Gå til innhold

Som jeg tenkte.... nå er jeg SINT!!

Anbefalte innlegg

Jeg skriver ikke så ofte her lenger, men noen husker kanskje mine frustrasjoner over barnehagen vår.

Kort fortalt; Dette er en familiebarnehage, men siden april har de oppholdt seg i en bitteliten hytte i skogen. Uhygienisk og kaldt og fryktelig upraktisk.. Og vi har sikkert 15 ganger stilt spørsmål til styrer om når ungene skal "flyttes" ned i familiehuset, der de egentlig skal være, og slik vi fikk beskjed om da vi underskrev kontrakten. Men hver gang vi har spurt, har vi fått unnvikende svar.

Vel, i dag var det slutt på tålmodigheten fra vår side, og vi kontaktet kommunen for å forhøre oss om barnehagen. Og som jeg trodde - de har slett ikke godkjennelse for å ha ungene i de lokalene de har!

Så tar vi kontakt med barnehagestyrer ...igjen.. og forteller at vi vet at de ikke har godkjennelse for den lille hytta, og vi forlanger at barna skal ned i familiehuset fra mandag av. Styrer klarer å lire av seg at de skal _vurdere_ i løpet av helgen hvorvidt de skal flyttes eller ei. HVA?! Vurdere?? De har jo ingen godkjennelse!

Mandag morgen leverer jeg ungen min i familiens hus, slik det står i kontrakten og slik det står i godkjennelsen.

Deretter akter jeg å klage til kommunen, og jeg vil aller helst ha tilbakebetalt utgiftene for oktober, november og desember da høsten/vinteren begynte. Er det mulig, tror dere? Jeg er så sint at jeg holder på å fly i taket. Vi har hatt foreldremøter og greier og alle foreldrene har klaget på forholdene, og flere har sagt fra seg plassen i det siste. Nå gidder jeg ikke mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208544-som-jeg-tenkte-n%C3%A5-er-jeg-sint/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt at du er sint, det har du all grunn til.

Jeg hadde garantert sagt opp plassen i den bhg, sånne forhold er ikke akseptable hverken for barn eller voksne.

Jeg har også forståelse for at det ikke bare er enkelt å si opp barnehageplassen om man ikke har noe annet reelt alternativ.

Jeg hadde bedt barnehagesjefen og politikerene i kommunen å se på forholdene i bhg og sannsynligvis kontakten lokalavisen også. Sånne ting provoserer meg mer enn jeg orker å komme innpå her. Jeg merker at tempraturen stiger her jeg sitter.

Jeg skjønner godt at du er sint, det har du all grunn til.

Jeg hadde garantert sagt opp plassen i den bhg, sånne forhold er ikke akseptable hverken for barn eller voksne.

Jeg har også forståelse for at det ikke bare er enkelt å si opp barnehageplassen om man ikke har noe annet reelt alternativ.

Jeg hadde bedt barnehagesjefen og politikerene i kommunen å se på forholdene i bhg og sannsynligvis kontakten lokalavisen også. Sånne ting provoserer meg mer enn jeg orker å komme innpå her. Jeg merker at tempraturen stiger her jeg sitter.

Takk for støtte!

Gjest Flystripa

Skjønner ikke at du gidder å forholde deg til dette tullet, jeg. Si opp plassen! Seriøst, jeg tror om at den ene tingen bedrer seg, så blir det klabb og babb med noe annet.

Jadda, jeg kan passe ungen din, men det blir en liten omvei for deg. Jeg er stasjonert ved Nidarosdomen - hehe.

Skjønner ikke at du gidder å forholde deg til dette tullet, jeg. Si opp plassen! Seriøst, jeg tror om at den ene tingen bedrer seg, så blir det klabb og babb med noe annet.

Jadda, jeg kan passe ungen din, men det blir en liten omvei for deg. Jeg er stasjonert ved Nidarosdomen - hehe.

Ikke sant, hvem skal passe ungen min da.. :-(

Gjest Persille

Henger meg på resten her - selv om jeg driver bhg selv. Man har tross alt regler å forholde seg til for en grunn!

Men, jeg tror ikke du får refundert noe - de ansatte skal jo tross alt ha lønn etc, og du har levert barnet ditt der. Skjønner at det er provoserende, men det blir litt som å spise opp middagen - og klage etterpå.

Det er veldig lett å være etterpåklok :)

Annonse

Henger meg på resten her - selv om jeg driver bhg selv. Man har tross alt regler å forholde seg til for en grunn!

Men, jeg tror ikke du får refundert noe - de ansatte skal jo tross alt ha lønn etc, og du har levert barnet ditt der. Skjønner at det er provoserende, men det blir litt som å spise opp middagen - og klage etterpå.

Det er veldig lett å være etterpåklok :)

Er ikke enig i at det blir som å spise middagen og klage etterpå, det er ikke vi som har gjort noe galt her. Jeg akter uansett å holde igjen betalingen for denne måneden (fikk stoppet utbetalingen) til forholdene er som de skal være.

Gå sammen med de andre foreldrene og krev at de bedrer forholdene umiddelbart ellers holder dere igjen betalingen til alt er i orden.

Det er nå bare ett annet barn der i tillegg til mitt, og jeg har gitt beskjed til moren om hvordan det står til med godkjennelsene. Betalingen for desember fikk vi stoppet, og den blir ikke sendt før alt er i orden. Så får vi se hvor langt jeg drar det, kommer ikke til å være nådig nå.

Er ikke enig i at det blir som å spise middagen og klage etterpå, det er ikke vi som har gjort noe galt her. Jeg akter uansett å holde igjen betalingen for denne måneden (fikk stoppet utbetalingen) til forholdene er som de skal være.

Helt relevant å holde tilbake betalingen, men du har nok ingen krav på tilbakebetaling for den tiden du allerede har benyttet barnehagen. Du har ikke fått alt du har betalt for - riktig lokale, men den viktigste biten har du fått - barnepass.

Når du holder betalingen tilbake, vil barnehagen etter hvert ha rett til å nekte å ta imot barnet.

Forstår du er sint.

Det øyeblikket du leverer klage til kommunen, må du regne med at forholdet til barnehagen blir totalt og uopptrettelig forsuret om det ikke allerede er det. Kommunen kan også stoppe støtten til barnehagen. Da kan du plutselig stå uten plass.

Håper du snart finner en bedre barnehage eller en grepa dagmamma. Behovet kan bli akutt før du vet ordet av det. Hvordan har de andre foreldrene ordnet seg.

mvh

Helt relevant å holde tilbake betalingen, men du har nok ingen krav på tilbakebetaling for den tiden du allerede har benyttet barnehagen. Du har ikke fått alt du har betalt for - riktig lokale, men den viktigste biten har du fått - barnepass.

Når du holder betalingen tilbake, vil barnehagen etter hvert ha rett til å nekte å ta imot barnet.

Forstår du er sint.

Det øyeblikket du leverer klage til kommunen, må du regne med at forholdet til barnehagen blir totalt og uopptrettelig forsuret om det ikke allerede er det. Kommunen kan også stoppe støtten til barnehagen. Da kan du plutselig stå uten plass.

Håper du snart finner en bedre barnehage eller en grepa dagmamma. Behovet kan bli akutt før du vet ordet av det. Hvordan har de andre foreldrene ordnet seg.

mvh

Det er dessverre gått så langt at jeg ikke bryr meg om hvordan de kommer til å se på meg. Årsaken er gjentatte henvendelser til dem (hyggelig og vennlig) om forholdene vi stilte spørsmål ved, som vi aldri har fått skikkelig tilbakemelding på.

De har lurt oss trill rundt ved å ikke gi oss varen vi ble lovet, og som vi har betalt for, og uten å følge opp intern klaging fra oss foreldre. Dette gjelder ungen min, og det er uansett ikke familien i huset som passer ungene - de har ansatte til det fordi de selv har andre jobber.

De har også selv sagt at barnehagen trolig legges ned til sommeren, og vi har uansett tenkt å søke andre plasser.

Jeg skjønner at de kan nekte å ta imot ungen min om jeg utsetter betalingen, men så lenge vi holder en dialog her, skal jeg ikke la det gå så langt. Bare la dem forstå at dette ikke på noen måte er akseptabelt.

Det er dessverre gått så langt at jeg ikke bryr meg om hvordan de kommer til å se på meg. Årsaken er gjentatte henvendelser til dem (hyggelig og vennlig) om forholdene vi stilte spørsmål ved, som vi aldri har fått skikkelig tilbakemelding på.

De har lurt oss trill rundt ved å ikke gi oss varen vi ble lovet, og som vi har betalt for, og uten å følge opp intern klaging fra oss foreldre. Dette gjelder ungen min, og det er uansett ikke familien i huset som passer ungene - de har ansatte til det fordi de selv har andre jobber.

De har også selv sagt at barnehagen trolig legges ned til sommeren, og vi har uansett tenkt å søke andre plasser.

Jeg skjønner at de kan nekte å ta imot ungen min om jeg utsetter betalingen, men så lenge vi holder en dialog her, skal jeg ikke la det gå så langt. Bare la dem forstå at dette ikke på noen måte er akseptabelt.

Forstår godt du er frustrert.

De fortjener å bli meldt til kommunen.

Håper du finner en annen plass før desember er slutt.

mvh

Annonse

Gjest Persille

Det er selvfølgelig opp til deg å velge den løsningen - jeg har vært der selv, og gjort det selv. Men når du gjør det skal du også være klar over at det er oppsigelsesgrunn, og at du kan risikere å stå uten plass fra 1. januar.

Det er selvfølgelig opp til deg å velge den løsningen - jeg har vært der selv, og gjort det selv. Men når du gjør det skal du også være klar over at det er oppsigelsesgrunn, og at du kan risikere å stå uten plass fra 1. januar.

..oppsigelsesgrunn å holde tilbake betaling så lenge de holder ungene i ikke-godkjente lokaler?

Ja, de kunne jo bare prøve seg.

..oppsigelsesgrunn å holde tilbake betaling så lenge de holder ungene i ikke-godkjente lokaler?

Ja, de kunne jo bare prøve seg.

Er det de samme som bestemmer dette som passer barnet ditt. Jeg vet jamen ikke om jeg ville overlatt mitt barn til en jeg er i konflikt med.

Er det de samme som bestemmer dette som passer barnet ditt. Jeg vet jamen ikke om jeg ville overlatt mitt barn til en jeg er i konflikt med.

Neida, de har assistenter som jobber for seg. Selv jobber de andre steder. Og assistentene er greie nok, har en god tone med dem. Kommer ikke til å involvere dem fra min side hvertfall, det er jo ikke deres feil dette her.

Pga at det er veldig bekvemt for familien å ikke ha masse unger i familiehuset sitt hver dag. Dette har de faktisk sagt mer eller mindre rett ut.

Å fy f***! Tror jeg hadde dratt til dem midt i trynet. Er vanligvis ikke voldelig av meg, men... :-) Dette hadde jeg også flydd i flint av.

Da får de jo bare droppe å ha fam. barnehage da, hvis de ikke vil ha unger i huset sitt.

*himler med øynene*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...