Ihna Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg har skrevet inn endel her tidligere om ex samboeren min og barnet vårt,min ex har vært i psykose og har rester av den enda,han er HELT sikker på at det er kun psykiatrien som har styring over ham,styring over de bivirkningene han har ved å bruke siden medisiner. Han er også emosjonellt flat,han føler ingenting over noe som helst. Derfor ble det ganske vondt,når psykiatriske sykepleieren vi var hos spurte nettopp det spm :Kjenner du at du er glad i sønnen din da? eller blir det mere plikt at du må gi ham kos og være blid mot ham? - jeg kjenner ikke at jeg er glad i sønnen min,og det føles på en måte godt at han er ute å leker for da forstyrrer jeg ham ikke i leken,og jeg får sitte i fred inne.Dette svarte han. Jeg som mor tenker,mindre samvær med pappa,intill videre? Hva skal vi gjøre da?? jeg er så fortvilet at jeg blir sprø selv her snart,selv om ikke det hjelper noe *s* innspill folkens??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208745-jeg-blir-s%C3%A5-lei-meg-o/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Det finnes egne opplegg som kanskje kan hjelpe din eks til å bli en mer tilstedeværende far og som kan gi ham en følelse av å mestre farsrollen. Vet ikke hvor i landet far bor, men f.eks. Nic Waals institutt i Oslo har kompetanse på styrking av samspillet mellom barn og foreldre. Noen steder er det psykiatrien som har slike opplegg, andre steder foregår det i barnevernets regi. Det er jo ikke din oppgave å ta ansvar for din eks sin fungering, men dersom du egentlig tror han har kapasitet til å være en god far for din sønn, så kunne du kanskje kontakte f.eks. barnevernet og be om råd. Det kan være vanskelig å vite ut i fra utsagnene din eks kommer med om han er en dårlig omsorgsperson eller ikke. Det er mulig at selvfølelsen hans er urimelig lav og at han reelt sett gir mer av seg selv i samværet enn man kan få inntrykk av. Men dersom han fortsatt er klart psykotisk, så ville jeg ment at han kun kan ha samvær med gutten med andre tilstede. Jeg husker ikke hvor gammel gutten din er, men hvilket inntrykk har du av hans trivsel under samvær med far? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208745-jeg-blir-s%C3%A5-lei-meg-o/#findComment-1510229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ihna Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Det finnes egne opplegg som kanskje kan hjelpe din eks til å bli en mer tilstedeværende far og som kan gi ham en følelse av å mestre farsrollen. Vet ikke hvor i landet far bor, men f.eks. Nic Waals institutt i Oslo har kompetanse på styrking av samspillet mellom barn og foreldre. Noen steder er det psykiatrien som har slike opplegg, andre steder foregår det i barnevernets regi. Det er jo ikke din oppgave å ta ansvar for din eks sin fungering, men dersom du egentlig tror han har kapasitet til å være en god far for din sønn, så kunne du kanskje kontakte f.eks. barnevernet og be om råd. Det kan være vanskelig å vite ut i fra utsagnene din eks kommer med om han er en dårlig omsorgsperson eller ikke. Det er mulig at selvfølelsen hans er urimelig lav og at han reelt sett gir mer av seg selv i samværet enn man kan få inntrykk av. Men dersom han fortsatt er klart psykotisk, så ville jeg ment at han kun kan ha samvær med gutten med andre tilstede. Jeg husker ikke hvor gammel gutten din er, men hvilket inntrykk har du av hans trivsel under samvær med far? Barnet mitt er 6 år,vi har ringt barnevernet to ganger,ang dette med å få oppfølging iht far og omsorgsrollen,men de vil ikke ta saken engang. Psykiatrien har heller ikke fulgt opp noe særlig iht til dette,så hva i himmelens navn gjør man da? Sønnen min sier at han synes pappa er stille,men at han ikke tenker noe på det,sikkert ikke så rart for det hender det er fri flyt og ikke så mange grenser hos far. Ikke vet vi hva vi skal gjøre med samværet heller,for far klrer ikke følge opp i uka,feks lekser og sånne aktiviteter,så det blir meg da,far har hatt ham stort sett i helger,men nå vil jeg ha ham i helger også. Nei jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208745-jeg-blir-s%C3%A5-lei-meg-o/#findComment-1550506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Barnet mitt er 6 år,vi har ringt barnevernet to ganger,ang dette med å få oppfølging iht far og omsorgsrollen,men de vil ikke ta saken engang. Psykiatrien har heller ikke fulgt opp noe særlig iht til dette,så hva i himmelens navn gjør man da? Sønnen min sier at han synes pappa er stille,men at han ikke tenker noe på det,sikkert ikke så rart for det hender det er fri flyt og ikke så mange grenser hos far. Ikke vet vi hva vi skal gjøre med samværet heller,for far klrer ikke følge opp i uka,feks lekser og sånne aktiviteter,så det blir meg da,far har hatt ham stort sett i helger,men nå vil jeg ha ham i helger også. Nei jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg Jeg vet ikke om det er riktig sted å henvende seg, men du kan jo prøve å ringe Familievernkontoret, og spørre om de kan hjelpe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208745-jeg-blir-s%C3%A5-lei-meg-o/#findComment-1550512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.