Gå til innhold

Depresjon på grunn av barnløshet

Anbefalte innlegg

skorpionfisken

Jeg la dette spørsmålet inn under forum for ufrivillig barnløshet, men der var det ikke respons. Kanksje det hører mer hjemme her?

En kollega av meg har strevd med å få barn i mange år. Hun har ikke lagt skjul på at hun har strevd. Nå er hun såpass gammel at hun må innse at klokka går fra henne. Det har ført til at hun har blitt depressiv, og er nå sykemeldt.

Hun har fortalt meg om depresjonen. Vi omgås ikke privat, men siden hun er såpass åpen med meg føler jeg kanskje at jeg bør gjøre noe for henne mens hun ikke er på jobb? De andre kollegene vet ikke hva som feiler henne, så det er tydelig at hun ikke har betrodd seg til flere, så det er litt opp til meg. Mulig hun stoler på meg fordi jeg en stund slet med å få barn, og endte med å adoptere istedet.

Burde jeg ta kontakt med henne på noen måte? Hva sier jeg da til henne om infertiliteten som er grunnen til at hun er deprimert? Jeg kan vel ikke bare gå rundt grøten heller? Hun har sagt A, bør jeg si B?

Fortsetter under...

ponny1365380855

Jeg syns du kan sende en melding eller ringe å spørre om du kan ta deg en tur...¨

Kanskje godt for henne å prate med deg?

Du har vært i samme situasjon, så du forstår henne!

Ang. adopsjon, ho er kanskje ikke klar for det, kanskje blir ho aldri klar for å adoptere.

Men jeg kan tenke meg det er godt for henne å prate med en som har vært i samme situasjon. De som har egenfødte barn klarer ikke sette seg inn i den situasjonen hun er i nå!

Det er vondt og sårt å gå med slike tanker hun sikkert har nå; Jeg kan aldri bli mamma, aldri gå gravid, aldri føde....skjønner? Du har vært der selv, og det vet din kolega, derfor er det kanskje godt for henne å prate med deg!

Hun vet at du har vært i samme situasjon, derfor er det kanskje enklere for henne å åpne seg for deg?

Ta kontakt med henne! -det ville jeg gjort!

Ja, jeg synes du skal si B (dersom du føler for det selvsagt). Hun har åpenbart betrodd seg til deg. Det er gjerne litt enklere å prate om noe vanskelig dersom man vet at den andre også har vært igjennom noe av det samme.

Ta kontakt om du har lyst til å treffe henne, ikke fordi du "føler du må".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...