Gå til innhold

Hvordan kontakte PP-tjenesten

Anbefalte innlegg

Har en sønn i 1. klasse, og jeg tror vi bør kontakte noen for å få litt hjelp slik at de klarer å håndtere ham på skole og sfo. Det er vel noe som heter PP-tjenesten. Hvordan kontakter vi dem, gjennom skolen, eller gjennom lege eller helsesøster? Koster det noe? Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208651-hvordan-kontakte-pp-tjenesten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

PP-tjenesten kan du konktakte selv, det er bare å ta en telefon så skal de kunne forklare deg det. Men dersom du har bra samarbeid med skolen, og det er de som egentlig har problemene kan du be dem henvise. Dere foreldre blir uansett tatt med i prosessen, og får egne møter med ppt underveis.

Ellers finner du de fleste med erfaring på dette området på forum for bokstavbarn, evt. på bokstavbarna.no og foreldrehjelpen.net. Lykke til!

Jeg ville ha ringt ppt selv.

Vi gjorde det selv samtidig så er det likevel noen som skal ha æren av at de meldte fra!

Ikke farsken heller for vi meldte bekymring allerede når barnet gikk i barnehagen men det var ingen reaksjon.

Derimot noen år senere så reagerte noen andre!

Jeg ville ha ringt ppt selv.

Vi gjorde det selv samtidig så er det likevel noen som skal ha æren av at de meldte fra!

Ikke farsken heller for vi meldte bekymring allerede når barnet gikk i barnehagen men det var ingen reaksjon.

Derimot noen år senere så reagerte noen andre!

Hvor finner vi telefonnummer til PP-tjenesten da?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...