Gå til innhold

Hjelp!!!


WendyEmily

Anbefalte innlegg

"gud, så teit jeg føler meg når jeg siterer både oprah og tv-shop på en dag, nå kommer det vel snart et dr.phil-innlegg jeg snart må svare på"

LOL

Ja, du skjønner at jeg har glemt regntrekket til vogna i bilen, og bilen er borte, derfor ble det ikke noe trilletur, så babyen sover på verandaen og jeg sitter inne og glor på søppel-tv. Er jo rent sjokkskadd, iallefall etter Dr.Phil der mannen var alkoholiker og ble banket og nesten DREPT av kona si uten at han slo tilbake. Mange ganger! Hver gang han drakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • carma

    29

  • favn

    15

  • WendyEmily

    15

  • tuss&troll

    8

Mest aktive i denne tråden

fuji1365380447

Hvis du ikke flytter, og skaffer psykologisk help til dattera di, så er du medskyldig i overgrep.

Her er det bare ÈN riktig ting å gjøre - og du vet hva det er:

FLytt ut, kom deg vekk fra overgriperen, og skaff din datter hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også anonym

Ja, du skjønner at jeg har glemt regntrekket til vogna i bilen, og bilen er borte, derfor ble det ikke noe trilletur, så babyen sover på verandaen og jeg sitter inne og glor på søppel-tv. Er jo rent sjokkskadd, iallefall etter Dr.Phil der mannen var alkoholiker og ble banket og nesten DREPT av kona si uten at han slo tilbake. Mange ganger! Hver gang han drakk!

Jeg har sett det programmet før, og det var utrolig fælt å se hvordan hun behandlet ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hjelper det å skremme vannet av moren så hun aldri tør å be om hjelp igjen!??

Incest er tabu ja, og det er akkurat det som gjør det mulig for overgriper å forgripe seg! For om man snakker høyt om det, så blir man møtt med mistro, fordommer, slakt og pepper!

Er det rart at mørketallene er så enorme, syns du!?

Som sagt, jeg tror ikke på dette innlegget.

Men incest og familiemedlemmer uten vett finnes det nok av likevel, så det er forsåvidt greit å ta det opp som tema.

'Incest er tabu ja, og det er akkurat det som gjør det mulig for overgriper å forgripe seg! For om man snakker høyt om det, så blir man møtt med mistro, fordommer, slakt og pepper!'

Selvsagt skal man kritisere incest og evt dem som unnlater å gripe inn. Jeg skjønner ikke helt hvor du vil, skal vi bare koseprate med overgripere og dem som glatter over?

'Er det rart at mørketallene er så enorme, syns du!?'

Nå er det vanskelig for meg å kommentere det ingen vet om, men antar - men jeg kan ikke tenke meg at en alminnelig aksept for incest ville gjøre incestproblematikken hyggeligere for dem det gjelder.

Sånn som jeg ser det, bør voksne mennesker som handler galt få klar beskjed om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei til dere alle som tror jeg har lite å gjøre.

Jeg er en mor i en fortvilet situasjon. Og jeg trenger ingen dommer. Uansett så har mannen min tatt på meg i ett halvt år etter denne episoden, og vi har alltid hatt ett bra sexliv. Hva er forskjellen nå? Jo, at han har forgrepet seg på datteren min, og jeg vet at strafferammen er på 10 år.

Jeg vet også at man skrur ikke av følelser på 1,2, 3, og jeg er oppriktig glad i alle mine rundt meg, og ingen av dere har en jævla tanke rundt hva datteren min føler. Det er hun som står fremst her, og raser og fortviler fordi hun ikke vil at vi skal skilles. Ikke for at hun da mister en far, for hun har god kontakt med den biologiske faren sin. Hadde det vært opp til henne så hadde hun faktisk flyttet dit. Noe jeg også vurderer for å beskytte datteren min, så kom ikke her og døm meg for at jeg ikke tenker på hennes ve og vel!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på det heller!

Selv om dette innlegget til WendyEmily skulle være et påfunn (jeg sier ikke at jeg tror det er det) så er det tusenvis av gutter og jenter i Norge som opplever dette hver eneste dag! Dette er en "typisk" incest-sak, og jeg kan ikke fatte og begripe at folk her ikke er mer opplyst enn de tydeligvis er, i følge denne tråden!

Jeg kan heller ikke fatte og begripe at det skal være viktigere for folk flest her å påpeke at de aaaaaaaldri ville gjort den feilen som moren har gjort her, men at de ville forlatt mannen med det samme, enn faktisk å gi noen konstruktive råd!!?

Tenk om dette er første gangen denne moren tør å be om råd og hjelp. Hvor mye hjelp tror dere datteren får når mor blir møtt på denne måten??

Det er akkurat slike ting som dette som gjør at folk flest sitter inne med overgrepshistoriene sine resten av livet!

Hva om datteren på 14 hadde lest denne tråden? Tror dere at hun ville turt å åpne seg mer etter å ha lest at folk mener mamma'n hennes bør anmeldes for overgrep? Tror dere at skyldfølelsen hennes blir mindre?

Jeg blir sjokket over å se hvor naive folk er... går dere virkelig rundt og tror at disse tingene ikke skjer?

(Pås - dette ble mye mer enn jeg hadde tenkt, og mye mer til alle i tråden enn til deg, så ikke ta dette som et svar til deg selv om det havnet under dinn innlegg :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå....

Det er typisk troll å ikke svare i sin egen tråd.

Og hvem begynner innlegget med å skrive at mannen spurte datteren hennes om hun ville ha pikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken hjelp er det å stryke en syk og dysfunksjonell familie etter hårene?

Incest er tabu og når en ikke hvilken som helst voksen, men moren, ønsker å skjule dette og leve videre som om ingenting har skjedd, er det rett og riktig å kalle en spade en spade.

Syk og dysfunksjonell?? Er man det om man også glemmer å betale noen regninger så ting går til tvangsauksjon så du må rive unger opp av sitt vante miljø også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk troll å ikke svare i sin egen tråd.

"Det er typisk troll å ikke svare i sin egen tråd."

Hmm. Er det det? Jeg trodde som regel de diskuterer så busta fyker, og gjerne skriver støtteinnlegg til seg selv... Men, det er kanskje helst hvis ikke tråden kommer skikkelig i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, jeg tror ikke på dette innlegget.

Men incest og familiemedlemmer uten vett finnes det nok av likevel, så det er forsåvidt greit å ta det opp som tema.

'Incest er tabu ja, og det er akkurat det som gjør det mulig for overgriper å forgripe seg! For om man snakker høyt om det, så blir man møtt med mistro, fordommer, slakt og pepper!'

Selvsagt skal man kritisere incest og evt dem som unnlater å gripe inn. Jeg skjønner ikke helt hvor du vil, skal vi bare koseprate med overgripere og dem som glatter over?

'Er det rart at mørketallene er så enorme, syns du!?'

Nå er det vanskelig for meg å kommentere det ingen vet om, men antar - men jeg kan ikke tenke meg at en alminnelig aksept for incest ville gjøre incestproblematikken hyggeligere for dem det gjelder.

Sånn som jeg ser det, bør voksne mennesker som handler galt få klar beskjed om det.

Selv om dette innlegget til WendyEmily skulle være et påfunn (jeg sier ikke at jeg tror det er det) så er det tusenvis av gutter og jenter i Norge som opplever dette HVER ENESTE DAG! Dette er en "typisk" incest-sak, og jeg kan ikke fatte og begripe at folk her ikke er mer opplyst enn de tydeligvis er, i følge denne tråden!

Jeg kan heller ikke fatte og begripe at det skal være viktigere for folk flest her å påpeke at de aaaaaaaldri ville gjort den feilen som moren har gjort her, men at de ville forlatt mannen med det samme, enn faktisk å gi noen konstruktive råd!!?

Tenk om dette er første gangen denne moren tør å be om råd og hjelp. Hvor mye hjelp tror du datteren får når mor blir møtt på denne måten?? Er ikke det viktigste her å oppmuntre mor til å søke hjelp, ikke å skremme henne bort med fordommer og bedrevitere!?

Det er akkurat slike ting som dette som gjør at folk flest sitter inne med overgrepshistoriene sine resten av livet!

Hva om datteren på 14 hadde lest denne tråden? Tror dere at hun ville turt å åpne seg mer etter å ha lest at folk mener mamma'n hennes bør anmeldes for overgrep? Tror dere at skyldfølelsen hennes blir mindre?

Jeg blir sjokket over å se hvor naive folk er... går dere virkelig rundt og tror at disse tingene ikke er virkelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Never underestimate the power of denial.

Det er desverre viden kjent at mødre (og fedre)fornekter at deres barn er utsatt for overgrep.

Min datter er utsatt for overgrep, hvordan kan du si jeg nekter for det så lenge jeg spør om hva andre ville ha gjort? For den saks skyld, kan det vel hende jeg allerede har gjort det og sitter og er så fortvila at jeg ikke vet om jeg har gjort det rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvem begynner innlegget med å skrive at mannen spurte datteren hennes om hun ville ha pikk?

Nei, huff hun burde jo ha kamuflert det hun fant i loggen og presentert det på en penere måte! Tenk å si det som det var! :-x

Tenk om mannen faktisk spurte datteren "Vil du ha pikk?"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om dette innlegget til WendyEmily skulle være et påfunn (jeg sier ikke at jeg tror det er det) så er det tusenvis av gutter og jenter i Norge som opplever dette hver eneste dag! Dette er en "typisk" incest-sak, og jeg kan ikke fatte og begripe at folk her ikke er mer opplyst enn de tydeligvis er, i følge denne tråden!

Jeg kan heller ikke fatte og begripe at det skal være viktigere for folk flest her å påpeke at de aaaaaaaldri ville gjort den feilen som moren har gjort her, men at de ville forlatt mannen med det samme, enn faktisk å gi noen konstruktive råd!!?

Tenk om dette er første gangen denne moren tør å be om råd og hjelp. Hvor mye hjelp tror dere datteren får når mor blir møtt på denne måten??

Det er akkurat slike ting som dette som gjør at folk flest sitter inne med overgrepshistoriene sine resten av livet!

Hva om datteren på 14 hadde lest denne tråden? Tror dere at hun ville turt å åpne seg mer etter å ha lest at folk mener mamma'n hennes bør anmeldes for overgrep? Tror dere at skyldfølelsen hennes blir mindre?

Jeg blir sjokket over å se hvor naive folk er... går dere virkelig rundt og tror at disse tingene ikke skjer?

(Pås - dette ble mye mer enn jeg hadde tenkt, og mye mer til alle i tråden enn til deg, så ikke ta dette som et svar til deg selv om det havnet under dinn innlegg :-) )

Det går fint! Men jeg tror kanskje at vi i noen grad trenger mer opplysninger om fakta i slike forhold.

F.eks. i HVOR stor grad det er vanlig at moren ikke sporenstraks forlater faren.

HVA som gjør at en mor kan bli boende hos en mann som så ufattelig stygt har forgrepet seg på barna hennes.

HVA det gjør med barna at moren blir boende.

Jeg tror de fleste reagerer på slike historier med raseri, noe som også preger svarene her. Raseri er jo ikke alltid så konstruktiv, men svært forståelig.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg tar nå utgangspunkt i at dette er sant.

Pkt. 1. Familien din HAR gått i oppløsning. Det gjorde den for et halvt år siden (eller første gang din mann så på din datter med seksuell lyst) Kanskje har det aldri vært en familie slik en familie skal fungere. Si dette til deg selv igjen og igjen til du innser det.

Pkt.2 Du må nå på dagen ta med deg sønn og datter og flytte. Skilsmisse er det minste av dine problemer, din datter står i fare for å få absolutt hele sitt liv ødelagt, du vil miste en ektemann (som du i realiteten har mistet for lenge siden). Sørg for at du ikke mister to barn også.

Pkt. 3 Anmeld han. Det blir ikke på noen måte mer belastende for din datter enn det å bo i samme hus som han (og det har hun allerede gjort i et halvt år). Flytt til et helt annet sted (jobb ol. er bagateller i denne sammenheng)

Pkt.4 Ta din datter med til lege og be om rekvisisjon til psykolog til både deg og din datter. Be legen vurdere om din sønn trenger noe ekstra støtte i denne turbulente tiden.

Pkt. 5 Skaff deg en advokat nå! (dette pkt. burde kommet før). Få advokaten til å hjelpe deg med samværsforbud, anmeldelsen osv.

Pkt.6 Husk at det er ikke du som har ødelagt en familie, og langt mindre din datter. Det er din mann og bare din mann. Husk pkt en, dere ER ikke en familie lenger. Dette er ingen ting DU gjør, det er din mann som har gjort alt sammen

Pkt. 7 Snakk med venner, familie, psykologen, politiet og/eller andre. Du (og din datter) har ingen ting å skamme dere over hvis du nå kommer dere vekk fra den mannen.

Pkt. 8 Ring krisesenteret i nærmeste by (bør kanskje være pkt.1) De kan hjelpe med mye i denne første tiden, og dere kan også bo der mens du får samlet tankene.

Pkt. 9 Husk at din datter er bare 13-14 år. hva hun ønsker er irrelevant i en slik alvorlig situasjon som dette. Hun kan ikke ha noe hun skulle ha sagt når det gjelder ønske om å "holde familien samlet", ikke flytte , ikke anmelde osv. Det er ikke hennes avgjørelser, og du må være den voksne som må gjøre dette for henne, for hennes eget beste. Du gjør ikke saken bedre ved å holde på fasaden nå. Katastrofen har allerede skjedd, og den kan ikke gjøres om. Uansett hvor mye terapi din mann mottar, vil det aldri gjøre det ugjort. FAMILIEN DIN ER OPPLØST:

Ring krisesenteret nå!

(se gule sider: "krisesenter")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå.....

Det er typisk troll å ikke svare i sin egen tråd.

Og hvorfor har hun ikke skrevet det på forumet overgrep eller lignende. Jo, fordi hun vet at det er her hun får alle de voldsomme kommentarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS dette innlegget er sant, og dette er en mor som forsøker å få hjelp til å gjøre det rette her, så er det jævelig lite hjelp i at noen sier hun burde anmeldes!!

Faen så naive folk er.

Hvis moren bor sammen med en overgriper og hun er fullstendig klar over det, så mener jeg at hun også burde anmeldes ja.

Vet ikke hvem som er naiv her jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med Familivernkontoret eller Barnevernet. De har ofte god informasjon og gode kontakter. Og du plikter faktisk å hjelpe din datter i en slik kjempevanskelig situasjon. Disse instansene har sikkert ikke kontor på det lille stedet du bor, så dermed skulle det ikke være fare for at noen der får vite noe.

Og du kan være anonym her. Og gjør det I DAG!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg tar nå utgangspunkt i at dette er sant.

Pkt. 1. Familien din HAR gått i oppløsning. Det gjorde den for et halvt år siden (eller første gang din mann så på din datter med seksuell lyst) Kanskje har det aldri vært en familie slik en familie skal fungere. Si dette til deg selv igjen og igjen til du innser det.

Pkt.2 Du må nå på dagen ta med deg sønn og datter og flytte. Skilsmisse er det minste av dine problemer, din datter står i fare for å få absolutt hele sitt liv ødelagt, du vil miste en ektemann (som du i realiteten har mistet for lenge siden). Sørg for at du ikke mister to barn også.

Pkt. 3 Anmeld han. Det blir ikke på noen måte mer belastende for din datter enn det å bo i samme hus som han (og det har hun allerede gjort i et halvt år). Flytt til et helt annet sted (jobb ol. er bagateller i denne sammenheng)

Pkt.4 Ta din datter med til lege og be om rekvisisjon til psykolog til både deg og din datter. Be legen vurdere om din sønn trenger noe ekstra støtte i denne turbulente tiden.

Pkt. 5 Skaff deg en advokat nå! (dette pkt. burde kommet før). Få advokaten til å hjelpe deg med samværsforbud, anmeldelsen osv.

Pkt.6 Husk at det er ikke du som har ødelagt en familie, og langt mindre din datter. Det er din mann og bare din mann. Husk pkt en, dere ER ikke en familie lenger. Dette er ingen ting DU gjør, det er din mann som har gjort alt sammen

Pkt. 7 Snakk med venner, familie, psykologen, politiet og/eller andre. Du (og din datter) har ingen ting å skamme dere over hvis du nå kommer dere vekk fra den mannen.

Pkt. 8 Ring krisesenteret i nærmeste by (bør kanskje være pkt.1) De kan hjelpe med mye i denne første tiden, og dere kan også bo der mens du får samlet tankene.

Pkt. 9 Husk at din datter er bare 13-14 år. hva hun ønsker er irrelevant i en slik alvorlig situasjon som dette. Hun kan ikke ha noe hun skulle ha sagt når det gjelder ønske om å "holde familien samlet", ikke flytte , ikke anmelde osv. Det er ikke hennes avgjørelser, og du må være den voksne som må gjøre dette for henne, for hennes eget beste. Du gjør ikke saken bedre ved å holde på fasaden nå. Katastrofen har allerede skjedd, og den kan ikke gjøres om. Uansett hvor mye terapi din mann mottar, vil det aldri gjøre det ugjort. FAMILIEN DIN ER OPPLØST:

Ring krisesenteret nå!

(se gule sider: "krisesenter")

Tiltredes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...