Gjest Ikke noe å gjøre med det? Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Jeg detter på en måte rett ned innvendig. I dag har jeg vært så veldig trist. Jeg lurer på om denne verden skal være så brutal som det jeg ser. Mitt liv er egentlig bra på alle måter, men så ser jeg rundt meg og det jeg ser er så forferdelig. Sult, nød, katastrofer, alt dette kommer inn i min stue. Barn som har det vondt.Barn sulter ihjel hver dag. Det er så mye som presser seg inn i livet mitt gjennom aviser og informasjon.. Kontrastene til min verden er så stor. Vi mennesker er egoister også. Jeg bor på landet. I dag var jeg en tur i Oslo. Det skjer ikke hver dag. Jeg så ei ung jente som satt og tagg om penger på gata. Jeg så nød. Ett menneske lå full på trappa til en kirke. Jeg gikk forbi. Alt er så uforståelig. At mennesker skal sulte ihjel på den andre siden av jordkloden. Barn dør. Jeg vil egentlig ikke at fordelingen i verden skal være så vond. Jeg har gitt penger til Karsmir. Alt for mye.....Jeg er planfadder. Jeg prøver å gi til enorme katastrofer..... Jeg får ikke gjort noe..... 0 Siter
highstreet Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Jeg vet. Har det på samme måten. Jeg vet ikke. Det er mange kyniske maktmennesker. Mennesker i posisjoner. Mye ondskap. Nå sier mange at sivilisasjonen går under. Det gode taper. De rike blir rikere. Og de som er annerledes, skyves enda lengre ut. Thats the way it goes. Everybody knows. Eller som den gode Jan Erik Wold sa det: Det er håpløst og vi gir oss ikke. Godt det fortsatt finnes mennesker som deg. Du får ha ei myk natt : ) 0 Siter
maire Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 ja, livet kan være brutalt. Det er mange som lider og er plaget av nød, sykdom og fattigdom. Og du kan ikke gjøre noe for å motvirke alt, Fortsett med å fokusere på det du kan gjøre noe med, og lukk et øye for det du likevel ikke kan endre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.