Gå til innhold

Hjelp!!!


WendyEmily

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå....

Når mor er medskyldig for ikke å ha skaffet hjelp tidligere, så er også du medskyldig dersom du med dine utsagn nå skremmer mor fra å søke videre hjelp da? Er det det som er viktig her, syns du? Å passe på at mor får sin dose med skyldfølelse?

Jeg fatter ikke poenget med å dele skylden her. Det viktigste er at familien, og spesielt ungene, får hjelp.

Nå synes jeg du drar dette litt vel lang, og bør passe deg litt!

Hun trenger et spark i baken. Hun skriver mye merkelig. Som det om sexlivet deres, som tuss og troll påpekte. Hun må få øynene opp. Vi kan ikke sitte her og godsnakke med henne. Hun må få vite den harde og kalde sannheten. Skal hun være redd for å søke hjelp etter dette? Da er jeg alvorlig bekymret for hennes evne til å være mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • carma

    29

  • favn

    15

  • WendyEmily

    15

  • tuss&troll

    8

Mest aktive i denne tråden

Orker ikke å lese alle innleggene, er akkurat kommet, men av det jeg kan se og om det er sant, noe jeg tror det er, så støtter jeg innsender og Carma på alle måter.

Vet dere så lite om incestsaker at dere heller ikke vet at mor nesten aldri orker å si fra eller skille seg?

Hvorfor retter du dette innlegget til meg?

Jeg er fullstendig klar over hva du sier, ser du ikke at jeg ber denne moren om å snarest skaffe seg hjelp?

Jeg vet at det er tøft å stå oppe i sånne ting, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri påstått at det er riktig å pjatte med mødre som velger å bli hos overgriper. Hvis du leser det andre jeg har skrevet her, så har jeg sagt klart ifra at mor MÅ ta ansvaret her.

Det du sier om at en 13-åring vet hva som er riktig og galt når det kommer til sex og overgrep utført av tillitspersoner er BS. En 13-åring er lett å manipulere, og ingen vet hvor lenge disse overgrepene har pågått.

BS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du drar dette litt vel lang, og bør passe deg litt!

Hun trenger et spark i baken. Hun skriver mye merkelig. Som det om sexlivet deres, som tuss og troll påpekte. Hun må få øynene opp. Vi kan ikke sitte her og godsnakke med henne. Hun må få vite den harde og kalde sannheten. Skal hun være redd for å søke hjelp etter dette? Da er jeg alvorlig bekymret for hennes evne til å være mor

Du har så lite peiling på dette at jeg gidder ikke svare deg lenger... :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå....

Du har så lite peiling på dette at jeg gidder ikke svare deg lenger... :-)

Lykke til!

Lykke til du også med å forsvare noe som mest sannsynlig er et troll. Uten å si det 100 prosent sikkert. I så fall beklager jeg.

Du så at han sammenlignet det å betale regninger med incest lenger her nede sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvsagt velge å tro hva du vil.

For meg er ikke det viktigste å dømme om hovedinnlegget her er ekte eller oppspinn.

Det viktigste er at det som presenteres her er hverdagen for svært mange gutter og jenter!

For sannsynligvis sitter det mødre og fedre og leser på DOL som kommer fra hjem hvor barna blir utsatt for overgrep i dag! Og jeg vet at det sitter unge jenter og gutter og damer og menn og leser her som selv har vært utsatt for incest!

Og den meldinga som sendes til disse menneskene i denne tråden er helt forjævelig!

Jeg forstår ikke poenget med å slenge med leppa dersom man velger å tro at hovedinnlegget er oppspinn. Tenk om det ikke er det? Tenk hvilken skade det gjør?

Men det er meg, da... Du må selvsagt tro og mene det du vil :-)

Kan du, helt konkret, forklare hva som er så himmelropende galt med å si at incest og tildekking av incest er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du la henne flytte til faren sin om han kan ta seg av henne. Hun fortjener ikke å bo med hverken stefaren eller deg.

Hva galt har hun gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du, helt konkret, forklare hva som er så himmelropende galt med å si at incest og tildekking av incest er galt?

Hvis du ikke har skjønt at det overhodet ikke er det jeg prøver å si her, så gir jeg opp litt ;-)

Det jeg prøver å si er at det hjelper ikke at 38 mennesker kommer og forteller denne moren at hun er et fælt menneske som orker å bo i huset sammen med mannen som misbruker datteren hennes. Det er ikke skyldfølelse hun trenger akkurat nå - hun trenger konkrete råd og hjelp til å komme seg videre i en situasjon som hun tydeligvis ikke klarer å håndtere alene.

Det som provoserer meg, og det jeg vil til livs, er alle innleggene hvor folk ikke gjør annet enn å poengtere at hun er kvalm og ekkel som deler seng med denne mannen. Det hjelper ikke datteren hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg tar nå utgangspunkt i at dette er sant.

Pkt. 1. Familien din HAR gått i oppløsning. Det gjorde den for et halvt år siden (eller første gang din mann så på din datter med seksuell lyst) Kanskje har det aldri vært en familie slik en familie skal fungere. Si dette til deg selv igjen og igjen til du innser det.

Pkt.2 Du må nå på dagen ta med deg sønn og datter og flytte. Skilsmisse er det minste av dine problemer, din datter står i fare for å få absolutt hele sitt liv ødelagt, du vil miste en ektemann (som du i realiteten har mistet for lenge siden). Sørg for at du ikke mister to barn også.

Pkt. 3 Anmeld han. Det blir ikke på noen måte mer belastende for din datter enn det å bo i samme hus som han (og det har hun allerede gjort i et halvt år). Flytt til et helt annet sted (jobb ol. er bagateller i denne sammenheng)

Pkt.4 Ta din datter med til lege og be om rekvisisjon til psykolog til både deg og din datter. Be legen vurdere om din sønn trenger noe ekstra støtte i denne turbulente tiden.

Pkt. 5 Skaff deg en advokat nå! (dette pkt. burde kommet før). Få advokaten til å hjelpe deg med samværsforbud, anmeldelsen osv.

Pkt.6 Husk at det er ikke du som har ødelagt en familie, og langt mindre din datter. Det er din mann og bare din mann. Husk pkt en, dere ER ikke en familie lenger. Dette er ingen ting DU gjør, det er din mann som har gjort alt sammen

Pkt. 7 Snakk med venner, familie, psykologen, politiet og/eller andre. Du (og din datter) har ingen ting å skamme dere over hvis du nå kommer dere vekk fra den mannen.

Pkt. 8 Ring krisesenteret i nærmeste by (bør kanskje være pkt.1) De kan hjelpe med mye i denne første tiden, og dere kan også bo der mens du får samlet tankene.

Pkt. 9 Husk at din datter er bare 13-14 år. hva hun ønsker er irrelevant i en slik alvorlig situasjon som dette. Hun kan ikke ha noe hun skulle ha sagt når det gjelder ønske om å "holde familien samlet", ikke flytte , ikke anmelde osv. Det er ikke hennes avgjørelser, og du må være den voksne som må gjøre dette for henne, for hennes eget beste. Du gjør ikke saken bedre ved å holde på fasaden nå. Katastrofen har allerede skjedd, og den kan ikke gjøres om. Uansett hvor mye terapi din mann mottar, vil det aldri gjøre det ugjort. FAMILIEN DIN ER OPPLØST:

Ring krisesenteret nå!

(se gule sider: "krisesenter")

Som jeg skulle sakt det selv. Synes dette virker for ille til å være sant, men på den annen side bør det svares på - bare sånn i tilfelle det er noe i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til du også med å forsvare noe som mest sannsynlig er et troll. Uten å si det 100 prosent sikkert. I så fall beklager jeg.

Du så at han sammenlignet det å betale regninger med incest lenger her nede sant?

For meg er ikke det viktigste å dømme om hovedinnlegget her er ekte eller oppspinn. Det viktigste er at det som presenteres her er hverdagen for svært mange gutter og jenter!

For sannsynligvis sitter det mødre og fedre og leser på DOL som kommer fra hjem hvor barna blir utsatt for overgrep i dag! Og jeg vet at det sitter unge jenter og gutter og damer og menn og leser her som selv har vært utsatt for incest! Og den meldinga som sendes til disse menneskene i denne tråden er helt forjævelig!

Jeg forstår ikke poenget med å slenge med leppa dersom man velger å tro at hovedinnlegget er oppspinn. Tenk om det ikke er det? Tenk hvilken skade det gjør?

Men det er meg, da... Du må selvsagt tro og mene det du vil :-)

Se der, da svarte jeg visst likevel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når mor er medskyldig for ikke å ha skaffet hjelp tidligere, så er også du medskyldig dersom du med dine utsagn nå skremmer mor fra å søke videre hjelp da? Er det det som er viktig her, syns du? Å passe på at mor får sin dose med skyldfølelse?

Jeg fatter ikke poenget med å dele skylden her. Det viktigste er at familien, og spesielt ungene, får hjelp.

Må bare spørre: reagerer du på at folk sier A eller B?

A = Flytt fra ham nå!

B = Er dette et troll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå.....

For meg er ikke det viktigste å dømme om hovedinnlegget her er ekte eller oppspinn. Det viktigste er at det som presenteres her er hverdagen for svært mange gutter og jenter!

For sannsynligvis sitter det mødre og fedre og leser på DOL som kommer fra hjem hvor barna blir utsatt for overgrep i dag! Og jeg vet at det sitter unge jenter og gutter og damer og menn og leser her som selv har vært utsatt for incest! Og den meldinga som sendes til disse menneskene i denne tråden er helt forjævelig!

Jeg forstår ikke poenget med å slenge med leppa dersom man velger å tro at hovedinnlegget er oppspinn. Tenk om det ikke er det? Tenk hvilken skade det gjør?

Men det er meg, da... Du må selvsagt tro og mene det du vil :-)

Se der, da svarte jeg visst likevel ;-)

Ja jeg fikk lurt deg til det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvsagt velge å tro hva du vil.

For meg er ikke det viktigste å dømme om hovedinnlegget her er ekte eller oppspinn.

Det viktigste er at det som presenteres her er hverdagen for svært mange gutter og jenter!

For sannsynligvis sitter det mødre og fedre og leser på DOL som kommer fra hjem hvor barna blir utsatt for overgrep i dag! Og jeg vet at det sitter unge jenter og gutter og damer og menn og leser her som selv har vært utsatt for incest!

Og den meldinga som sendes til disse menneskene i denne tråden er helt forjævelig!

Jeg forstår ikke poenget med å slenge med leppa dersom man velger å tro at hovedinnlegget er oppspinn. Tenk om det ikke er det? Tenk hvilken skade det gjør?

Men det er meg, da... Du må selvsagt tro og mene det du vil :-)

Jammen Carma, tenk hva mor gjør med barnet da, det er det som gjør meg opprørt !

Hun godtar det jo, sålenge hun ikke vil at mannen skal kanskje måtte sone 10 år for det. Hun er glad for at de fortsatt har et godt sexliv, tiltross for at han også knuller hennes mindreårige datter. Hun drar ikke fra mannen fordi at den mindreårige datteren ikke vil at hun skal gjøre det, altså hun velger å fortsette at han skal missbruke datteren.

Jeg også vet at det er mange overgripere her i landet, men jeg stiller meg totalt uforstående at mor godtar det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har skjønt at det overhodet ikke er det jeg prøver å si her, så gir jeg opp litt ;-)

Det jeg prøver å si er at det hjelper ikke at 38 mennesker kommer og forteller denne moren at hun er et fælt menneske som orker å bo i huset sammen med mannen som misbruker datteren hennes. Det er ikke skyldfølelse hun trenger akkurat nå - hun trenger konkrete råd og hjelp til å komme seg videre i en situasjon som hun tydeligvis ikke klarer å håndtere alene.

Det som provoserer meg, og det jeg vil til livs, er alle innleggene hvor folk ikke gjør annet enn å poengtere at hun er kvalm og ekkel som deler seng med denne mannen. Det hjelper ikke datteren hennes.

En mor som legger ut om sitt gode sexliv med mannen sin og sammenligner incest med det å glemme å betale regninger... sorry mac, dette er 'førjulsmoro' fra noen som bør skaffe seg en hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå...

En mor som legger ut om sitt gode sexliv med mannen sin og sammenligner incest med det å glemme å betale regninger... sorry mac, dette er 'førjulsmoro' fra noen som bør skaffe seg en hobby.

Det var den mest fornuftige setningen jeg har lest i denne tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har skjønt at det overhodet ikke er det jeg prøver å si her, så gir jeg opp litt ;-)

Det jeg prøver å si er at det hjelper ikke at 38 mennesker kommer og forteller denne moren at hun er et fælt menneske som orker å bo i huset sammen med mannen som misbruker datteren hennes. Det er ikke skyldfølelse hun trenger akkurat nå - hun trenger konkrete råd og hjelp til å komme seg videre i en situasjon som hun tydeligvis ikke klarer å håndtere alene.

Det som provoserer meg, og det jeg vil til livs, er alle innleggene hvor folk ikke gjør annet enn å poengtere at hun er kvalm og ekkel som deler seng med denne mannen. Det hjelper ikke datteren hennes.

"Det som provoserer meg, og det jeg vil til livs, er alle innleggene hvor folk ikke gjør annet enn å poengtere at hun er kvalm og ekkel som deler seng med denne mannen. Det hjelper ikke datteren hennes."

Hvordan i alle dager kan vi hjelpe datteren hennes, hun vil jo ikke det selv engang Carma !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen Carma, tenk hva mor gjør med barnet da, det er det som gjør meg opprørt !

Hun godtar det jo, sålenge hun ikke vil at mannen skal kanskje måtte sone 10 år for det. Hun er glad for at de fortsatt har et godt sexliv, tiltross for at han også knuller hennes mindreårige datter. Hun drar ikke fra mannen fordi at den mindreårige datteren ikke vil at hun skal gjøre det, altså hun velger å fortsette at han skal missbruke datteren.

Jeg også vet at det er mange overgripere her i landet, men jeg stiller meg totalt uforstående at mor godtar det.

Jeg forsvarer heller ikke mor. Jeg syns også at det mor gjør her er veldig veldig galt! Men det VET hun selv også - hun bare velger å la være å forholde seg til det, for det virkeligheten er så ufattelig jævelig!

Det er IKKE en god unnskyldning, og det rettferdiggjør IKKE det hun utsetter datteren sin for(!!) men akkurat nå trenger hun hjelp til å vite hvor hun skal snu seg - ikke en haug med folk som forteller henne at hun er ekkel og kvalmende.

Jeg tror det er mye større sjans for at jenta får hjelp dersom moren får gode råd og konstruktive tips fremfor slakt og drittslenging fra folk som må poengtere at de vet bedre enn denne moren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...