Gå til innhold

Og hva bør den nye prinsen hete?

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Olav Magnus kanskje- eller noe med Olav i hvert fall.

:)

Magnus står jo til Marius hvis de skal tenke på det da, men kanskje Magnus Olav.

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

10

• cecily

5

• Dorthe

3

• favn

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Erik eller Eirik gjetter jeg på.

Ja å da blir det Olav Erik :)

Skrevet

Det blir sikkert et navn i samme stil som Ingrid Alexandra, Leah Isadora og Maud Angelica.

Derfor tipper jeg han skal hete intet mindre enn Eirik Augustin.. :o)

Ikke et navn jeg selv ville valgt, men mine barn har jo ikke blått blod så..

Innmari godt forslag synes jeg :o)

Ikke et navn jeg ville valgt heller.

Skrevet

Enig. Hadde det ikke vært for at de allerede hadde en Alexandra, hadde Olav Alexander vært fint, slik som han Se & Hør-typen også sa.

Het ikke Kong Olav Alexander da han fortsatt var utlending?

Skrevet

Sverre er litt for pent til at jeg tror de velger det;-)

Det blir vel Olav Magnus eller noe sånt.

Skrevet

Het ikke Kong Olav Alexander da han fortsatt var utlending?

Jo=)

Annonse

Skrevet

"Tja, i god kongehus-tradisjon skal det vel være en blanding av tradisjonelt norsk og ubertrendy med bibeltilknytning."

Det er jo ikke mye norsk i "Baltazar Pottifar", da. Hva med Baltazar Bernt, eller Pelle Pottifar? Kanskje ikke så veldig tradisjonelle de heller...

":.............................................."

Baltazar var jo en av de 3 vise menn fra bibelen. Nå er det ikke så viktig for denne prinsen at han er vis, hans viktigste oppgave er å bli party-prinsen med regelmessige skandaler som kan holde liv i se-og-hør / her-og-nå-pressen.

Nå, Baltazar var jo en nubisk konge, og det er jo et fint signal til flerkulturell informasjon. Det beste hadde egentlig vært om gutten var mørkhudet, men etter hva jeg skjønner så har visst ikke Mette Marit fått til akkurat det. (Som et plaster på såret bør kronprinsparet hvertfall håpe han bli homse).

Nå Pottifar er en blanding av bibelske Potiphar som tok hånd om Josef i Egypt, og den norske tradisjonelle skikkelsen Pottit-far som kan spores tilbake i østlandsbygdene hvertfallt il 850 e.kr.

Skrevet

Steike, at jeg husket det.

Hvor gammel var han når han kom til Norge da, Cecily?

Skrevet

Hvor gammel var han når han kom til Norge da, Cecily?

Tre!

Skrevet

Baltazar var jo en av de 3 vise menn fra bibelen. Nå er det ikke så viktig for denne prinsen at han er vis, hans viktigste oppgave er å bli party-prinsen med regelmessige skandaler som kan holde liv i se-og-hør / her-og-nå-pressen.

Nå, Baltazar var jo en nubisk konge, og det er jo et fint signal til flerkulturell informasjon. Det beste hadde egentlig vært om gutten var mørkhudet, men etter hva jeg skjønner så har visst ikke Mette Marit fått til akkurat det. (Som et plaster på såret bør kronprinsparet hvertfall håpe han bli homse).

Nå Pottifar er en blanding av bibelske Potiphar som tok hånd om Josef i Egypt, og den norske tradisjonelle skikkelsen Pottit-far som kan spores tilbake i østlandsbygdene hvertfallt il 850 e.kr.

Derfor mener jeg du bør ta et mer grunnleggende norsk navn og legge til Balthazar :-)

"............................................"

Skrevet

Derfor mener jeg du bør ta et mer grunnleggende norsk navn og legge til Balthazar :-)

"............................................"

Børre Baltazar. Nydelig, spør du meg:-)

Annonse

Skrevet

Børre Baltazar. Nydelig, spør du meg:-)

Høres bra ut :-)

Sleng på et eller annet á la "den nye vinen", så er det en klar vinner.

"......................................"

Skrevet

Næhei!

Joo.. men jeg orker ikke sjekka opp på nettet nå =p

Skrevet

Joo.. men jeg orker ikke sjekka opp på nettet nå =p

Næhei!

Skrevet

Næhei!

Han var født 2.7. 1903, Døpt Alexander Edward Christian Frederik. Han kom til Norge i november 1905, så med litt velvilje kan man si at han var to og et halvt - slik at dere har rett begge to. ;-)

Skrevet

Hadde ikke Prinsessen hett Ingrid Alexandra tror jeg lilleprinsen hadde fått navnet Olav Alexander. Blir nok litt for likt med Alexandra og Alexander?

Olav er et flott navn, så satser på at prinsen skal hete det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...