Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica
Skrevet

Onsdager du liksom... Torsdag! Onsdag er... øh.... hmm.. fiskedag eller noe?

Si det til UiS! hehe

Fortsetter under...

• Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• Gyda

11

• ShitDiddelyDo

11

• org

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Potetball! ;)

Men jeg liker også godt fiskeball =D

Jeg synes potetball er godt, men mammas blandaball (potet/fisk) er verdens beste! :)

Bestilte alltid det da jeg var student og kom hjem i ferier. :)

Skrevet

Jeg har smakt haggis i Skottland et par ganger.

Jeg syntes ikke det var så spesielt, hverken godt eller vondt...

Lukta når de koker det, kan vekke døde. Snakk om aromaterapi. :-)

Skrevet

Jeg fikk valget mellom Smalahove og en annen middagsrett på et julebord en gang.

Siden har jeg angret på at jeg ikke valgte Smalahove. Det hadde vært så stilig å kunne skryte av å ha spist det!

Joda, mulig det .Men jeg tror ikke jeg hadde fått det ned engang. Litt synd å sitte ved bordet og ha problemer med å svelge...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg synes potetball er godt, men mammas blandaball (potet/fisk) er verdens beste! :)

Bestilte alltid det da jeg var student og kom hjem i ferier. :)

Jeg tror ikke jeg har smakt det. Sikkert godt =)

Skrevet

All slags mat laget av innvoller eller blod. Skjønner at de ikke kunne være kresne på sånt i gamle dager med matmangel og sveltihjel da, men den tid er forbi, så jeg spiser det ikke for å være høflig engang. Kan til nød ta en skive med leverpostei eller svolværpostei, men jeg unngår helst det også.

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Joda, mulig det .Men jeg tror ikke jeg hadde fått det ned engang. Litt synd å sitte ved bordet og ha problemer med å svelge...

Jeg kom jo aldri så langt, så jeg kan ikke garantere at jeg hadde klart det.

Men siden jeg liker fårekjøtt og kan være temmelig sta, så ville jeg nok hatt gode muligheter.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Lukta når de koker det, kan vekke døde. Snakk om aromaterapi. :-)

*S*

Jeg har bare fått Haggis servert, ikke vært tilstede på kjøkkenet når det ble tilberedt.

Så jeg får bare ta deg på ditt ord når det gjelder aromaen!

Skrevet

Fisk, bortsett fra laks, aure, sild. Lever, leverpostei,rogn, syltelabber, tomater, hvalkjøtt, krabbe, hummer.

Men ke like mye som mange ikke liker: blodpudding og smalahåve f.eks.

Skrevet

*S*

Jeg har bare fått Haggis servert, ikke vært tilstede på kjøkkenet når det ble tilberedt.

Så jeg får bare ta deg på ditt ord når det gjelder aromaen!

Jeg har både sett hva de hiver oppi kverna og kjent hva de tlukter, men jeg smakte til slutt bare på det av høflighet etter utallige oppfordringe.

Men lutefisk er godt, noe som skotten syns var helt ufyselig, og han syns fårikål så ut som en grå masse og luktet sur f...

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Aldri smakt ball?

Du her herved innvitert på middag til meg! =)

Jeg ser at du, Freya og Hare også liker potetball.

Kan dere ikke slå dere sammen med Gyda og meg, så tar vi og spiser det sammen en gang :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg ser at du, Freya og Hare også liker potetball.

Kan dere ikke slå dere sammen med Gyda og meg, så tar vi og spiser det sammen en gang :-)

Jaaaa.. Ball-party!! :D:D

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg har både sett hva de hiver oppi kverna og kjent hva de tlukter, men jeg smakte til slutt bare på det av høflighet etter utallige oppfordringe.

Men lutefisk er godt, noe som skotten syns var helt ufyselig, og han syns fårikål så ut som en grå masse og luktet sur f...

Jeg har blitt fortalt hva som er i haggis, jeg tok ikke skrekken likevel.

"Men lutefisk er godt, noe som skotten syns var helt ufyselig, og han syns fårikål så ut som en grå masse og luktet sur f... "

Når det gjelder lutefisk, er jeg helt enig med skotten. Fårikål derimot, er kjempegodt!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Den som kaller biff "tygg-meg-ihjel-kjøtt" kan umulig ha smakt mør og deilig indrefilét!

Indrefile ser kvalmende ut. Mannen min kjøper indrefile rett som det er. Han skal få ha den for seg selv;)

Mange år siden jeg har spist biff, men den gangen likte jeg det ikke. Det var tygg-meg-ihjel. Jeg har smakt pizza med biffkjøtt. Det var også tygg-meg-ihjel.

Når det gjelder kjøtt, så er jeg i grunn generelt kresen. Jeg liker pinnekjøtt da og fårikål. Ellers foretrekker jeg fisk. Der er jeg altetende.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jaaaa.. Ball-party!! :D:D

Ja, ikke sant!

Det blir mega-bra! Men til potetball drikker jeg melk, så da slipper du å lure på hva jeg har i glasset, hehe

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Biff" inkluderer jo omtrent tusenvis av forskjellige "retter", så det er litt vanskelig å generalisere :-)

"............................................"

Det kan hende det, men jeg har dårlige erfaringer med biff:)

En enste gang har jeg synes det var godt, og da fikk jeg det servert i syltynne skiver av et vennepar hvor fruen er meget god til å lage mat. Det er ikke jeg.

Skrevet

Ja, ikke sant!

Det blir mega-bra! Men til potetball drikker jeg melk, så da slipper du å lure på hva jeg har i glasset, hehe

Ja, jeg er med på ball-party jeg! :)

Vil helst ha blandaball, men potetball er også kjempegodt. Jeg vil ha KULTURMELK til ballen! Og flesk, poteter og kålrabi. :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja, ikke sant!

He he..da har jeg iallfall rett ;)

Jeg liker ikke melk :(

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ja, jeg er med på ball-party jeg! :)

Vil helst ha blandaball, men potetball er også kjempegodt. Jeg vil ha KULTURMELK til ballen! Og flesk, poteter og kålrabi. :)

Jeg er enig i at kulturmelk er det rette til potetball. men det er jeg ikke så glad i.

Så jeg jukser og tar valig melk!

Men liker du at det er fleskebit i ballen, eller ikke?

Jeg mener at det skal være det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...