Gå til innhold

Legen kalte det satelittutslett - langt

Anbefalte innlegg

Lille frøkna vår på 6 år har i lengre tid hatt et hissigrødt, flekkvis utslett i underlivet. Dvs ikke inni og i selve underlivet, men rundt.

Dette har vært veldig plagsomt, og vi prøvde etter råd fra apotek både hydrokortisonsalve og sinksalve blandet med canesten. Dette virket ikke i det heletatt.

Det ble tvertimot verre, og tilslutt gikk turen til legen, som konkluderte med "satelittutslett". Det har jeg aldri hørt om før. Jeg har søkt på nettet, men finner ingen ting om det.

Det var far i huset som var til legen med henne, og han er ikke kjent for å spørre om for mye, akkurat...

Noen som vet hva dette kommer av, og hva det er?

Vi fikk beskjed om å behandle med Dactacort som skal trekke inn i huden. Deretter skal vi smøre med Locobase.

Vi har behandlet morgen og kveld nå i, skal vi se, fire dager, og frøkna sier at det ikke klør så mye lenger. Det gjør heller ikke vondt å tisse mer (hun fikk urin på utslettet, og det sved!). Så hun er jo bedre.

Men utslettet er der, like mye og like ildrødt som før.

Har noen noen gode råd å komme med?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208139-legen-kalte-det-satelittutslett-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Det var far i huset som var til legen med henne, og han er ikke kjent for å spørre om for mye, akkurat..." *flirer*

Du får sende med en lapp neste gang med generelle spørsmål som overleveres legen. ;o)

Forøvrig har jeg aldri hørt om dette. Har du forsøkt å søke på nettet?

Mvh

"Det var far i huset som var til legen med henne, og han er ikke kjent for å spørre om for mye, akkurat..." *flirer*

Du får sende med en lapp neste gang med generelle spørsmål som overleveres legen. ;o)

Forøvrig har jeg aldri hørt om dette. Har du forsøkt å søke på nettet?

Mvh

Jeg sendte lapp med gubben en gang han skulle til legen med en av ungene. Legen hadde flirt litt av det, ja!

Annonse

Jeg tror satelittutslett bare betyr at utslettene på en måte henger sammen, selv om det er spredt. (Slik som satelitter i rommet har forbindelse med et sted på jorden)

Er Dactacort en type cortison? Eller er det sopp-salve? Var det på resept? Eller er det bare en vanlig hudsalve? Jeg fant ikke Dactacort i felleskatalogen.

Jeg tror satelittutslett bare betyr at utslettene på en måte henger sammen, selv om det er spredt. (Slik som satelitter i rommet har forbindelse med et sted på jorden)

Er Dactacort en type cortison? Eller er det sopp-salve? Var det på resept? Eller er det bare en vanlig hudsalve? Jeg fant ikke Dactacort i felleskatalogen.

Det er ei soppsalve, reseptfri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...