Gå til innhold

Ok å bruke barnevakt som barnet ikke kjenner?

Anbefalte innlegg

Gjest betasuppe

Hei!

Vi har liten erfaring med barnevakt, men i morgen kveld skal gubben og jeg ut en tur sammen.

Hun som skulle være barnevakt er syk og har i tillegg syke barn, så vi dropper å ha jenta vår sovende over der.

Istedet skal en kollega av mannen min være barnevakt her hjemme hos oss. Jeg kjenner henne, liker henne og stoler på henne. Mulig hun tar med seg samboeren sin også.

MEN hun kjenner ikke barnet vårt og barnet vårt kjenner ikke henne.

Kan dette likevel gå bra eller bør vi forberede oss på at det ikke funker?

Barnet er 15 måneder, veldig sosial, ikke redd for nye mennesker og er veldig tillitsfull.

Hun kommer rett etter jobb ved 17-tiden og vi må dra en halvtime senere.

Det vil si at de to får ca to timer sammen før leggetid.

Er det dumt av oss å sjanse på at dette går bra? Noe vi må ta med i beregningen?

Jeg føler meg litt "slem" som forlater henne med en fremmed. Egentlig vil jeg være med henne hele tiden selv:)

Råd??

Fortsetter under...

Gjest betasuppe

Ai, tror du hun vil legges av en fremmed?

Hmmmm.. det er det jeg er usikker på. Jeg TROR egentlig det går bra, men jeg vil helst være sikker. Jeg får ringe og høre hvordan det går. Er hun lei seg, så reiser vi hjem igjen. Er jo ikke verre enn det.

Men det må sies at hun er særdeles tillitsfull og OVERHODET ikke skeptisk til nye mennesker. Dette er noe de fleste kommentererer, og det er faktisk sant. Så det KAN gå bra.

Gjest theoline

Bruk barnevakten, ungen vil ikke lide noen nød.

Såfremt dere stoler på barnevakten hadde ikke jeg vært i tvil!

Hva er det værste som skjer, at ungen ikke sovner med en gang, og så da, har vel ingenting å si for en gangs skyld?

Ta med mobilen og kos dere!

Annonse

Gjest betasuppe

Jeg hadde ikke gjort det.

Oi, ikke likt deg å være så "negativ" vel?!? Ble litt overrasket nå.

Som jeg har skrevet lenger nede er barnet særdeles tillitsfullt og ikke i det hele tatt skeptisk til nye mennesker. Tvert imot.

Nei, jeg satser på at det går bra jeg! Hvis ikke, drar vi bare hjem igjen og ingen skade skjedd.

Jeg synes det kommer veldig an på barnet.

Min første var litt engstelig, og jeg hadde da kanskje vært litt skeptisk til en ukjent barnevakt for et så lite barn.

Min andre er veldig tillitsfull, og etter å ha kjent noen en halvtime, føler han seg helt trygg på vedkommende.

Barnet ditt høres ut til å være mer sistnevnte kategori, da tror jeg helt sikkert det går bra.

Oi, ikke likt deg å være så "negativ" vel?!? Ble litt overrasket nå.

Som jeg har skrevet lenger nede er barnet særdeles tillitsfullt og ikke i det hele tatt skeptisk til nye mennesker. Tvert imot.

Nei, jeg satser på at det går bra jeg! Hvis ikke, drar vi bare hjem igjen og ingen skade skjedd.

Med den erfaringen jeg har med mine barn hadde jeg ikke overlatt dem alene sammen med noen ukjente. Det hadde muligens gått med sønnen min på den alderen, men det hadde aldri gått med datra.

Men dersom du føler at sønnen din er en så trygg type selv med fremmede at det ikke er noe problem så er det jo bare å prøve. :o)

Annonse

Oj da, prinsessemamma og prins eller hva det var for noe fjollete du kalte deg,- det var et bastant svar!

Men barnet mitt er nok litt enklere å ha med å gjøre enn dine prinser osv.

Det var vel ingen grunn til å angripe kallenavnet hennes? Du ba jo om andre menneskers meninger. Men det virker ikke som du egentlig ville ha de i det hele tatt...

Det hadde ikke jeg gjort. Gutten min var også ekstremt tillitsfull i den alderen, men nå og da skjedde det at han møtte mennesker han åpenbart ikke følte seg trygg på. Jeg hadde aldri våget å ta sjansen. Jeg bruker aldri barnevakter han ikke har møtt før, ikke etter at han har sovna heller.

Gjest prinsesse og prinse mamma

Oj da, prinsessemamma og prins eller hva det var for noe fjollete du kalte deg,- det var et bastant svar!

Men barnet mitt er nok litt enklere å ha med å gjøre enn dine prinser osv.

Beklager hvis du tok det ille opp, men du trenger da ikke å være ufin av den grunn.!

Gjest betasuppe

Det var vel ingen grunn til å angripe kallenavnet hennes? Du ba jo om andre menneskers meninger. Men det virker ikke som du egentlig ville ha de i det hele tatt...

Hei du, vår moralens vokter.

Jo, jeg ville ha folks meninger, men det er innlysende at visse folks meninger ikke betyr noe for meg, men andres meninger betyr noe.

Vi bestemte oss uansett for at vi blir hjemme. Da går jeg ikke glipp av Bonderomantikk heller..

Hei du, vår moralens vokter.

Jo, jeg ville ha folks meninger, men det er innlysende at visse folks meninger ikke betyr noe for meg, men andres meninger betyr noe.

Vi bestemte oss uansett for at vi blir hjemme. Da går jeg ikke glipp av Bonderomantikk heller..

Fint å bruke sarkasme når noen minner deg på å være litt hyggelig mot de som svarer deg...

Og hvordan kunne prins og prinsessemamma vite at du ikke ville ha hennes mening? Hun er jo en fast deltaker på dette forumet.

Jeg synes forresten det er synd at du bestemte deg for å bli hjemme. Det er viktig å komme seg ut og du kjenner ditt barn best, tror du det går bra, så gjør det som oftest det. Dere får prøve å få litt tid alene en annen kveld i stedet for :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...