synes jeg det er forholdet til andre mennesker som gjør livet verdt å leve.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207507-nhd-er-det-noe-mer-jeg-kan-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest DETTE kan du gjøre! :o)

Be legen din henvise deg til psykolog. Du sliter mer enn "hvermansen" og siden dette er et så stort problem for deg at du ikke klarer jobb/skole o.l bør du få gjort noe med det. Jeg er i lignende situasjon selv, og for meg har det virkelig gått over styr..Så jeg anbefaler deg å finne en psykolog du kan snakke med.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...