Gå til innhold

Hjelp!!!


WendyEmily

Anbefalte innlegg

Gjest nei ikke nå........

Det er veldig kjedelig å svare på et innlegg og diskutere med noen og så finne ut at alt er tull. Jeg skrev at jeg mistenkte en veldig fordi jeg håper at personen roer seg.

Tror dessverre ikke det hjelper stort da!

Hadde jeg skulle skrevet "trollete" innlegg hadde jeg ikke brydd meg om at noen skrev i en tråd at de mistenkte noen spesielle. Hadde vel kanskje heller pirret litt ekstra. Fått ekstra mye oppmerksomhet, for det må jo være det de er ute etter.

Så jeg tror nok heller det motsatte her jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • carma

    29

  • favn

    15

  • WendyEmily

    15

  • tuss&troll

    8

Mest aktive i denne tråden

Gjest Cezalion

Hun gjør jo ikke det? Hun spør hva hun skal gjøre, og kommer sikkert til å følge det opplagte rådet.

Men ser at mange mistenker dette for å være et troll, så tror ikke jeg skal involvere meg mer i situasjonen.

At hun ikke sparket han ut allerede fredag, er ille nok. Dette burde ikke være et spørsmål engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette seriøst?

I så fall: Kast ut mannen, kontakt politiet, anmeld forholdet, skaff hjelp til datteren din - og kanskje til sønnen og deg selv også.

Tror du dette går bort hvis du lar være å gjøre noe? Hva slags liv blir det for dere alle, tror du?

Samme hva du foretar deg blir det ubehagelig. Dere får heller flytte hvis det blir for mye sladder. Du kan da ikke engang tenke på å fortsette å leve sammen med en mann som misbruker datteren din! Du skal ikke forsvare ham. Det er et svik mot din datter, synes jeg. Han har selv satt seg i denne situasjonen. Det er ikke synd på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skulle sakt det selv. Synes dette virker for ille til å være sant, men på den annen side bør det svares på - bare sånn i tilfelle det er noe i det.

Dette skjer. Ofte. Dessverre.

Men det gjør ikke at jeg tror på denne tråden i noe større grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din datter er kanskje forelsket i din mann og vil gjerne beholde ham.

Små jenter tenker ikke bestandig fornuft i den alderen og hun kommer kanskje til å få en reaksjon når hun blir eldre.

Du selv vil også beholde mannen du er så glad i og du kjemper mot din datter så hun ikke vinner ham.

Du bør umiddelbart prøve å sette deg inn i din datters ståsted og tenke over hva dette kommer til å gjøre med henne.

Akkurat nå tillater du faktisk mannen din å gjøre din datter vondt.

Tenk deg det om det hadde vært en annen mann på din manns alder som hadde lagt seg etter din datter, hvordan hadde du reagert da?

Hvis du reagerer annerledes da så bør det ringe en bjelle ett sted og den bør ringe øredøvende høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, huff hun burde jo ha kamuflert det hun fant i loggen og presentert det på en penere måte! Tenk å si det som det var! :-x

Tenk om mannen faktisk spurte datteren "Vil du ha pikk?"??

Ja det reagerte jeg også på for det synes jeg var veldig direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Hvis du ikke er et troll:

Kast faenskapet ut. Anmeldt ham. Kom dere unna.

Jeg blir faktisk provosert her. På deg. Du lar dette vesenet bo sammen med din datter ennå, og "elsker han like høyt som før".

Hva slags mor er du?

Kom deg til helvete ut. Bare det at du i det hele tatt må spørre her får meg til å tro:

a) Du er et nettroll.

B) Du er ikke egnet som mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

Jeg tror vi nettopp fikk et svar på om h*n er et troll eller ikke.

Hei:-)

Du må gjerne rope troll, og kanskje har du rett. Men hvis du leser på overgrepsforumet, tror jeg ikke du vil finne slike innlegg så innmari rare. Det er faktisk i slike familier at overgrep blir mulige. Hvorfor tror du så mange sliter med familien sin som voksen? De er jo smågærne ;-) Da jeg fortalte hjemme, sist jul. Kom overgriper og mine foreldre sa; men nå skal vi kose oss som en vanlig familie! Dermed satte vi oss ned og spiste lunsj... ca en halv time etter at de sa; ja, vi tror deg. Galskap hele greia. Jeg synes innlegget kan passere mer enn godt nok for en familie der sånnt kan skje jeg... desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julegave

Hei:-)

Du må gjerne rope troll, og kanskje har du rett. Men hvis du leser på overgrepsforumet, tror jeg ikke du vil finne slike innlegg så innmari rare. Det er faktisk i slike familier at overgrep blir mulige. Hvorfor tror du så mange sliter med familien sin som voksen? De er jo smågærne ;-) Da jeg fortalte hjemme, sist jul. Kom overgriper og mine foreldre sa; men nå skal vi kose oss som en vanlig familie! Dermed satte vi oss ned og spiste lunsj... ca en halv time etter at de sa; ja, vi tror deg. Galskap hele greia. Jeg synes innlegget kan passere mer enn godt nok for en familie der sånnt kan skje jeg... desverre.

Hvorfor ventet du til julen med å fortelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

Hvorfor ventet du til julen med å fortelle?

Jeg hadde ikke tenkt å fortelle, men jeg ble så forbanna at jeg sprakk. Bor langt unna familien min med vilje. Ser dem i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke - om dette faktisk er seriøst - at du i det hele tatt klarer å være i samme hus som en mann som har begått seksuelle overgrep mot datteren din. Jeg blir kvalm bare ved tanken.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær så snill, kjære deg!!

Ta med deg datteren din og flytt! Du sier du setter deg selv og henne først, da MÅ du flytte!

Håper og ber om at du kan klare det!

Hilsen en som har vært i helvete men heldigvis ikke hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart en kinkig situasjon dette.

Du har en datter som har fått og får oppmerksomhet fra en voksen mann - og til og med mammas partner.

Samtidig som det nok føles ekkelt for henne, så har hun samtidig fått interesse fra en voksen mann, og utkonkurrert mamma. For en del unge jenter vil dette aspektet oppleves som et kompliment.

Samtidig har nok datteren din fått med seg din manns reaksjon på avsløringen. Ikke utenkelig at mye av hennes reaksjoner nå skyldes at hun har sterk skyldfølelse for hele situasjonen, og at hun bevisst eller ubevisst føler at hun er den som har skylden for at alt dette vanskelige har oppstått.

Derfor vil hun og ganske desperat kjempe for at alt dette hysjes ned og glemmes - og likeens at dette ikke skal påvirke familien.

Om noe negativt skulle skje, vil hun føle at hun har det fulle og hele ansvaret for dette, og vil se på seg selv som den store, slemme syndebukken.

I mange slike saker vil jenta også direkte bli påført skyldstempelet av voksenpersonen.

Om man skreller vekk alle rasjonaliseringer, følelser og bortforklaringer, er situasjonen denne:

Din mann er skyldig i incest mot din datter; du som mor ønsker ikke å anmelde ham eller gå fra ham - og du bruker din datter som alibi på hvorfor dette er riktig.

Dette er en situasjon som har skjedd mange, mange ganger før.

Du som mor bør forholde deg til det jeg skrev over her som en mulig teori - og vite følgende:

I de tilfeller jeg har hørt om med denne settingen - hvor mor har fortsatt å leve med overgriper; så kommer det en dag hvor din datter blir voksen, begynner å reflektere og forstå hva som har skjedd.

Når den dagen kommer, vil du ha flaks om din datter ikke spontant begynner å hate deg sterkt og intenst.

Du har fått råd om å ta kontakt med Støttesenteret mot Incest tidligere her.

Om du setter din rolle som Mor over rollen som Partner - om du setter din datter høyere enn din mann - bør du gjøre dette.

Ikke minst for din datters del, men også for egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere alle som tror jeg har lite å gjøre.

Jeg er en mor i en fortvilet situasjon. Og jeg trenger ingen dommer. Uansett så har mannen min tatt på meg i ett halvt år etter denne episoden, og vi har alltid hatt ett bra sexliv. Hva er forskjellen nå? Jo, at han har forgrepet seg på datteren min, og jeg vet at strafferammen er på 10 år.

Jeg vet også at man skrur ikke av følelser på 1,2, 3, og jeg er oppriktig glad i alle mine rundt meg, og ingen av dere har en jævla tanke rundt hva datteren min føler. Det er hun som står fremst her, og raser og fortviler fordi hun ikke vil at vi skal skilles. Ikke for at hun da mister en far, for hun har god kontakt med den biologiske faren sin. Hadde det vært opp til henne så hadde hun faktisk flyttet dit. Noe jeg også vurderer for å beskytte datteren min, så kom ikke her og døm meg for at jeg ikke tenker på hennes ve og vel!!!

Helt ærlig, om du tenker på din datters ve og vel, så vurderer du ikke hva du skal gjøre engang, da hiver du han ut på dagen. Om du ikke gjør det,så er det kun deg selv du tenker på - noe annet klarer jeg ikke å tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem begynner innlegget med å skrive at mannen spurte datteren hennes om hun ville ha pikk?

Nettopp - - -la opp til avskyelig dramatikk for å fange oppmerksomheten - forfatter....

En annen ville vel skrevet "Jeg skjelver over hele meg og har kastet opp" - - -eller ikke gått på DOL - men til politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg kan si så mye som at personen ikke er aktiv på 100 nyeste lenger. Akkurat som jeg tenkte meg kom til å skje. Jeg føler jeg kan skrive dette for det er jo nesten umulig å legge merke til hvem som skrev i sted og hvem som skriver nå.

Det er en uskreven regel på dol at det er helt greit å oute trollene.

Spesielt når de er så syke som det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer. Ofte. Dessverre.

Men det gjør ikke at jeg tror på denne tråden i noe større grad.

JEg har jobbet på et barnehjem, så jeg vet at de utroligste tings skjer rundt om i hjemmene. I så måte var dette ikke av de heftigste sakene. Men ingen av de sakene jeg har vært borti har neppe vært innom dol til debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at trollproblematikken fortjener å påpekes i endel tilfeller, slik at trollene ikke får herje fritt med de som ikke kjenner til... eh, trollproblematikken... (fiiiiin setning!)

Men enkelte ganger syns jeg det er viktigere å ta temaet på alvor, fremfor å spekulere i om innlegget og forfatteren er ekte eller oppspinn. Dette er et slikt eksempel, mener jeg.

I en slik sak som dette er skaden større dersom forfatteren ikke blir tatt på alvor hvis det er sant, enn om endel brukere føler seg lurt dersom det ikke er sant.

Her syns jeg det er temaet, og ikke troll-spekuleringen som er viktigst.

Var det veldig klønete, eller skjønte du hva jeg prøvde å si? :-p

Ja, jeg tror det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...