Gå til innhold

Hjelp!!!


WendyEmily

Anbefalte innlegg

Noen kan vel begynne å lure på hva jeg trenger hjelp til, men dette er ikke så enkelt som du da tror.

Fredag oppdaget jeg en logg på min manns maskin der han spør datteren min på 14 om hun vil ha pikk. Dette ender opp med at jeg ruller opp en historie der de to da hadde sex for ett halvt år siden. Da var hun 13, og min mann er 39. Utelukkende hans skyld!! Og for å bringe det på det rene, han er ikke hennes biologiske far, noe som ikke er noen formildende omstendighet heller.

Her kunne det ha endt enkelt, men sånn er det ikke. Jeg vet jeg burde ta datteren min og flytte. Dette skjedde altså for ett halvt år siden, og har siden ikke skjedd påstår de begge to, og jeg tror datteren min. Men han har prøvd seg flere ganger sier hun, og han har ingen god forklaring på dette, men at det er sant og hun har nektet. I dette halvåret etterpå har jeg jo hatt sex med mannen min, jeg har ikke visst noe av dette. Vi har det nå utrolig vondt allesammen, og alle er redd for at familien vår skal gå i oppløsning. Hun vil ikke at jeg og han skal skilles, og uansett hva som har skjedd så er jeg like glad i datteren min og i mannen min som dagen før jeg oppdaga dette. Jeg har kjent mannen min i snart 20 år, og har aldri sett han gråte ukontrollert, men det har jeg gjort denne gangen. Han snakker bare om å ta livet sitt, og jeg er deprimert nok selv og har sagt til ham at jeg prioriterer datteren min og meg foran han akkurat nå. Vi bor også på en liten plass, og da han snakket om å melde seg selv, stoppet han opp fordi han kom til å tenke på hva slags belastning dette kom til å bli for datteren min, noe som er helt tilfelle. Har hatt en lignende sak i området, og i sånne tilfeller er taushetsplikten til politiet bare en vits. Hele tiden tenker vi på hva som kommer til å gå ut over datteren min, men samtidig vil jeg også at hun skal ha en mulighet til å snakke med noen om dette. Jeg kommer nok ikke til å strekke til er jeg redd. Vi har en unge til i huset også, (gutt for de som lurte), som ikke vet noe, og heller ikke skal vite noe. Hvor mye hjelp kan jeg involvere uten at politiet anmelder mannen min selv? Jeg har ingen andre dessverre enn han, og han forsøker også så godt han kan å støtte opp selv om han er lenger nede enn meg.

Vil ha tilbakemeldinger, men ingen dommer!!! Vi har det ille nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • carma

    29

  • favn

    15

  • WendyEmily

    15

  • tuss&troll

    8

Mest aktive i denne tråden

Dette er incest... og uansett hvor glad du er i mannen din så er det han som har ALT ansvaret. Han har forgrepet seg seksuelt på din egen datter!

Hun er 14 år gammel og i en uutholdelig situasjon. Klart hun forsvarer mannen din! Men det er DU som er den voksne her, og du må ta det ansvaret en mamma har.

Vil anbefale deg å kontakte støttesenter mot incest (SMI) for råd om hva dere skal gjøre videre. Vet ikke hvor dere bor, men tlf.nr. til SMI i Oslo er: 23314650. De vil hjelpe deg å komme i kontakt med riktig støtteapparat der dere bor.

Du må ta ansvar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle litt mer om dagens Oprah hvis du ikke så det. Der var det ei dame som oppdaget at mannen hennes hadde misbrukt sønnene hennes (hans stesønner), og hun fortsatte å bo sammen med han fordi hun trodde han ville slutte, hun trodde hun kunne hjelpe han, hun trodde hun kunne forhindre flere overgrep.

Hun sov på gulvet foran soverommet sånn at han ikke skulle snike seg inn på sønnens soverom om natten, og hun snakket med sønnen om misbruket ukentlig. Sønnen nektet for at noe som helst skjedde mer, mannen sa at terapien hadde hjulpet og at han hadde sluttet og var glad for at han hadde fått hjelp, men likevel foregikk det overgrep DAGLIG. F.eks mens mammaen gikk i kjelleren med klesvasken, ut og hentet posten, kjørte en tur på butikken.

Du kan ikke hjelpe han. Dere er nødt til å flytte.

Ring det tlf. nr Carma kommer med. Dere er nødt til å få hjelp, du KAN ikke hjelpe mannen din ved å fortsette å bo hjemme. Du har ingen som helst mulighet til å unngå flere overgrep, fordi det kommer til å skje, uansett om begge to nekter for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men dette er det ikke mulig å tro på.

Hvis ens mann har hatt sex med ens datter, avvikler man forholdet til ens mann på timen.

Jeg tror ikke på det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg for min del tipper at det var nettopp det hun gjorde. Så på Oprah, altså.

Og fikk mot til å ta opp historien sin, eller inspirasjon til å lage sin egen historie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del tipper at det var nettopp det hun gjorde. Så på Oprah, altså.

hm... Skulle ikke tro at det var mulig å være så blåst, dersom det er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fikk mot til å ta opp historien sin, eller inspirasjon til å lage sin egen historie?

Egentlig det siste. Men jeg kan ikke bevise noe.

Synes bare det er rart at man lurer på dette etter et halvt år(!), akkurat når det tilfeldigvis er på TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men dette er det ikke mulig å tro på.

Hvis ens mann har hatt sex med ens datter, avvikler man forholdet til ens mann på timen.

Sånn er det faktisk ikke i den virkelige verdenen...

Så jævelig og usannsynlig som det kan virke så velger de fleste mødre som oppdager at far/stefar begår overgrep mot barna å fremdeles leve sammen med overgriperen.

Å la være å tro på en overgrepshistorie på grunnlag av at mor velger å bli er å sette skylapper på øynene. Dette skjer oftere enn at mor forlater overgriperen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVIS dette innlegget er sant, så burde du som mor også anmeldes, ikke bare han !

Men jeg går ut ifra at du, som de andre skriver her har lite å drive på med, eller har sett på Oprah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vil ha tilbakemeldinger, men ingen dommer!!! Vi har det ille nok."

DU trenger seriøst hjelp som i det hele tatt vurderer å fortsette et forhold med en mann som MISBRUKER datteren din! Det er soleklart at dere har alvorlige problemer alle sammen og om du seriøst mener at sønnen din ikke ha merket noe undervurderer du ham sterkt.

Jeg håper av hele mitt hjerte at dette er bare noe du har funnet på. Og om så er tilfelle trenger du iallefall hjelp til å rydde opp i det syke hodet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS dette innlegget er sant, så burde du som mor også anmeldes, ikke bare han !

Men jeg går ut ifra at du, som de andre skriver her har lite å drive på med, eller har sett på Oprah.

HVIS dette innlegget er sant, og dette er en mor som forsøker å få hjelp til å gjøre det rette her, så er det jævelig lite hjelp i at noen sier hun burde anmeldes!!

Faen så naive folk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er en sann historie, begår du akkurat nå et overgrep mot din mindreårige datter ved å fortsette å bo sammen med den satans grisen av en møkkamann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS dette innlegget er sant, og dette er en mor som forsøker å få hjelp til å gjøre det rette her, så er det jævelig lite hjelp i at noen sier hun burde anmeldes!!

Faen så naive folk er.

Hun ber om tilbakemeldinger, og det får hun jo?

Jeg innrømmer at jeg har litt vansker med å svelge denne historien, jeg ser du skriver under at de flest velger å bli hos en mann i en slik situasjon.. Kan det være riktig? Er det gjort undersøkelser som bekrefter det?

For oss "vanlige" mødre høres jo dette FOR groteskt ut til å være sant!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig det siste. Men jeg kan ikke bevise noe.

Synes bare det er rart at man lurer på dette etter et halvt år(!), akkurat når det tilfeldigvis er på TV.

Enig i at det er litt mistenkelig. Men hun skriver jo at hun oppdaget det på fredag, ikke for et halvt år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ber om tilbakemeldinger, og det får hun jo?

Jeg innrømmer at jeg har litt vansker med å svelge denne historien, jeg ser du skriver under at de flest velger å bli hos en mann i en slik situasjon.. Kan det være riktig? Er det gjort undersøkelser som bekrefter det?

For oss "vanlige" mødre høres jo dette FOR groteskt ut til å være sant!

mvh

Never underestimate the power of denial.

Det er desverre viden kjent at mødre (og fedre)fornekter at deres barn er utsatt for overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...