Gå til innhold

Hjelp!!!


WendyEmily

Anbefalte innlegg

Hei til dere alle som tror jeg har lite å gjøre.

Jeg er en mor i en fortvilet situasjon. Og jeg trenger ingen dommer. Uansett så har mannen min tatt på meg i ett halvt år etter denne episoden, og vi har alltid hatt ett bra sexliv. Hva er forskjellen nå? Jo, at han har forgrepet seg på datteren min, og jeg vet at strafferammen er på 10 år.

Jeg vet også at man skrur ikke av følelser på 1,2, 3, og jeg er oppriktig glad i alle mine rundt meg, og ingen av dere har en jævla tanke rundt hva datteren min føler. Det er hun som står fremst her, og raser og fortviler fordi hun ikke vil at vi skal skilles. Ikke for at hun da mister en far, for hun har god kontakt med den biologiske faren sin. Hadde det vært opp til henne så hadde hun faktisk flyttet dit. Noe jeg også vurderer for å beskytte datteren min, så kom ikke her og døm meg for at jeg ikke tenker på hennes ve og vel!!!

"Uansett så har mannen min tatt på meg i ett halvt år etter denne episoden, og vi har alltid hatt ett bra sexliv. Hva er forskjellen nå? Jo, at han har forgrepet seg på datteren min, og jeg vet at strafferammen er på 10 år."

Får ikke dette deg til å spy?? Og hva har strafferammen med dette å gjøre? Hvordan kan du finne på å trekke fram hvorvidt dere har hatt et godt sexliv?

"Jeg vet også at man skrur ikke av følelser på 1,2, 3"

Vel, det hadde ikke vært vanskelig for meg! (Og jeg elsker min mann) Det er jo det ultimate svik og bedrag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • carma

    29

  • favn

    15

  • WendyEmily

    15

  • tuss&troll

    8

Mest aktive i denne tråden

Hei til dere alle som tror jeg har lite å gjøre.

Jeg er en mor i en fortvilet situasjon. Og jeg trenger ingen dommer. Uansett så har mannen min tatt på meg i ett halvt år etter denne episoden, og vi har alltid hatt ett bra sexliv. Hva er forskjellen nå? Jo, at han har forgrepet seg på datteren min, og jeg vet at strafferammen er på 10 år.

Jeg vet også at man skrur ikke av følelser på 1,2, 3, og jeg er oppriktig glad i alle mine rundt meg, og ingen av dere har en jævla tanke rundt hva datteren min føler. Det er hun som står fremst her, og raser og fortviler fordi hun ikke vil at vi skal skilles. Ikke for at hun da mister en far, for hun har god kontakt med den biologiske faren sin. Hadde det vært opp til henne så hadde hun faktisk flyttet dit. Noe jeg også vurderer for å beskytte datteren min, så kom ikke her og døm meg for at jeg ikke tenker på hennes ve og vel!!!

På Oprah (ja, her kommer det enda en gang) hørtes det faktisk logisk og fornuftig ut med damen som ble hos mannen sin i 7 år etter hun hadde oppdaget overgrep. Men det blir ikke bedre! Det har ikke sluttet, det kommer ikke til å slutte!!!

Du MÅ stoppe det. Du er den eneste som kan stoppe det. Selv om datteren din sier det nå kan hun hate deg om 10 år for at du ikke dro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå....

Hvis moren bor sammen med en overgriper og hun er fullstendig klar over det, så mener jeg at hun også burde anmeldes ja.

Vet ikke hvem som er naiv her jeg.

"Vet ikke hvem som er naiv her jeg."

Det tenkte jeg og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk troll å ikke svare i sin egen tråd.

Hun kom forresten med sitt første svar i tråden 2 minutter etter at du påpekte at det var typisk for troll å ikke svare i sin egen tråd...

Jo, det er litt mistenkelig dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syk og dysfunksjonell?? Er man det om man også glemmer å betale noen regninger så ting går til tvangsauksjon så du må rive unger opp av sitt vante miljø også???

Med respekt, jeg tror du bør prøve å få en slags oversikt over forskjellen på incest og det å glemme å betale regninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cezalion

Hei til dere alle som tror jeg har lite å gjøre.

Jeg er en mor i en fortvilet situasjon. Og jeg trenger ingen dommer. Uansett så har mannen min tatt på meg i ett halvt år etter denne episoden, og vi har alltid hatt ett bra sexliv. Hva er forskjellen nå? Jo, at han har forgrepet seg på datteren min, og jeg vet at strafferammen er på 10 år.

Jeg vet også at man skrur ikke av følelser på 1,2, 3, og jeg er oppriktig glad i alle mine rundt meg, og ingen av dere har en jævla tanke rundt hva datteren min føler. Det er hun som står fremst her, og raser og fortviler fordi hun ikke vil at vi skal skilles. Ikke for at hun da mister en far, for hun har god kontakt med den biologiske faren sin. Hadde det vært opp til henne så hadde hun faktisk flyttet dit. Noe jeg også vurderer for å beskytte datteren min, så kom ikke her og døm meg for at jeg ikke tenker på hennes ve og vel!!!

Da bør du la henne flytte til faren sin om han kan ta seg av henne. Hun fortjener ikke å bo med hverken stefaren eller deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere alle som tror jeg har lite å gjøre.

Jeg er en mor i en fortvilet situasjon. Og jeg trenger ingen dommer. Uansett så har mannen min tatt på meg i ett halvt år etter denne episoden, og vi har alltid hatt ett bra sexliv. Hva er forskjellen nå? Jo, at han har forgrepet seg på datteren min, og jeg vet at strafferammen er på 10 år.

Jeg vet også at man skrur ikke av følelser på 1,2, 3, og jeg er oppriktig glad i alle mine rundt meg, og ingen av dere har en jævla tanke rundt hva datteren min føler. Det er hun som står fremst her, og raser og fortviler fordi hun ikke vil at vi skal skilles. Ikke for at hun da mister en far, for hun har god kontakt med den biologiske faren sin. Hadde det vært opp til henne så hadde hun faktisk flyttet dit. Noe jeg også vurderer for å beskytte datteren min, så kom ikke her og døm meg for at jeg ikke tenker på hennes ve og vel!!!

Alle her har tankene på hva din datter føler. Selvfølgelig må hun øyeblikkelig få flytte til sin far (og du bør også orientere faren om situasjonen). Det er jo soleklart til det beste for henne. Klart dette er et forferdelig sjokk og defor bør du ringe til krisesenteret eller det nummeret carma ga deg, så du kan få litt hjelp til å nettopp hjelpe din datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis moren bor sammen med en overgriper og hun er fullstendig klar over det, så mener jeg at hun også burde anmeldes ja.

Vet ikke hvem som er naiv her jeg.

Jeg syns fremdeles du er naiv som velger å tro at disse tingene ikke er virkelige. Dette skjer hver dag i tusenvis av hjem!

Jeg syns også du er naiv når du overhodet ikke har kunnskap om hvordan slike forhold foregår og tror at det er så enkelt som å ta med seg barnet å dra, selv om man på utsiden ser helt klart at det er det riktige å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå.....

Det hjelper ikke stort å være anonym når man oppfører seg som en fjott :-)

Jeg må få lov å synes at du er naiv i denne saken. Det påpekte jeg i sted og nå en annen også. En mor er medskyldig om hun overser dette. Uansett hvor stor statistikken er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Hei til dere alle som tror jeg har lite å gjøre.

Jeg er en mor i en fortvilet situasjon. Og jeg trenger ingen dommer. Uansett så har mannen min tatt på meg i ett halvt år etter denne episoden, og vi har alltid hatt ett bra sexliv. Hva er forskjellen nå? Jo, at han har forgrepet seg på datteren min, og jeg vet at strafferammen er på 10 år.

Jeg vet også at man skrur ikke av følelser på 1,2, 3, og jeg er oppriktig glad i alle mine rundt meg, og ingen av dere har en jævla tanke rundt hva datteren min føler. Det er hun som står fremst her, og raser og fortviler fordi hun ikke vil at vi skal skilles. Ikke for at hun da mister en far, for hun har god kontakt med den biologiske faren sin. Hadde det vært opp til henne så hadde hun faktisk flyttet dit. Noe jeg også vurderer for å beskytte datteren min, så kom ikke her og døm meg for at jeg ikke tenker på hennes ve og vel!!!

Jeg syntes ikke at ditt sexliv med denne mannen har noe med saken å gjøre.

Og en 13-14 år gammel misbrukt jentunge, har ikke "stemmerett" når det gjelder slike valg i livet.

Selv om hun vil hate det i en periode, så er det eneste rette å komme deg vekk. Eller så vil hun garantert hate deg senere i livet når hun får problemer psykologisk med dette.

Du skal ikke se bort i fra at din datter på en eller annen forskrudd måte er forelsket i mannen din, og at det er derfor hun er så desperat etter å "beholde" ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå...

Med respekt, jeg tror du bør prøve å få en slags oversikt over forskjellen på incest og det å glemme å betale regninger.

Jeg tror vi nettopp fikk et svar på om h*n er et troll eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om dette innlegget til WendyEmily skulle være et påfunn (jeg sier ikke at jeg tror det er det) så er det tusenvis av gutter og jenter i Norge som opplever dette HVER ENESTE DAG! Dette er en "typisk" incest-sak, og jeg kan ikke fatte og begripe at folk her ikke er mer opplyst enn de tydeligvis er, i følge denne tråden!

Jeg kan heller ikke fatte og begripe at det skal være viktigere for folk flest her å påpeke at de aaaaaaaldri ville gjort den feilen som moren har gjort her, men at de ville forlatt mannen med det samme, enn faktisk å gi noen konstruktive råd!!?

Tenk om dette er første gangen denne moren tør å be om råd og hjelp. Hvor mye hjelp tror du datteren får når mor blir møtt på denne måten?? Er ikke det viktigste her å oppmuntre mor til å søke hjelp, ikke å skremme henne bort med fordommer og bedrevitere!?

Det er akkurat slike ting som dette som gjør at folk flest sitter inne med overgrepshistoriene sine resten av livet!

Hva om datteren på 14 hadde lest denne tråden? Tror dere at hun ville turt å åpne seg mer etter å ha lest at folk mener mamma'n hennes bør anmeldes for overgrep? Tror dere at skyldfølelsen hennes blir mindre?

Jeg blir sjokket over å se hvor naive folk er... går dere virkelig rundt og tror at disse tingene ikke er virkelige?

Ro deg ned, det er da ingen her som benekter eller tviler på at det skjer de styggeste incesthistorier i de tusen hjem.

Men jeg nekter i alle fall å late som om dette er en hverdagslig sak og at de impliserte er best tjent med at man småprater om temaet fordi noen kan bli støtt.

PS: Ei jente på 14 er fullstendig innforstått med at sex med sin (ste)far overhodet ikke skal forekomme.

PPS: I en reell sak ville aldri en mor skrevet noe i nærheten av det som står i hovedinnlegget under Åpent forum på Dol, et slarvsted for stort og smått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jeg holder meg anonym for å unngå.....

Og hvorfor har hun ikke skrevet det på forumet overgrep eller lignende. Jo, fordi hun vet at det er her hun får alle de voldsomme kommentarene.

Det å skrive hun var en stor glipp, jeg forandrer det til h*n. Kunne helt sikkert forandret det til han, uten å si noe mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LucySky

Nei, det gjør hun ikke, men hun mener også at han ikke kommer til å gjøre det igjen.

Og med utsagnet tenkte jeg mer generelt at voksne fornekter at noe slikt skjer i deres familie og med sine barn.

Orker ikke å lese alle innleggene, er akkurat kommet, men av det jeg kan se og om det er sant, noe jeg tror det er, så støtter jeg innsender og Carma på alle måter.

Vet dere så lite om incestsaker at dere heller ikke vet at mor nesten aldri orker å si fra eller skille seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro deg ned, det er da ingen her som benekter eller tviler på at det skjer de styggeste incesthistorier i de tusen hjem.

Men jeg nekter i alle fall å late som om dette er en hverdagslig sak og at de impliserte er best tjent med at man småprater om temaet fordi noen kan bli støtt.

PS: Ei jente på 14 er fullstendig innforstått med at sex med sin (ste)far overhodet ikke skal forekomme.

PPS: I en reell sak ville aldri en mor skrevet noe i nærheten av det som står i hovedinnlegget under Åpent forum på Dol, et slarvsted for stort og smått.

Jeg har aldri påstått at det er riktig å pjatte med mødre som velger å bli hos overgriper. Hvis du leser det andre jeg har skrevet her, så har jeg sagt klart ifra at mor MÅ ta ansvaret her.

Det du sier om at en 13-åring vet hva som er riktig og galt når det kommer til sex og overgrep utført av tillitspersoner er BS. En 13-åring er lett å manipulere, og ingen vet hvor lenge disse overgrepene har pågått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns fremdeles du er naiv som velger å tro at disse tingene ikke er virkelige. Dette skjer hver dag i tusenvis av hjem!

Jeg syns også du er naiv når du overhodet ikke har kunnskap om hvordan slike forhold foregår og tror at det er så enkelt som å ta med seg barnet å dra, selv om man på utsiden ser helt klart at det er det riktige å gjøre.

Les hva jeg skriver da, "HVIS dette er sant .... ", og så skriver jeg at jeg velger å tro, som mange andre her, at det ikke er sant. JEG VELGER Å TRO...

OG jeg står fortsatt for det jeg skrev, at så lenge hun er i forholdet med åpne øyne på hva som skjer, så burde hun også anmeldes.

Du leser jo i noen av innleggene hennes, at hun er glad for at de fortsatt har et ok sexliv selv om han også knuller på datteren hennes (dette er ikke ordrett av hva hun skriver, men poenget er her) !! Hvilken normale mødre er det som tenker sånn ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få lov å synes at du er naiv i denne saken. Det påpekte jeg i sted og nå en annen også. En mor er medskyldig om hun overser dette. Uansett hvor stor statistikken er.

Når mor er medskyldig for ikke å ha skaffet hjelp tidligere, så er også du medskyldig dersom du med dine utsagn nå skremmer mor fra å søke videre hjelp da? Er det det som er viktig her, syns du? Å passe på at mor får sin dose med skyldfølelse?

Jeg fatter ikke poenget med å dele skylden her. Det viktigste er at familien, og spesielt ungene, får hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theoline

Fortell det til jentas biologiske far, så kan iallefall en av foreldrene hennes tenke klart om hva som bør gjøres i denne situasjonen, tror ikke du er istand til det på egen hånd!

Men jeg vet ikke om jeg klarer å tro på denne historien jeg heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva jeg skriver da, "HVIS dette er sant .... ", og så skriver jeg at jeg velger å tro, som mange andre her, at det ikke er sant. JEG VELGER Å TRO...

OG jeg står fortsatt for det jeg skrev, at så lenge hun er i forholdet med åpne øyne på hva som skjer, så burde hun også anmeldes.

Du leser jo i noen av innleggene hennes, at hun er glad for at de fortsatt har et ok sexliv selv om han også knuller på datteren hennes (dette er ikke ordrett av hva hun skriver, men poenget er her) !! Hvilken normale mødre er det som tenker sånn ?!

Du kan selvsagt velge å tro hva du vil.

For meg er ikke det viktigste å dømme om hovedinnlegget her er ekte eller oppspinn.

Det viktigste er at det som presenteres her er hverdagen for svært mange gutter og jenter!

For sannsynligvis sitter det mødre og fedre og leser på DOL som kommer fra hjem hvor barna blir utsatt for overgrep i dag! Og jeg vet at det sitter unge jenter og gutter og damer og menn og leser her som selv har vært utsatt for incest!

Og den meldinga som sendes til disse menneskene i denne tråden er helt forjævelig!

Jeg forstår ikke poenget med å slenge med leppa dersom man velger å tro at hovedinnlegget er oppspinn. Tenk om det ikke er det? Tenk hvilken skade det gjør?

Men det er meg, da... Du må selvsagt tro og mene det du vil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...