skorpionfisken Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Det er nå bare ett annet barn der i tillegg til mitt, og jeg har gitt beskjed til moren om hvordan det står til med godkjennelsene. Betalingen for desember fikk vi stoppet, og den blir ikke sendt før alt er i orden. Så får vi se hvor langt jeg drar det, kommer ikke til å være nådig nå. Et annet barn i tilegg til ditt? I en barnehage? Jeg ville kaldt det en dagmamma. Kan alle ta betaling for å passe barn og så kalle det barnehage? Men forholdene for barna skal jo være bra uansett om det kalles barnehage eller dagmamma. Du har jo kontaktet kommunen. Hvis de har godkjent barnehagen så bør de vel følge opp/kontrollere at de fyller godkjenningsvilkårene? Hadde jagd kommunen i arbeid jeg. Sørg for at det dere godkjenner er i orden eller skaff meg et annet bedre tilbud! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/page/2/#findComment-1510640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Et annet barn i tilegg til ditt? I en barnehage? Jeg ville kaldt det en dagmamma. Kan alle ta betaling for å passe barn og så kalle det barnehage? Men forholdene for barna skal jo være bra uansett om det kalles barnehage eller dagmamma. Du har jo kontaktet kommunen. Hvis de har godkjent barnehagen så bør de vel følge opp/kontrollere at de fyller godkjenningsvilkårene? Hadde jagd kommunen i arbeid jeg. Sørg for at det dere godkjenner er i orden eller skaff meg et annet bedre tilbud! Det er en familiebarnehage, med plass til 8 barn. Alle unntatt vi og en familie til har sagt opp plassen, delvis pga forholdene. Tror man må sende en skriftlig klage først, før kommunen tar en befaring..? Og med det byråkratiet der, attpåtil i desember, tviler jeg på at det vil skje noe fra den siden på ganske lenge. Dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/page/2/#findComment-1510711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonia Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hvis du likevel ikke skal fortsette å ha barnet ditt der, synes jeg du skal kjøre løpet helt ut. Da mener jeg å skrive en klage til kommunens barnehagekontor. Etterlys kontroll med denne barnehagen. Og gi alle opplysninger du har om barnehagen i brevet. Jeg tror flere av de tidligere brukerne av barnehagen vil være deg takknemlig. At så mange barn har sluttet, sier ganske mye. Jeg vet ikke hvor mange muligheter du har til barnepass, men selv en middels dagmamma må jo være bedre enn dette. Hvis du er på kant med de som driver barnehagen, er det sikkert ikke så ok å ha barnet sitt der lenger. Vi har også vårt barn i familiebarnehage. Mitt inntrykk er at når det først er gitt godkjennelse, og alt ser ok ut på papiret, så er det lite/ingen kontroll etterpå. Det må sies at det er atskillig bedre i "vår" barnehage, selv om også vi kunne tenkt oss mer kontroll fra kommunens side. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/page/2/#findComment-1510783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 ..oppsigelsesgrunn å holde tilbake betaling så lenge de holder ungene i ikke-godkjente lokaler? Ja, de kunne jo bare prøve seg. Hvorvidt lokalene er godkjent eller ikke er egentlig ikke din sak - så lenge du får varen du betaler for. Jeg skjønner at dette ikke er logisk, og jeg skjønner frustrasjonen din, og jeg er enig med deg - men det er ikke det det handler om. Du betaler for at noen skal passe barnet ditt fra da til da, du betaler for mat (?) og du betaler for ped. veiledning. Med andre ord - du betaler for en tjeneste. Så lenge denne tjenesten er levert, og du faktisk har benyttet deg av den - så kan du ikke komme etterpå og kreve pengene tilbake. Jeg håper du forstår at jeg ikke sier dette for å være ekkel med deg eller noe i den duren, jeg har lest og svart på mange av dine innlegg om denne barnehagen tidligere, og etter hva jeg kan huske har jeg alltid vært enig med deg. Men; så lenge du har mottatt tjenesten, og benyttet deg av den - så kan du ikke kreve penger tilbake. Og; så lenge tjenesten fortsatt tilbys, og etterlever det dere har kontraksfestet, så har du heller ikke rett til holde igjen betaling. Det var en situasjon som dette, dog med noen flere aspekter, som gjorde at jeg valgte å starte opp selv - vi kom absolutt ingen vei med eier, og selv om "alle" var enige med oss (fylkesmannen, bydelen, etc) så var det ingen som faktisk hadde makt til å gjøre noe. Du må også tenke på at de andre foreldrene kanskje foretrekker et ikke-godkjent sted fremfor ikke noe sted i det hele tatt - og derfor vil styresmaktene kvie seg for å holde tilbake tilskudd etc. Gjør de det legger de ned driften, og det skader flere enn det gagner. Mitt beste råd er å holde dialogen på et fornuftig plan, ikke true med å holde igjen betaling eller noe i den duren, men forsøk å få forståelse for frustrasjonen deres. Ikke vær sinte når dere snakker med eier - da møter dere garantert veggen (ingen liker å få kjeft), forsøk å være saklige, rolige og ikke minst konstruktive. Du skal ikke ta denne diskusjonen alene - dere må gjøre det samlet, da er effekten mye større. LYKKE TIL!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/page/2/#findComment-1510968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Det er en familiebarnehage, med plass til 8 barn. Alle unntatt vi og en familie til har sagt opp plassen, delvis pga forholdene. Tror man må sende en skriftlig klage først, før kommunen tar en befaring..? Og med det byråkratiet der, attpåtil i desember, tviler jeg på at det vil skje noe fra den siden på ganske lenge. Dessverre. De kan komme på befaring når som helst - men de har aldri tid, så det blir ikke gjort. Trist men sant... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/page/2/#findComment-1510971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Pga at det er veldig bekvemt for familien å ikke ha masse unger i familiehuset sitt hver dag. Dette har de faktisk sagt mer eller mindre rett ut. Og så det som er så koselig da Det er det jeg liker best med å ha bhg har - alle de blide barna hver eneste morgen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/page/2/#findComment-1510974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hvorvidt lokalene er godkjent eller ikke er egentlig ikke din sak - så lenge du får varen du betaler for. Jeg skjønner at dette ikke er logisk, og jeg skjønner frustrasjonen din, og jeg er enig med deg - men det er ikke det det handler om. Du betaler for at noen skal passe barnet ditt fra da til da, du betaler for mat (?) og du betaler for ped. veiledning. Med andre ord - du betaler for en tjeneste. Så lenge denne tjenesten er levert, og du faktisk har benyttet deg av den - så kan du ikke komme etterpå og kreve pengene tilbake. Jeg håper du forstår at jeg ikke sier dette for å være ekkel med deg eller noe i den duren, jeg har lest og svart på mange av dine innlegg om denne barnehagen tidligere, og etter hva jeg kan huske har jeg alltid vært enig med deg. Men; så lenge du har mottatt tjenesten, og benyttet deg av den - så kan du ikke kreve penger tilbake. Og; så lenge tjenesten fortsatt tilbys, og etterlever det dere har kontraksfestet, så har du heller ikke rett til holde igjen betaling. Det var en situasjon som dette, dog med noen flere aspekter, som gjorde at jeg valgte å starte opp selv - vi kom absolutt ingen vei med eier, og selv om "alle" var enige med oss (fylkesmannen, bydelen, etc) så var det ingen som faktisk hadde makt til å gjøre noe. Du må også tenke på at de andre foreldrene kanskje foretrekker et ikke-godkjent sted fremfor ikke noe sted i det hele tatt - og derfor vil styresmaktene kvie seg for å holde tilbake tilskudd etc. Gjør de det legger de ned driften, og det skader flere enn det gagner. Mitt beste råd er å holde dialogen på et fornuftig plan, ikke true med å holde igjen betaling eller noe i den duren, men forsøk å få forståelse for frustrasjonen deres. Ikke vær sinte når dere snakker med eier - da møter dere garantert veggen (ingen liker å få kjeft), forsøk å være saklige, rolige og ikke minst konstruktive. Du skal ikke ta denne diskusjonen alene - dere må gjøre det samlet, da er effekten mye større. LYKKE TIL!! Takk skal du ha! "så lenge tjenesten fortsatt tilbys, og etterlever det dere har kontraksfestet, så har du heller ikke rett til holde igjen betaling" Den etterlever ikke det som er kontraktsfestet, og ikke har de hatt pedagog på denne tiden heller. De begrunner det med at det er så vanskelig å få tak i noen som skal jobbe så liten stilling der. De har lovet å gi tilbakemelding på evt flytting i løpet av helga, så vi får bare vente og se. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/page/2/#findComment-1511388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Takk skal du ha! "så lenge tjenesten fortsatt tilbys, og etterlever det dere har kontraksfestet, så har du heller ikke rett til holde igjen betaling" Den etterlever ikke det som er kontraktsfestet, og ikke har de hatt pedagog på denne tiden heller. De begrunner det med at det er så vanskelig å få tak i noen som skal jobbe så liten stilling der. De har lovet å gi tilbakemelding på evt flytting i løpet av helga, så vi får bare vente og se. :-) Det er faktisk veldig vanskelig å få tak i pedagog, så det kan hende det er sant. Men ille er det uansett!! Uff, jeg kjenner jeg blir irritert langt inn i ryggmargen, og jeg har ikke noe med det en gang 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/page/2/#findComment-1511649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mirakel*2? Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Pga at det er veldig bekvemt for familien å ikke ha masse unger i familiehuset sitt hver dag. Dette har de faktisk sagt mer eller mindre rett ut. herreminhatt! Det er jo det som er poenget med familiebarnehage. Barnehagen skal være i et hjem eller i nødensfall være i andre lokaler som er veldig hjemslig. Det er jo derfor enkelte velger familiebarnehage. De vil at de skal være i et hjem framfor en "normal" barnehage 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/page/2/#findComment-1511659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Og så det som er så koselig da Det er det jeg liker best med å ha bhg har - alle de blide barna hver eneste morgen Hei - må ty til deg igjen jeg :-) Vi har endelig fått igjennom det vi ville - ungene er flyttet ned i familiehuset. Styreren ble skjelven i buksene da han fikk beskjed om at vi to gjenværende foreldreparene kom til å klage til kommunen om de ikke flyttet snarest. Men.... Jeg fikk noen uventede beskjeder da jeg hentet lillegutt i dag - Barna kan ikke være ute rundt huset, for selv om det er fin hage så er den i noen deler veldig bratt og steinete, og dessuten er det ikke gjerde ut mot veien..!! Så for å være ute må de helt opp i hytta i skogen, bare 500 meter å gå, men det er en sinnsykt bratt vei som er fryktelig glatt og skummel nå om vinteren. (Drosjer med utenlandske sjåfører kan finne på å nekte å kjøre der!) Kan ikke tenke meg at assistentene klarer hver sin vogn med 4 barn opp den bakken, og det er ikke snakk om at gutten min får gå uten å leie noen opp der. Fra januar blir det full fart med 8 barn der, og siden de gjerne leveres litt ujevnt utover morgenen/ettermiddagen, kan de ikke gå ut før etter formiddagsluren - og da bare en kort tur siden det da snart er tid for henting igjen... Det er ikke tak eller overbygg som vognene kan stå under så ungene får sovet ute i ruskevær De skifter bleie på gulvet i gangen, uten tilgang på vann. Badet er visst i andre etasje, og der er det ikke stellemuligheter. Jeg må bare riste på hodet over dette, føler meg jo fryktelig vanskelig, men jeg begriper ikke hvorfor i all verden disse folka driver barnehage. Kan du trøste meg litt? :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/page/2/#findComment-1524151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei - må ty til deg igjen jeg :-) Vi har endelig fått igjennom det vi ville - ungene er flyttet ned i familiehuset. Styreren ble skjelven i buksene da han fikk beskjed om at vi to gjenværende foreldreparene kom til å klage til kommunen om de ikke flyttet snarest. Men.... Jeg fikk noen uventede beskjeder da jeg hentet lillegutt i dag - Barna kan ikke være ute rundt huset, for selv om det er fin hage så er den i noen deler veldig bratt og steinete, og dessuten er det ikke gjerde ut mot veien..!! Så for å være ute må de helt opp i hytta i skogen, bare 500 meter å gå, men det er en sinnsykt bratt vei som er fryktelig glatt og skummel nå om vinteren. (Drosjer med utenlandske sjåfører kan finne på å nekte å kjøre der!) Kan ikke tenke meg at assistentene klarer hver sin vogn med 4 barn opp den bakken, og det er ikke snakk om at gutten min får gå uten å leie noen opp der. Fra januar blir det full fart med 8 barn der, og siden de gjerne leveres litt ujevnt utover morgenen/ettermiddagen, kan de ikke gå ut før etter formiddagsluren - og da bare en kort tur siden det da snart er tid for henting igjen... Det er ikke tak eller overbygg som vognene kan stå under så ungene får sovet ute i ruskevær De skifter bleie på gulvet i gangen, uten tilgang på vann. Badet er visst i andre etasje, og der er det ikke stellemuligheter. Jeg må bare riste på hodet over dette, føler meg jo fryktelig vanskelig, men jeg begriper ikke hvorfor i all verden disse folka driver barnehage. Kan du trøste meg litt? :-) En mager trøst når situasjonen er som den er, men du har uheldigvis snublet over en tydelig useriøs aktør. Det er ikke så mye penger å hente på å drive bhg - og siden vedkommende ikke jobber der selv, så er jeg litt usikker på hvorfor de i det hele tatt gjør det? Skal forsøke å svare deg punktvis på de tingene som er klare regelbrudd hvertfall: "Barna kan ikke være ute rundt huset, for selv om det er fin hage så er den i noen deler veldig bratt og steinete, og dessuten er det ikke gjerde ut mot veien..!! " * Det skal være uteområde direkte tilknyttet barnehagen. Ideelt sett skal det være 5,3m2 inneareale per barn, og seks ganger det i uteareale. Man kan "slippe unna" med mindre uteareale, jeg har gjort det - men da skal det begrunnes godt. Min begrunnelse er at vi har en skog 50 meter ned i veien som de kan bruke uten at det krever noe ekstra av de ansatte, og at vi har flere turområder i gangavstand. "Så for å være ute må de helt opp i hytta i skogen, bare 500 meter å gå," * Dette er dermed ikke en holdbar løsning på fast basis. Man kan bruke dette stedet som tur-mål, men ikke som fast uteområde. "Fra januar blir det full fart med 8 barn der, og siden de gjerne leveres litt ujevnt utover morgenen/ettermiddagen, kan de ikke gå ut før etter formiddagsluren" * Dette er ikke nødvendigvis noe dere kan klage på - dersom de har lagt opp dagen på en slik måte at det fungerer, og at barna faktisk får tilbud om å være ute, så er ikke tidspunktet opp til foreldrene. Jeg er helt enig i at det burde være på morgenen nå som det er så mørkt ute, og vi har organisert vår dag slik, men det er altså ikke noe du kan klage på i så måte. "Det er ikke tak eller overbygg som vognene kan stå under så ungene får sovet ute i ruskevær" * Det skal det være - det er pålagt. Utesovested skal være beskyttet fra vær og vind, og være adskilt fra lekeplassen. "De skifter bleie på gulvet i gangen, uten tilgang på vann. Badet er visst i andre etasje, og der er det ikke stellemuligheter." * Det er ikke lov. Det skal følge lovpålagte hygieneregler. http://www.helsetilsynet.no/upload/Publikasjoner/veiledningsserien/veileder_forskrift_miljoerrettet_helsevern_skoler_barnehager_ik-2619.pdf Her ser du alle kravene som stilles til barnehager i Oslo, se på kapittelet om stellemuligheter på side 84: - Stellemuligheter Barnehager o. l. med små barn må ha hygienisk tilfredsstillende muligheter for stell. Det betyr både stor nok plass, god nok ventilasjon og tilfredsstillende vaskemuligheter i stellerom. I tillegg kan du se på kapittelet om renhold på side 50. Denne blekka alene gir deg godt innblikk i hvordan en barnehage skal drives. Det er litt forskjellig fra kommune til kommune - men du ser jo hovedtrekkene i allefall. Det er trist at man som forelder skal behøve å sette seg inn i alle disse tingene for å kunne ivareta et minimum av innhold i barnas hverdag, men akkurat en situasjon som dette var også grunnen til at jeg startet bhg selv - jeg orket ikke forholde meg til useriøse folk lenger. Lykke til - og ikke nøl med å spørre om det er noe mer du lurer på 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/page/2/#findComment-1524537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 En mager trøst når situasjonen er som den er, men du har uheldigvis snublet over en tydelig useriøs aktør. Det er ikke så mye penger å hente på å drive bhg - og siden vedkommende ikke jobber der selv, så er jeg litt usikker på hvorfor de i det hele tatt gjør det? Skal forsøke å svare deg punktvis på de tingene som er klare regelbrudd hvertfall: "Barna kan ikke være ute rundt huset, for selv om det er fin hage så er den i noen deler veldig bratt og steinete, og dessuten er det ikke gjerde ut mot veien..!! " * Det skal være uteområde direkte tilknyttet barnehagen. Ideelt sett skal det være 5,3m2 inneareale per barn, og seks ganger det i uteareale. Man kan "slippe unna" med mindre uteareale, jeg har gjort det - men da skal det begrunnes godt. Min begrunnelse er at vi har en skog 50 meter ned i veien som de kan bruke uten at det krever noe ekstra av de ansatte, og at vi har flere turområder i gangavstand. "Så for å være ute må de helt opp i hytta i skogen, bare 500 meter å gå," * Dette er dermed ikke en holdbar løsning på fast basis. Man kan bruke dette stedet som tur-mål, men ikke som fast uteområde. "Fra januar blir det full fart med 8 barn der, og siden de gjerne leveres litt ujevnt utover morgenen/ettermiddagen, kan de ikke gå ut før etter formiddagsluren" * Dette er ikke nødvendigvis noe dere kan klage på - dersom de har lagt opp dagen på en slik måte at det fungerer, og at barna faktisk får tilbud om å være ute, så er ikke tidspunktet opp til foreldrene. Jeg er helt enig i at det burde være på morgenen nå som det er så mørkt ute, og vi har organisert vår dag slik, men det er altså ikke noe du kan klage på i så måte. "Det er ikke tak eller overbygg som vognene kan stå under så ungene får sovet ute i ruskevær" * Det skal det være - det er pålagt. Utesovested skal være beskyttet fra vær og vind, og være adskilt fra lekeplassen. "De skifter bleie på gulvet i gangen, uten tilgang på vann. Badet er visst i andre etasje, og der er det ikke stellemuligheter." * Det er ikke lov. Det skal følge lovpålagte hygieneregler. http://www.helsetilsynet.no/upload/Publikasjoner/veiledningsserien/veileder_forskrift_miljoerrettet_helsevern_skoler_barnehager_ik-2619.pdf Her ser du alle kravene som stilles til barnehager i Oslo, se på kapittelet om stellemuligheter på side 84: - Stellemuligheter Barnehager o. l. med små barn må ha hygienisk tilfredsstillende muligheter for stell. Det betyr både stor nok plass, god nok ventilasjon og tilfredsstillende vaskemuligheter i stellerom. I tillegg kan du se på kapittelet om renhold på side 50. Denne blekka alene gir deg godt innblikk i hvordan en barnehage skal drives. Det er litt forskjellig fra kommune til kommune - men du ser jo hovedtrekkene i allefall. Det er trist at man som forelder skal behøve å sette seg inn i alle disse tingene for å kunne ivareta et minimum av innhold i barnas hverdag, men akkurat en situasjon som dette var også grunnen til at jeg startet bhg selv - jeg orket ikke forholde meg til useriøse folk lenger. Lykke til - og ikke nøl med å spørre om det er noe mer du lurer på Tusen takk for grundige svar - kjempeflott! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/page/2/#findComment-1524579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Tusen takk for grundige svar - kjempeflott! ) Lykke til Ikke gi opp - det er det viktigste! Jeg mener vi har et ansvar som engasjerte foreldre, vi må få ryddet useriøse barnehageeiere av veien - det er jo tross alt barna våre det handler om! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/page/2/#findComment-1524582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Lykke til Ikke gi opp - det er det viktigste! Jeg mener vi har et ansvar som engasjerte foreldre, vi må få ryddet useriøse barnehageeiere av veien - det er jo tross alt barna våre det handler om! Ja, det er gått så langt at jeg nå ikke bryr meg om vi skulle miste plassen. Gjør vi det så kan jeg gå hjemme med tassen til vi finner noe annet. Det privilegiet har jeg, som selvstendig næringsdrivende :-) Eller kanskje vi kan få plass hos deg? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/page/2/#findComment-1524604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Ja, det er gått så langt at jeg nå ikke bryr meg om vi skulle miste plassen. Gjør vi det så kan jeg gå hjemme med tassen til vi finner noe annet. Det privilegiet har jeg, som selvstendig næringsdrivende :-) Eller kanskje vi kan få plass hos deg? ;-) Har dessverre ikke noe ledig før august Men du er selvfølgelig velkommen til å sende en søknad! [email protected] Sjekker den ikke så ofte, så du må nesten melde fra her om du sender noe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/page/2/#findComment-1524642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Har dessverre ikke noe ledig før august Men du er selvfølgelig velkommen til å sende en søknad! [email protected] Sjekker den ikke så ofte, så du må nesten melde fra her om du sender noe Ikke ledig før august nei - så bra for dere da ) Vi slenger inn en søknad om plass i kommunal barnehage, så får vi se hva som skjer. Dere får sikkert lese om det her..... :-P 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/page/2/#findComment-1524957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.