Gjest Masahiro Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei Har noen av dere foreldre hatt dette hos ungene? Vår lille tuppe har nå fått diagnosen, og det er ca. 9 dager siden det hele startet. Hun har hatt feber oppi 40,4 i mange dager i strekk, men det er ingenting som biter da det er snak om virus. Hun puster veldig tungt og raskt, og vi er jo bekymret selvsagt! har hatt to runder på barneavd. på sykehuset iløpet av helgen for å sjekke om det utvikler seg til bakteriell infeksjon i tillegg. har noen opplevd dette og kan fortelle meg litt om hvordan det hele forløp? Hvor lang tid kan dette ta? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/209873-virusbasert-lungebetennelse-15-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thuva1365380402 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Vår sønn på 2,5 år har akkurat hatt lungebetennelse. Vi var på legevakta 2 ganger, men der fant de ikke ut noen ting. Så jeg fikk mast meg inn til en vikarlege ettersom fastlegen ikke var tilstede på flere dager. Han fant ut at han hadde lungebetennelse. Før de fant det ut, hadde han 40.2 i feber i flere dager. Han spiste ingenting på over 1 uke, og han drakk veldig lite. Er ikke enkelt å tvinge i de når de ikke vil heller. Så han begynte å bli litt "tørr". Da de fant ut at han hadde lungebetennelse fikk han medisin som vi sprøytet inn i munnen hans. Det tok 2-3 dager før jeg syntes han ble bedre av det. Han brukte medisin i 10 dager, og vi var hos legen på fredag for kontroll. Og da var han frisk. Men medisineringen var helt pyton. Vi måtte være 2 personer for å få i han medisin. Han sparket, slo, og hodet gikk til alle kanter. Men medisin måtte han jo ha. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/209873-virusbasert-lungebetennelse-15-%C3%A5r/#findComment-1523337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Masahiro Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Vår sønn på 2,5 år har akkurat hatt lungebetennelse. Vi var på legevakta 2 ganger, men der fant de ikke ut noen ting. Så jeg fikk mast meg inn til en vikarlege ettersom fastlegen ikke var tilstede på flere dager. Han fant ut at han hadde lungebetennelse. Før de fant det ut, hadde han 40.2 i feber i flere dager. Han spiste ingenting på over 1 uke, og han drakk veldig lite. Er ikke enkelt å tvinge i de når de ikke vil heller. Så han begynte å bli litt "tørr". Da de fant ut at han hadde lungebetennelse fikk han medisin som vi sprøytet inn i munnen hans. Det tok 2-3 dager før jeg syntes han ble bedre av det. Han brukte medisin i 10 dager, og vi var hos legen på fredag for kontroll. Og da var han frisk. Men medisineringen var helt pyton. Vi måtte være 2 personer for å få i han medisin. Han sparket, slo, og hodet gikk til alle kanter. Men medisin måtte han jo ha. Uff, ja... Penicilinen er ikke veldig god på smak, og ikke enkel å få i de små... Vi gikk en uke på Weifapenin (som forøvrig ikke virket) før vi måtte kaste inn håndkleet og oppsøke lege på nytt. Ante ikke da at det var lungebetennelse, fikk penicilin fordi hun hadde surklet og hostet så lenge. På sykehuset fant de jo årsaken til at penicilinen ikke hadde virket - bakterieinnh. i blodet var ganske normal. Så nå er diagnosen lungebetennelse men viruspåført så vi får ikke noen medisiner for å hjelpe vesla. Ingen antibiotika som kan gjøre noe med virus.... Det er ikke mye gøy når de er så små... Håper på snarlig bedring for gutten deres også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/209873-virusbasert-lungebetennelse-15-%C3%A5r/#findComment-1524024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.