Gå til innhold

undres over lek i selskap

Anbefalte innlegg

Guttungen har vært i bursdagsselskap å der hadde de spilt grand theft auto pc spill med 18 års aldersgrense å barna er 10 år!

Hva tenker sånne foreldre på egentlig?

Må jeg sende med lappe om at mitt barn ikke får holde på med noe som har så høy aldersgrense?

Jeg er irritert over dette nå altså , har jeg full rett til å være forbannet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208788-undres-over-lek-i-selskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fei1365380229

Du har full rett til å bli forbannet. Hva er vitsen med bursdag hvis de bare skal sitte å spille spill også da?

Selv har vi kuttet ut bursdagsstyret når de ble 10 år. 9 års bursdagen ble feiret med bowling og pizza og 10 år og videre har de fått ha en venn på overnatting, da har de enten dratt på badeland eller kino først og så har vi bakt pizza sammen og spist litt kake.

Hørte kompisen til den ene sønnen min sa sist gang; jeg synes disse bursdagene er mye morsommere enn å ha en hel "bråkegjeng" :o)

Annonse

Du har full rett til å bli forbannet. Hva er vitsen med bursdag hvis de bare skal sitte å spille spill også da?

Selv har vi kuttet ut bursdagsstyret når de ble 10 år. 9 års bursdagen ble feiret med bowling og pizza og 10 år og videre har de fått ha en venn på overnatting, da har de enten dratt på badeland eller kino først og så har vi bakt pizza sammen og spist litt kake.

Hørte kompisen til den ene sønnen min sa sist gang; jeg synes disse bursdagene er mye morsommere enn å ha en hel "bråkegjeng" :o)

Har ikke lyst til å kutte ut selskapet jeg, ikke har jeg noe imot at de ser en film eller spiller et spill heller, men er de ikke gamle nok så synes jeg de må spørre foreldrene om det er greit først.

Ja, grand theft auto egner seg ikke for 10-åringer.

Liker slettes ikke det spillet, og forstår at folk synes at det oppfordrer til voldsbruk. Jeg har selv kompiser som spiller det "for moro skyld", men det er gutter i slutten av 20-årene.

Har også hørt mye fælt om dette spillet men det hadde vært samme reaksjon fra meg hvis det hadde vært noe annet med 18 års aldersgrense.

Farsken det er jo nært dobbelt så gammelt som dem den aldersgrensa.

Gjest Vilkast

Å? forklar!

Du kan da ikke dømme foreldrene nord og ned bare fordi ungene spilte spillet. Kanskje var de ikke klar over hvilket spill de spilte? Kanskje var det en av de andre barna som hadde tatt det med seg? Er slike kjappe dømninger som noen ganger setter foreldre i ufrivillig dårlig lys. For du kommer selvsagt til å fortelle andre foreldre dette og dermed er sladderet i gang. Vær forsiktig!

Du kan da ikke dømme foreldrene nord og ned bare fordi ungene spilte spillet. Kanskje var de ikke klar over hvilket spill de spilte? Kanskje var det en av de andre barna som hadde tatt det med seg? Er slike kjappe dømninger som noen ganger setter foreldre i ufrivillig dårlig lys. For du kommer selvsagt til å fortelle andre foreldre dette og dermed er sladderet i gang. Vær forsiktig!

Spillet tilhørte gutten og da vet jo foreldrene at han har det. At de ikke følger med på hva som foregår i hjemmet sitt sier også sitt da synes jeg.

Annonse

fei1365380229

Har ikke lyst til å kutte ut selskapet jeg, ikke har jeg noe imot at de ser en film eller spiller et spill heller, men er de ikke gamle nok så synes jeg de må spørre foreldrene om det er greit først.

Nei, du hadde kanskje bare et barn, da blir det vel litt annerledes.

Vi kuttet ut etter 8 års bursdagen (derfor bowling v/9 år) etter at de hoppet på bordene, blåste gele utover, en med ADHD slo seg helt vrang og sparket og slo rundt seg, de slåss og herjet og det gikk ikke an å snakke til dem :o(

Men det var den klassen der da. 8 års bursdagen til dattera mi i sommer var helt topp med 14 søte jenter som ikke gjorde en mus fortred :o).

Jeg er nok ikke så veldig fortjust i bursdager hvor eneste aktivitet er spise, se på tv og spille, men det får jo være opp til hver enkelt.

fei1365380229

Takk!

Man danner seg et bilde av foreldrene i en sånn sak.

Dette er en nyinnflytta familie og nå har jeg funnet ut hvordan de er ihvertfall.

Sånn er veldig mange foreldre altså. Selv får våre på 11 år og 13 år spille en del spill med 15 års grense nå og han eldste får se på filmer med 15 års grense.

Jeg har gitt meg etter hvert etter at de fikk se sånne filmer og spille sånne spill som jeg ikke hadde godkjent borte. Men dattera vår på 8 år fikk ikke lov å se den siste til Harry Potter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...