Gå til innhold

Nød

Gjest Ikke noe å gjøre med det?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke noe å gjøre med det?

Jeg detter på en måte rett ned innvendig.

I dag har jeg vært så veldig trist. Jeg lurer på om denne verden skal være så brutal som det jeg ser.

Mitt liv er egentlig bra på alle måter, men så ser jeg rundt meg og det jeg ser er så forferdelig.

Sult, nød, katastrofer, alt dette kommer inn i min stue. Barn som har det vondt.Barn sulter ihjel hver dag. Det er så mye som presser seg inn i livet mitt gjennom aviser og informasjon..

Kontrastene til min verden er så stor. Vi mennesker er egoister også.

Jeg bor på landet. I dag var jeg en tur i Oslo. Det skjer ikke hver dag.

Jeg så ei ung jente som satt og tagg om penger på gata. Jeg så nød. Ett menneske lå full på trappa til en kirke. Jeg gikk forbi.

Alt er så uforståelig. At mennesker skal sulte ihjel på den andre siden av jordkloden. Barn dør.

Jeg vil egentlig ikke at fordelingen i verden skal være så vond.

Jeg har gitt penger til Karsmir. Alt for mye.....Jeg er planfadder. Jeg prøver å gi til enorme katastrofer.....

Jeg får ikke gjort noe.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207739-n%C3%B8d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet. Har det på samme måten. Jeg vet ikke. Det er mange kyniske maktmennesker. Mennesker i posisjoner. Mye ondskap.

Nå sier mange at sivilisasjonen går under.

Det gode taper.

De rike blir rikere. Og de som er annerledes,

skyves enda lengre ut.

Thats the way it goes.

Everybody knows.

Eller som den gode Jan Erik Wold sa det:

Det er håpløst og vi gir oss ikke.

Godt det fortsatt finnes mennesker som deg. Du får ha ei myk natt : )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207739-n%C3%B8d/#findComment-1498886
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...