Gå til innhold

Blåmerker på lårene

Anbefalte innlegg

Gjest litt urolig

Sønnen min har fått så mange blåmerker på lårene i det siste... han er snart 2 år og går i barnehage hver dag. Jeg vet det ikke finnes noen grunner til disse blåmerkene ut fra det jeg oberverer av ham i hverdagen, og derfor må disse merkene komme i barnehagen. Er det noen av dere erfarne mødre og kanskje også barnehageansatte som kan si meg hvor "vanlig" det er med blåmerker opp igjennom lår og på hoftene? Er dette vanlie steder å få blåmerker på når man er en aktiv 2-åring?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209625-bl%C3%A5merker-p%C3%A5-l%C3%A5rene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest girasol

Kanskje han veldig lett får blåmerker..? Dersom det vedvarer, ville jeg kontaktet lege for undersøkelse av ham.

Ja... han får ikke blåmerker hvis han detter eller kommer bort i ting slik jeg har observert det... det ser liksom ut som sånne "trykk"merker, at han har støtt hardt bort i hjørner e.l...

Gjest girasol

Ja... han får ikke blåmerker hvis han detter eller kommer bort i ting slik jeg har observert det... det ser liksom ut som sånne "trykk"merker, at han har støtt hardt bort i hjørner e.l...

Ja, se der, der røpa jeg at det er jeg som er trådstarter ;-) Men det er nå greit...

Da ville jeg undersøkt mer mot barnehagen. Hva driver de med, faller han mye osv. Men dersom det virker som han lett får merker, ville jeg nok undersøkt ham. Men viltre småbarn får lett merker, da. Gutten min har bestandig et par tre blåmerker på lårene. De springer, dulter borti hverandre, faller osv...

Annonse

Gjest girasol

Det er jo greit, da, men jeg tenkte også at du gremmet deg litt nå. ;o)

Huff... ja det er ikke lett å holde det der automatiske nicket unna alltid ;-)

Men når det gjelder de blåmerkene så skal jeg spørre litt forsiktig i barnehagen om han driver og støter bort ting.

Takk for svar :-)

M.v.h.

Huff... ja det er ikke lett å holde det der automatiske nicket unna alltid ;-)

Men når det gjelder de blåmerkene så skal jeg spørre litt forsiktig i barnehagen om han driver og støter bort ting.

Takk for svar :-)

M.v.h.

Bare hyggelig og lykke til.

God helg!

Begge mine to eldste (nå 4,5 og 6,5 år) har lett fått blåmerker. Leggene har vært tett i tett med merker i perioder... Synes det er mindre nå på eldstemann enn det var tidligere.

Minstemor, som nærmer seg to, får ikke så mye ennå - unntatt i panna når hun dunker borti noe. Tror ikke hun har hatt noen på beina ennå. De kommer nok til sommeren!

Gjest Persille

Lårene og hoftene er gjerne utsatt for blåmerker når de faller på gulvet.

Årsaken til dette er at ting gjerne ligger strødd i barnehager - når barn da faller, så faller de oppå ting, som gir et ekstra trykk akkurat der tingen ligger.

Det er også små møbler i bhg - som man gjerne løper rett i rett som det er, eller sneier hjørner etc med hoften. Det gjør jo vi voksne også, men i mindre grad fordi balansen og koordineringen er bedre.

Vet ikke om jeg hadde blitt så veldig bekymret, men som de andre her sier - er det mye er det jo greit å sjekke, det koster ingenting :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...