Gå til innhold

Hjelp!!!


WendyEmily

Anbefalte innlegg

Må bare fortelle litt mer om dagens Oprah hvis du ikke så det. Der var det ei dame som oppdaget at mannen hennes hadde misbrukt sønnene hennes (hans stesønner), og hun fortsatte å bo sammen med han fordi hun trodde han ville slutte, hun trodde hun kunne hjelpe han, hun trodde hun kunne forhindre flere overgrep.

Hun sov på gulvet foran soverommet sånn at han ikke skulle snike seg inn på sønnens soverom om natten, og hun snakket med sønnen om misbruket ukentlig. Sønnen nektet for at noe som helst skjedde mer, mannen sa at terapien hadde hjulpet og at han hadde sluttet og var glad for at han hadde fått hjelp, men likevel foregikk det overgrep DAGLIG. F.eks mens mammaen gikk i kjelleren med klesvasken, ut og hentet posten, kjørte en tur på butikken.

Du kan ikke hjelpe han. Dere er nødt til å flytte.

Ring det tlf. nr Carma kommer med. Dere er nødt til å få hjelp, du KAN ikke hjelpe mannen din ved å fortsette å bo hjemme. Du har ingen som helst mulighet til å unngå flere overgrep, fordi det kommer til å skje, uansett om begge to nekter for det.

Etter hovedinnlegget og det du forteller skjedde i dagens Oprah å dømme, så tror jeg hovedinnlegger har sett dagens program av Oprah...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • carma

    29

  • favn

    15

  • WendyEmily

    15

  • tuss&troll

    8

Mest aktive i denne tråden

Min datter er utsatt for overgrep, hvordan kan du si jeg nekter for det så lenge jeg spør om hva andre ville ha gjort? For den saks skyld, kan det vel hende jeg allerede har gjort det og sitter og er så fortvila at jeg ikke vet om jeg har gjort det rette.

Jeg mener du fornekter det sålenge du tror det ikke skjer igjen, men det er ikke poenget her.

Skaff hjelp og gjør det nå!

Du kan forandre livet til deg og barna dine, dere fortjener ikke å leve sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå...

En mor som legger ut om sitt gode sexliv med mannen sin og sammenligner incest med det å glemme å betale regninger... sorry mac, dette er 'førjulsmoro' fra noen som bør skaffe seg en hobby.

Jeg har en stygg mistanke til hvem det er. Det var en person som fallt meg inn i hodet med en gang. I tillegg er h*n aktiv her inne samtidig som h*n har skrevet WendyEmily-innleggene. Da jeg så det ble jeg ganske overbevist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det som provoserer meg, og det jeg vil til livs, er alle innleggene hvor folk ikke gjør annet enn å poengtere at hun er kvalm og ekkel som deler seng med denne mannen. Det hjelper ikke datteren hennes."

Hvordan i alle dager kan vi hjelpe datteren hennes, hun vil jo ikke det selv engang Carma !

Dersom hun ikke var interessert i å gjøre noe med situasjonen så hadde hun aldri skrevet innlegget her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mor som legger ut om sitt gode sexliv med mannen sin og sammenligner incest med det å glemme å betale regninger... sorry mac, dette er 'førjulsmoro' fra noen som bør skaffe seg en hobby.

Jeg vet ikke helt om det er positivt eller negativt for deg at du vet så lite om denne jævelige delen av verden... Ting er svært annerledes når man står midt i en slik situasjon enn når man står på utsiden og ser inn.

Dette med sex og forholdet til overgriper er en enorm del av det mor må forholde seg til her. Det er kjempetabu!! Akkurat som at mange ofre opplever å få orgasme under overgrepet... DET er tabu, det! Men det skjer, og det har ingenting med tilfredsstillelse eller nytelse å gjøre.

Ting er mye mer komplisert enn man kan forestille seg.

Igjen - jeg forsvarer IKKE mor!! Jeg tror bare at å klandre henne ikke er veien til hjelp for datteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest også anonym

Jeg har en stygg mistanke til hvem det er. Det var en person som fallt meg inn i hodet med en gang. I tillegg er h*n aktiv her inne samtidig som h*n har skrevet WendyEmily-innleggene. Da jeg så det ble jeg ganske overbevist

Så du vet hvem et av trollene er (nick)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stygg mistanke til hvem det er. Det var en person som fallt meg inn i hodet med en gang. I tillegg er h*n aktiv her inne samtidig som h*n har skrevet WendyEmily-innleggene. Da jeg så det ble jeg ganske overbevist

Åhhhh nå er jeg nysgjerrig altså! Men hvis jeg ser på 100 nyeste ser jeg ingen nick som jeg vet har vært mistenk for trolling.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre: reagerer du på at folk sier A eller B?

A = Flytt fra ham nå!

B = Er dette et troll?

Jeg vet ikke helt om jeg skjønte spørsmålet :-p

Men i utgangspunktet reagerer jeg ikke på noen av de utsagnene. Jeg er enig i at mor bør flytte fra overgriperen med det samme, men jeg tror ikke at hun kommer til å gjøre det fordi en masse folk sier hun er kvalmende og ekkel. Jeg tror hun trenger mer proff hjelp.

Om det er et troll eller ikke bryr jeg meg svært lite om. Dette er hverdagen for mange uavhengig av om akkurat dette innlegget er oppspinn eller ekte, og mange pårørende leser her.

Jeg syns det er viktig å ta slike tema på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun ikke var interessert i å gjøre noe med situasjonen så hadde hun aldri skrevet innlegget her.

Hvis dette er sant, så er dette en så alvorlig sak at vi ikke hadde spurt på DOL hva vi skulle gjort ! Ingen annen utvei enn å flytte fra denne mannen, og anmelde han.

Det er da min mening kommer fram, så lenge hun fortsetter å bo sammen med han, med åpne øyne på hva som skjer med datteren, så burde hun også vært anmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå......

Åhhhh nå er jeg nysgjerrig altså! Men hvis jeg ser på 100 nyeste ser jeg ingen nick som jeg vet har vært mistenk for trolling.....

H*n har ikke vært mistenkt. så jeg tenker ikke på Bebba el i det hele tatt.

Jeg kan jo selvfølgelig ikke si hvem jeg tror det er, men jeg har en sterk sterk mistanke. Jeg har tenkt h*n før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg holder meg anonoym for å unngå.....

Så du vet hvem et av trollene er (nick)?

Kan ikke si nick selvfølgelig. Det ville vært stygt gjort i tilfelle det ikke er h*n.

Du skal bare se at h*n nå ikke blir aktiv fordi jeg skrev dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er sant, så er dette en så alvorlig sak at vi ikke hadde spurt på DOL hva vi skulle gjort ! Ingen annen utvei enn å flytte fra denne mannen, og anmelde han.

Det er da min mening kommer fram, så lenge hun fortsetter å bo sammen med han, med åpne øyne på hva som skjer med datteren, så burde hun også vært anmeldt.

"Hvis dette er sant, så er dette en så alvorlig sak at vi ikke hadde spurt på DOL hva vi skulle gjort ! Ingen annen utvei enn å flytte fra denne mannen, og anmelde han."

Aner du hvor mange som for første gang har fått hjelp ut av overgrepsforhold på Overgrepsforum her på DOL? :-)

Hvor man velger å søke hjelp er da helt individuelt. Greit at du ville valgt noe annet, men du kan vel ikke gå ut ifra at dette ikke er sant fordi det er postet på DOL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke helt om jeg skjønte spørsmålet :-p

Men i utgangspunktet reagerer jeg ikke på noen av de utsagnene. Jeg er enig i at mor bør flytte fra overgriperen med det samme, men jeg tror ikke at hun kommer til å gjøre det fordi en masse folk sier hun er kvalmende og ekkel. Jeg tror hun trenger mer proff hjelp.

Om det er et troll eller ikke bryr jeg meg svært lite om. Dette er hverdagen for mange uavhengig av om akkurat dette innlegget er oppspinn eller ekte, og mange pårørende leser her.

Jeg syns det er viktig å ta slike tema på alvor.

Mange på dol kan være snare til å påstå at det er trolleinnlegg. Det kan jo være ille overfor den som IKKE er et troll. Men også i de tilfellene der det ER et troll, men innleggene leses av folk som ikke er så bevandret i trolleproblematikken her inne, og derfor kan tenke at "jøss, her tør jeg ikke ta opp noe som helst".

Er det mer slik du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om det er positivt eller negativt for deg at du vet så lite om denne jævelige delen av verden... Ting er svært annerledes når man står midt i en slik situasjon enn når man står på utsiden og ser inn.

Dette med sex og forholdet til overgriper er en enorm del av det mor må forholde seg til her. Det er kjempetabu!! Akkurat som at mange ofre opplever å få orgasme under overgrepet... DET er tabu, det! Men det skjer, og det har ingenting med tilfredsstillelse eller nytelse å gjøre.

Ting er mye mer komplisert enn man kan forestille seg.

Igjen - jeg forsvarer IKKE mor!! Jeg tror bare at å klandre henne ikke er veien til hjelp for datteren.

Jeg tror nok vi kan være veldig enige om målet, men at middelet ikke stemmer overens.

Vi har her en (fiktiv) person som skriver en (fiktiv) historie der det bla sies at disse (fiktive) menneskene ønsker å rydde opp innenfor husets (fiktive) fire vegger.

Uansett hvordan du formulerer et svar, vil det implisitt være en kritikk av en slik bestemmelse og av den som tar en slik bestemmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå...

"Hvis dette er sant, så er dette en så alvorlig sak at vi ikke hadde spurt på DOL hva vi skulle gjort ! Ingen annen utvei enn å flytte fra denne mannen, og anmelde han."

Aner du hvor mange som for første gang har fått hjelp ut av overgrepsforhold på Overgrepsforum her på DOL? :-)

Hvor man velger å søke hjelp er da helt individuelt. Greit at du ville valgt noe annet, men du kan vel ikke gå ut ifra at dette ikke er sant fordi det er postet på DOL?

Husk på at denne personen har postet det på Åpent framfor Overgrep. Det får meg til å lure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stygg mistanke til hvem det er. Det var en person som fallt meg inn i hodet med en gang. I tillegg er h*n aktiv her inne samtidig som h*n har skrevet WendyEmily-innleggene. Da jeg så det ble jeg ganske overbevist

Hvis noen troller, er det en kvinne. Ingen dole-menn er så tøvete som dette (tross alt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H*n har ikke vært mistenkt. så jeg tenker ikke på Bebba el i det hele tatt.

Jeg kan jo selvfølgelig ikke si hvem jeg tror det er, men jeg har en sterk sterk mistanke. Jeg har tenkt h*n før

Skjønner at du ikke kan si noe, men samtidig så kan man dermed mistenke alle som er på 100 nyeste for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh nå er jeg nysgjerrig altså! Men hvis jeg ser på 100 nyeste ser jeg ingen nick som jeg vet har vært mistenk for trolling.....

Jeg blir også forferdelig nysgjerrig!!!! Og i tillegg føler jeg meg mistenkt, siden det er noen som ikke tidligere har vært mistenkt osv.. =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at denne personen har postet det på Åpent framfor Overgrep. Det får meg til å lure

Jeg lurer aller mest på deg, jeg - som kun er opptatt av å avsløre forfatteren av hovedinnlegget her, og å gjøre alle mest mulig nysgjerrig. Jeg finner det ganske utrolig at du syns det er det aller viktigste i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...