Gå til innhold

Seks barn i samme vogn..

Anbefalte innlegg

Nå så jeg en original løsning. Naboen min som er nødt til å være dagmamma eller noe hadde seks barn i samme vogn. Riktignok var det en tvillingvogn.. Fire barn satt foran, to og to som i et tog. To barn sto på et brett bak på vogna. Kan tenke meg at de var fra 1-3 år. Det så rimelig trangt ut med seks barn i fullt regnutstyr i samme vogn.. Hmm...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208463-seks-barn-i-samme-vogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Assistenten i familiebarnehagen vår har fire barn i en tvillingvogn. Jeg har tenkt at det så tungt og trangt ut, men det skla jeg ikke tenke på mer.... :-)

Ungene koser seg i alle fall når de er på tur. Som regel er det en eller flere som vil gå, så de bytter på det.

Annonse

Den første bhg vi brukte hadde kjøpt inn noen "spesialvogner" hvor man fikk plass til 4 barn som satt "mot hverandre".

Vogna var ikke sammenleggbar og hadde ikke nedfellare rygger etc, men var praktisk for en bhg på tur med små barn.

Ja, skjønner det, men dette var en gammel tvillingtrille fra 80- tallet.. ;-)

Ja, skjønner det, men dette var en gammel tvillingtrille fra 80- tallet.. ;-)

Jeg hadde vært uhyre skeptisk til flere ting jeg.

For det første - en voksen og 6 unger i alderen 1-3 år???

For det andre - vogna er jo slettes ikke lagd for å tåle 80 kgs belastning og når den i tillegg er ca. 20 år gammel med det det måtte medføre av slitasje og materialtretthet.... *Skeptisk*

Gjest Persille

For det andre - vogna er jo slettes ikke lagd for å tåle 80 kgs belastning og når den i tillegg er ca. 20 år gammel med det det måtte medføre av slitasje og materialtretthet.... *Skeptisk*

Om majoriteten av barna er 3 eller eldre er det lov...

1 voksen på 4 barn under 3 år, 1 voksen på 8 barn over 3 år.

2 to-åringer og fire tre åringer er dermed lov...

Ikke nødvendigvis best, forsvarlig og alt det - men det er lov.

Annonse

Gjest svaksterk

Vognen knekker vel snart. Det har ihvertfall de tvillingvognene vi har i barnehagen gjort. Da har det ofte vært tre unger i den pluss matvarer/mange kilo poteter osv.

Litt kjipt hvis stålet knekkes når ungene sitter i. Da er det bedre med vogner laget for 4 barn, selv om det blir tungt å trille i lengden. Man bør passe på så man ikke får belastningsskader.

Syntes dette hørtes litt slitsomt ut jeg.. 6 unger alene? Hvordan får hun tid til annet enn rutinene som skal gjøres i løpet av en dag? Det er vel strengt tatt ikke forsvarlig tror jeg?

Gjest Persille

Hun har vel ikke lov å passe flere barn enn 4.

Ikke det at det hadde noe med saken å gjøre.

Ja, du synes det? Jeg har lenge vært litt skeptisk til den dama.. Det så ut som om ungene satt dønn fast og jeg vet at hun er helt alene med dem. Foreldrene som har barna hos henne vet vel om det..

ok

det viste jeg ikke.

Da lærte jeg noe nytt idag også.

Assistenten i familiebarnehagen vår har fire barn i en tvillingvogn. Jeg har tenkt at det så tungt og trangt ut, men det skla jeg ikke tenke på mer.... :-)

Ungene koser seg i alle fall når de er på tur. Som regel er det en eller flere som vil gå, så de bytter på det.

Tenk om den knekker..? :-(

Huff, jeg synes det er ille når folk er "nødt til" å være dagmamma. Jeg har ingen tro på at det fører til et OK opplegg for foreldre og barn. Hadde nemlig en slik de første tre månedene, og det var desverre tydelig at hun ikke trivdes i jobben. Heldigvis "arvet" jeg en "yrkesdagmamma", helt super dame som har holdt på i 20 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...