Gå til innhold

Hva får 2-åringen deres å drikke?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Ja, vi er brokkololikere vi og :-) Og så sverger vi til leverpostei. Ja, det er bra jernnivået er bra nå. Men sånt kan visstnok komme tilbake, så vi må måle blodprosent og jernlager med jevne mellomrom.

Jeg er heller ikke av den fanatiske typen når det kommer til mat og drikke, prøver å være sunne til hverdags OG til fest, men til fest kan vi og skjeie ut litt i tillegg :-) Juice drikker jeg mye av sjøl, så at knærten får det av og til skulle egentlig bare mangle. Men er blitt klar over at det nok har vært i meste laget. Men, men, får håpe han etterhvert "glemmer" hvor avhengig han har vært :-)

M.v.h.

Guttungen har måttet ta tilskudd 2 ganger, og vi passer på maten.

Med en gang jeg er ser han blir slapp og uopplagt over lengre tid, tar vi kontrollprøver.

Skrevet

Juice er på linje med coca-cola for tennene. MÅ man gi slike drikker, hjelper å drikke med sugerør.

Men gi heller vann og melk.

Skrevet

Barna mine får juice (eple eller appelsin), drikkeyoghurt, vann, melk eller saft til måltider. Utenom måltider får de bare vann og drikke. (Når de har feber får de saft utenom måltider også.)

Skrevet

Vann, melk & biola naturell til daglig.

Juice i helgene.

Varm saft eller kakao i termosen på tur.

Gjest Elextra
Skrevet

Til frokost får de melk, resten av dagen får de stort sett bare vann.

I helgene får de gjerne litt juice til frokost.

Saft og brus, eller juice utenom helgefrokosten, får de bare helt unntaksvis.

Gjest mamma til 3-åring
Skrevet

Vann er og blir den beste tørstedrikken. Barnet mitt får melk til brødmåltider, ellers vann. Av og til får hun appelsinjuice, især hvis hun er forkjølet for å få i litt ekstra c-vitamin.

Saft gis bare ved spesielle anledninger (selskap, lørdagskos osv).

Brus gir jeg henne ikke av meg, men det er greit at hun får det hos andre hvis det er selskap og sånn.

Hvis hun er syk, får hun forresten velge selv hva hun vil drikke, gjerne saft, bare for å få i henne væske.

Men ellers altså: vann, bare vann!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...