Hordaland31 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hei, Vi oppholder oss for tiden i et øst- europeisk land. Min sønn fikk for 3 uker siden oppkast og diare, noe de andre i hans barnehage også fikk. De andre barna ble friske etter 3-4 dager, mens min sønn har diare enda. I disse tre ukene har han til tider vært litt bedre, men fått to tilbakefall. Et for en uke siden. Da fikk han feberkramper og ble innlagt på sykehus. Han fikk intravenøst for dehydrering, og ble testet for eplepsi og hjernehinnebetennelse. Begge var negative. Han er testet for salmonella etc, men alle avføringsprøver er negative. Blodprøvene er også fine. De siste tre dagene har han blitt merkbart enda verre. Avføringen er helt flytende, og den eksloderer gjennom bleier og klær og alt som er. Han har ca 7 bleier om dagen og han har avføring så fort han spiser. Vi har hatt han på kur i ukesvis. Der han kun har spist hvitt brød, pasta, ris. Vi var hos en barnelege i går som mente dette måtte være et virus og at det derfor kunne ta tid. Jeg begynner å bli veldig bekymret. Han har gått mye ned i vekt. Fra 11 kg til 8.5. ( Han er 89 cm høy), og er til tider veldig sliten. Noen dager er han tilsynelatende helt normal. Han har ikke feber lengre, noe han hadde i starten. Mitt spørsmål er: Ville det blitt tatt andre tester i Norge? Ville han blitt innlagt nå som det har gått tre uker? Ville tarm og mage blitt sjekket, eller ville vi fått samme beskjed som her. Kan dette få langtids vikrninger som at han kan få problemer med tarmsystemet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208246-kraftig-diare-hos-20-mnd-gammel-gutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.